Iller iFokus

Iller

Etiketter: skötselbeteendeuppfostran
Läst 1114 ggr
reira
0

Extrem samlare på nya äventyr... Barnspärr?

Hej!

Samson har nu efter ett halvår listat ut hur man tar sig in i kökslådorna. Garderober har han haft koll på länge och alla understa hyllor är avsatta till honom mer eller mindre, där ligger alla saker som är "hans" såsom en gammal kvarglömd strumpa, en gammal äggkartong, ja allt man kan stjäla :D . Nu är ju problemet att tar han sig in i understa lådan klättrar han på baksidan lätt upp i alla andra lådor också så just nu har vi stängt in till köket när vi inte är hemma. Vill inte hitta gamla strumpor bland mjölet och framförallt kunna ha illrarna i köket utan fara.

Slutsats:

Tips på smidiga barnspärrar ni använt till era illrar och vart vi kan köpa dessa :)

Aviendha
0

Det problemet hade jag också med min första iller, innan jag listade ut att det var han och inte killen som orsakade röran bland besticken.. ;) Nu hade han iofs tillgång till den nedre (han sov där) men jag satte en extra masonitskiva i bottnen på den näst nedersta för att spärra av utrymmet bakom lådorna. Fungerade om man hade tunga saker i den lådan så han inte kunde putta ut den :P

Ni kan ju sätta ett lås på den nedersta. En enkel barnspärr där man drar ut lådan en aning och får trycka ner den för att öppna helt. Får han inte ut den nedre så har ni kanske stoppat det hela. Om han inte klättrar på handtagen förstås, men dessa går ju att byta ut till knoppar :)

reira
0

Ja sånna där ja! De har mina kusiner och jag brukar inte få upp skåpen själv (smart som jag är inser jag inte att de sitter där och står och rycker i lådorna…) Är det typ Clas Ohlson man ska gå till?

Aviendha
0

Hm, jag vet inte alls.. Kanske? Barnbutiker borde ju ha om inte annat, men jag tycker att det borde kunna finnas på andra ställen med. Jag har haft turen att ha folk som haft dem liggandes de gånger jag behövt :P

Hayley
0

#1 och # 0 jag har aldrig haft problem med att mina pälsar öppnar lådor, dock fick jag hem tre fransoser som mycket gjärna öppnar ALLT!

Jag skickae ner gubben till clas Ohlssons och köpte sånna barnspärrar, tror dom kostade 30kr för 2 st. smidigt! =)

Me när du skruvar fast dem, kolla två tre gånger att du sätter fast dem på rätt sätt, har 2 skåp nu som jag måste andvända kniv för att öppna eftersom jag satte spärren för långt in XD

kredka
0

har kopt barnsparr i IKEA fungerar utmarkt , lill killen kan inte komma langre sjalv at sina godis och mina skor :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

reira
0

Tack! Ska bege mig till Clas Ohlson eller IKEA nästa vecka :)

Bogey
0

Det finns även extra starka magneter man kan köpa som är tillräckligt starka för att en iller inte ska orka krafsa upp skåpet/lådan. Då slipper mn även en spärr man måste pilla upp innan man kan öppna.

Länk 1

Länk 2

Ett lås som klarar 8kg eller 2x4kg borde vara starkt nog för de allra flesta illrar.

Själv har jag hittat såna där bredare 2x4kg på ClasOhlsson ellert Jula, kommer inte ihåg vilken. I.a.f. var det där jag tror jag hittade dem, men jag kunde inte hitta några såna på deras sidor när jag sökte nu.

VeronicaKahlbäck
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

TS beroende på vad du har för handtag på lådorna så kan de fungera att stoppa ner en pinne i genom alla, ex. upponer vänd sopkvast, åtminstone tills ni hittat barnspärrar:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

kredka
0

eller så kan ni tejpa med silver tejp :) har funkat hos mig flera månader (läs: innan kille tog sig samman och monterade barnspärr) hahah :D

Välkommen till ferretplanet.se :)