Iller iFokus

Iller

Etikettlänkar
Läst 2944 ggr
Cindy
0

Iller-sektion på webbshop

Under Husdjursmässan i Stockholm var mitt jobbs monter granne med en illermonter, och jag vill tacka er som tog er tid att prata med mig och framföra synpunkter om vårt sortiment och om att vi saknade en iller-sektion på hemsidan.

Jag har nu påbörjat iller-sektionen, men ni får gärna kontakta mig om ni hittar något som saknas (men som finns under andra kategorier), eller om jag lagt dit något helt galet. www.zoomarknad.se

Tyvärr är jag usel på namn, men du vet själv vem du är som erbjöd dig att komma förbi butiken och hälsa på, maila mig gärna! (Jaa, jag vet att mässan nyss var, jag är bara lite sugen på att komma igång Flört).

Var det Marshall playpen som hagen ni efterlyste hette? Ska se mig för om den går att få tag i för oss.

Vänliga hälsningar
Cindy

Ceciliaolucifer
0

Hej Cindy!

Jag mailade igår! Har du inte fått det?

skicka ett mail till mig så skickar jag en kopia på en gång.

dahlstrom.cilla@gmail.com

Cindy
0

Men vänta nu, jag kanske gav dig jobb-mailen istället för min privata? I så fall ser jag det imorgon, har slitit hemifrån idag *lyx*. Mailade dig nu!

Vänliga hälsningar
Cindy

Ceciliaolucifer
0
Ladymon
0

Nice :)

Cindy
0

Nu har vi äntligen fått hem Hagens illerselar! Tre färger av den "gamla" modellen och tre av den nya "Living World". Bilder kommer snart upp på hemsidan. Pris 99,90 fast de gamla just nu till kampanjpris 79,90.

Vänliga hälsningar
Cindy

Ceciliaolucifer
0
bbeeaa
0

Är "Ferret Complete" fodret bra? :)

Cindy
0

Ferret Complete innehåller 30% kyckling, och är därmed i samma klass som Royal Canins Kitten. Har många nöjda kunder på det fodret. Vill man ha högre kötthalt har vi Porta 21 Sensible (80% kyckling, spannmålsfri) och Orijen som också är poppis.

Vänliga hälsningar
Cindy

TottsiGirl
0

Versele Lagas Ferret Complete är inget man rekommenderar som ett bra foder för illrar. Då det innehåller en hel del vegitabiliska ingredienser. Rena illerfoder man brukar rekommendera för iller är Vitalin, James Wellbeloved Ferret Complete och Totally Ferret.

Innehåll Versele Lagas Ferret Complete.
Chicken >30%, rice, wheat, maize, maize gluten, chicken fats, beet fibres, dried fish, hydrolyzed chicken proteins, dried eggs, brewer yeast, fish oil, minerals, FOS (min. 1%), Lecithin (0,25%), Yucca extracts, marigold extracts.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

HannaM
0

Ferret complete räknas inte som bra illerfoder. Det finns bra mycket bättre foder, hellre orijen i så fall.

Cindy
0

Jag håller med att det finns bättre, och har vi efterfrågan på t.ex James Wellbeloveds så tar vi om det. Men de flesta av våra kunder använder kattfoder eller Complete, och tyvärr kan man som butik inte ha foder på hyllan om det inte säljs. Ni får tjata lite ;-) Dock tycker jag inte det är någon större kvalitetsskillnad mellan Complete och t.ex Royal Canin Kitten, bägge har mycket vegetabilier. Var det någon av er som provade Porta 21? Det har ju fantastiskt fint innehåll till riktigt bra pris. Mer än 80% animalier i ett torrfoder är svårslaget!

Vänliga hälsningar
Cindy

JossanH
0

#11 Varken royal canin kitten eller ferret complete räknas som ett foder som dom bör äta mer än om det blandas med ett bättre foder..
Då är ju tex Orijen mycket bättre att ge.

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

Jag provar inte torrfoder=p Våra småttingar äter enbart kött. På tal om det, ni har inga planer på att plocka in mer barf? Alltså inte färdiga hamburgare utan kycklingskrov, kaninskrov… vingar.. ja mer hela djurdelar typ jipotimas? För det skulle jag vara intresserad av. Handlar nu på enskede och vi bor i Hässelby så det är ju en liten resa…

Cindy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#12 Det beror helt på vem du frågar. När man jobbar i zooaffär får man dagligen höra kunder säga helt tvärt emot varandra. Jag kan inte göra så mycket mer än att bilda mig en egen uppfattning och dela med mig av den till de som vill höra. Till iller är det just Orijen jag rekommenderar, och efterlyser fler erfarenheter av Porta 21 som jag tycker har minst lika fint innehåll men bättre pris.

Ibland ger jag min åsikt även om den inte är välkommen, som när någon frågar efter vegetariskt foder till katter. Men man får vara väldigt försiktig för att budskapet ska gå fram, för när det gäller kost till våra husdjur har folk i regel mycket starka argument och känslor.

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
0

#13 Jag har i skrivande stund inte ens bra plats för det frysta färskfoder till hund vi har. Låter säkert urfånigt att en så stor butik har platsbrist, men vi håller på att växa ur lokalen…! Skulle det bli en väldigt stor efterfrågan så får vi försöka hitta en lösning, men hittills är det väldigt få som frågat.

Maila gärna din förfrågan till info@zoomarknad.se och uppmana andra stockholmare som skulle vilja köpa detta av oss att göra så, så får ägaren upp ögonen för det!

Vänliga hälsningar
Cindy

HannaM
0

#15 När jag mailat tidigare har jag inte fått svar.

Cindy
0

#16 Vi hade problem med mailservern under vintern, så tyvärr kan det vara så att vi inte fått ditt mail om det är under den perioden du mailat. (Problemet verkar vara åtgärdat nu.) Det är jag och en kollega som läser och svarar alla mail till butiken, och vi försöker att alltid svara inom ett par dagar.

Vänliga hälsningar
Cindy

UlrikaD
0

#14 Om det beror på vem man frågar så kan det ju vara idé att fråga folk som har haft iller i flera år.

Vitalin och Totally Ferret är de enda torrfodren mina någonsin skulle få. Totally Ferret gillar de inte (de som äter torrfoder) så då är valet Vitalin.

Nu äter visserligen alla Barf mestadels men jag har alltid Vitalin framme också.

[AlltIEtt]
0

Cindy, 14,

Foder är ett känsligt ämne här tyvärr men en av det viktigaste är proteinet, ju högre desto bättre. Du kan titta på det här,

DrsFosterSmith.com, Judith A. Bell

Tyvärr funkar det inte att länka men sök bara på namnet så dyker det upp.

Mycket lärorik sida.

UlrikaD
0

#19 "Foder är ett känsligt ämne här tyvärr"

Måste fråga vad du menar med det?

HannaM
0

Inte bara att det är hög andel protein, ska vara animaliskt också.

Cindy
0

#18 Menar du att jag ska säga till mina illerägande kunder att jag inte kan lyssna på dem för att någon på ett internetforum tycker annorlunda? Eller missförstod vi varandra? Jag menade att när jag står och pratar med kunder som har iller så säger de ofta olika saker, precis som olika kattägare och olika hundägare. Den dagen alla tycker likadant och jag kan ersätta alla foder med en per art, kommer jag att jubla. #19 Tack för tipset! Jag känner väl igen mig i att foder är en känslig fråga,det är just därför jag försöker inhämta fler erfarenheter och åsikter.

Vänliga hälsningar
Cindy

UlrikaD
0

#22 Jag missförstod dig. Trodde du menade att människor i största allmänhet har olika åsikter. Och då tänkte jag att smartast är väl att lyssna på folk som har erfarenhet av iller. Missade att du menade att du pratade med folk som hade iller.

Men jag tycker ändå att man ska kunna få bra information av djuraffärer. Vare sig folk lyssnar eller inte så tycker jag väl att om man vet om att ett foder är bättre än ett annat så får man jag säga det.

Jag fick min djuraffär här att byta ut sitt dåliga chillafoder mot ett bra. Det tjänar både de och kunderna på. Och djuren lever förhoppningsvis längre.

Många människor som handlar foder har ju ingen aning om vad som är bra eller dålig. Då är det ju bra om de som står i affären vet vad de talar om och kan ge bra råd.

[AlltIEtt]
0

"22, Cindy ,

Det är just det, åsikterna går så vilt isär på forum så tyvärr blir det sällan bra, speciellt när det gäller foder, Själv har jag pratat med Judith många gånger (dock på eng), kanske mer invecklat men det är det värt,

Har fått en butik i skåne som ska ta in en del av deras sortiment, är du intresserad av produkter och annat så hör av dig, lycka till Cindy.

UlrikaD
0

#24 Inget svar på min fråga?

På det här forumet går ju faktiskt inte åsikterna vilt isär alls angående foder. Merparten är väl överens om att de två bra illerfoder som finns är Vitalin och Totally Ferret. Det är ju inte hjärnkirurgi, det går ju att jämföra innehållsförteckningar.

[AlltIEtt]
0

UlrikaD 25,

Åsikterna går isär och är ett känsligt ämne, det vet du mycket väl, du bara gör dig dum på andras bekostnad hela tiden och vrider på allt man säger och jag offrar ingen tid på sådant. Vad merparten anser på "forum" gällande djurhållning är inget att lägga så mycket vikt över. Att du inte håller med är inget jag bryr mig om heller.

Jag återgår till trådens ämne .

UlrikaD
0

#26 Hur har du mage att säga att jag gör mig dum på andras bekostnad? Brukar kunna ta det mesta sakligt och lugnt men du börjar reta gallfeber på mig.

Du tar allting som personligt påhopp och bara för att du tror att hela världen är ute efter dig så behöver det nödvändigtvis inte vara sant. Jag orkar inte med dina paranoida fantasier längre! Skärp dig och väx upp!

Om du läser gamla fodertrådar så ser du att åsikterna inte går isär särskilt mycket överhuvudtaget. Folk rekommenderar Vitalin och Totally Ferret och du får gärna putta upp trådar där folk rekommenderar annat foder som bra. Leta på.

"Vad merparten anser på forum gällande djurhållning är inget att lägga så mycket vikt över."

Jag funderar på vad fasen du gör på ett forum överhuvudtaget. Det är ingen som kan någonting, alla är inkompetenta. Du är paranoid och du är bäst.

Gör ett eget forum, jag är skitless på dina ogrundade påhopp i varenda jäkla tråd du sätter en fot i!

VeronicaKahlbäck
0

Kommer det komma några bilder på hagen selarna?
Vad jag ser kan man inte välja färg?

Sen vill jag rekommendera den röda selen längst upp till vänster om någon har en utbrytariller, på bilden finns också ett marsvin, den var iaf den enda inte Berit lyckades ta sej ur.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

VeronicaKahlbäck
0

När jag läste lite mer noga ser jag att det ska komma bilder..oops!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Faxlin
0

Hejsan Cindy. Skoj att se dig här inne. Kommer snart ner till Stockholm igen och kommer då komma förbi som vi kom överrens om och terra dig några timmar där v kan sitta vid datorn ihop :)

Vi hörs snart igen :)

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

razerman
0

finns det några iller uppfödare runt jönköpings trakten som villig att sälja en iller ??

razerman
0

finns det några iller uppfödare runt jönköpings trakten som villig att sälja en iller ??