Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 244 ggr
Lotta_A
0

Spiecher är kastrerad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jahapp. Nu var det gjort! Igår kastrerades Spiecher på Upplands väsbys veterinärmottagning. :)
Allting gick jättebra förutom att jag var sjukt orolig när jag lämnat bort honom..
Det kostade bara 510 kronor, jag hade förväntat mig att det skulle vara dyrare, men jag klagar inte. :P

Så här ser han ut ett dygn efter operationen. Hur tycker ni att det ser ut? Själv tycker jag det ser lite småkonstigt ut.. Fast jag vet ju i och för sig inte alls hur det ska se ut efter en kastrering :S

Lotta_A
0

En till bild

Lotta_A
0

och yttligare en

emoflickan
0

det ser alldeles normalt ut :)stackars pojken..du får ge honom en puss från oss :)

Lotta_A
0

Okej. Tack! Känns skönt att höra att det ser normalt ut :)

Jag ska pussa honom en massa från er. Det behöver han. Stackars liten.

Förresten. Hur lång tid tar det innan pälsen växer ut ??

emoflickan
0

det är lite varierande, har du tur så håller han på o byter päls till sommarpäls nu och då borde det inte ta så lång tid, det har tagitm olika lång tid på mina, frodo tog nog några veckor sist =)

JossanH
0

det ser fint ut, lite svullet efter ingreppet o det är ju helt normalt!! ;)

På triton tog det låååång tid. Tror det var typ 4 veckor efter kastreringen som vi var på illeryran och då hade jag meddelat att det kunde saknas hår efter kastrering (det anmälde jag långt innan då jag inte visste exakt tid för kastrerinegn då) och det var tur det för det hade bara vuxit ut en kort bit.
och på viking Ildern 2 veckor senare var det nästan färdigvuxet, men inte riktigt så dryga 6 veckor tog det då.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Lotta_A
0

Okej. Men efter hur lång tid kan man gå ut och promenera med dom då?? :)

[jenkass]
0

#7 till oss sa veten 10 dagar eller två veckor eller va det va… (fast vi kastrerade ju en hona då, vet inte om det är någon skillnad på det)

JossanH
0

brukar vara mer känsligt med honor än hanar. vänta några dagar tills såret ser helt läkt ut eller att det har bildats ordentliga sårskorpor sen är det bara att gå ut igen. behöver ju inte gå ut om det är jättekallt men nu drar det sig ju mot varmare dagar så!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tina-A
0

Lilla snutten då :)

(ps. lämna tillbaka min tröja din tjuuv) ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Hoppas det går bra med din iller, Lotta =)

babsan
0

går det bra efter operationen, jag är lite nervös min iller ska kastreras nästa vecka fast här på animalen kostar det 1050  Förvånad

emoflickan
0

Babsan, 1050 är billigt för en hona :) kastrering för hanar kostar mkt mindre. :)

KerstinL
0

Vi betalade 1500:-/ för våra tjejer… Gråter

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Lotta_A
0

Allting efter kastreringen har gått bara bra. Såret har läkt och igår var vi ute och gick. :)

#10: Du får tillbaka tröjan om jag får tillbaka mina byxor! :P

Flisa
0

lucifer är nästan 8 månader och har inte kommit i brunst? :O

Faxlin
0

#16: Det var sent för en kille. Men passa på att njuta. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Flisa
0

hehe :P

Faxlin
0

Här har vi Beldin som luktat allt annat än rosor i flera månader nu. *mums* hehe

Audiatur et altera pars

Flisa
0

underbart! ;) luktar även okastrerade hanar när det är vår?

Faxlin
0

Ohh, de luktar oavsett det är vår, sommar,höst eller vinter. Är de bara i brunst luktar de skunk. ;-)

Audiatur et altera pars

Flisa
0

hahaha :P åh yes!

Gilla
0

Hmm börjar fundera lite om Marwin inte kommer att komma i brunst eller om han är en luktfri variant. Han är ju inte kastrerad o kommer inte heller att bli om han inte börjar lukta. Han är ju inte aggresiv (om man nu inte räknar de som inte sätter honom på plats o får sig ett nyp)Har prexis pratat med uppfödaren och fått oki att vi låter bli att kastrera honom. Ser ju liksom ingen anledning när han inte luktar o så. Oki…klart han "skunkar" någon gång i veckan men det är väl normalt för illrar om jag har fattat det hela rätt. (han är 10 månader nu föresten)

Sara
0

# 23 Har han inte ens fått ner kulorna?

Sara

Gilla
0

jodå…de är nere så där är det inga problem

Sara
0

Men då borde han ju vara i brunst. Det är kanske så att han är en "luktfri" variant. Så länge han inte blir stressad över att vara okastrerad och i brunst så tror jag att man kan vinna många hälsofördelar på att ha dem okastrerade så länge som möjligt.

Sara

LeeLoo
0

ja det pratas ju om att kastrering vid hög hormonnivå & stress kan vara negativt och att vänta med kastrering ibland kan vara bättre ur hälsosynpunkt

Robinsnel
0

#25 jag anser också att det har många fördelar för hälsan att låta de vara okastrerade (hanar) om det fungerar, alltså att de är lugna och fungerar i familjen..

babsan
0

# 13    okey, jag hade ingen aning om att det var "könsdiskriminering" Räcka ut tungan hehe     *tare på skämt nu bara*

# 14    ojj 1500, då känar ju jag på det ju :P

Gilla
0

Marwin är helt bitfri på husse och matte och helt lugn.Inte riktigt så gosig så han kan somna in i någons knä direkt men söker ofta kontakt och har full pejl på vart alla ska (favoriten är att följa med in på toa…då är han bra snabb haha ..eller när någon tar i ytterdörrshandtaget) Det är bara på människor som dansar den berömda "indiandansen" med högt lyftade ben som han tuggar på ;o)