[Bild] Vem är världens sötaste?

Föresten, visst är hans "bur" fin den är 100 cm bred och standard garderob mått djup samt 200 cm hög och han kan öppna dörren själv om han råkar bli inlåst. 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Vilken snygging! Och vilken smart bur :)
Håller med Hannah, en riktigt snygging du har där :)

Jo buren var igentligen en garderob från början men han tycker om den så mycket att vi fixat att han kan få vara på ena sidan efter att vi blev trötta på att hitta mögliga matbitar och halvätna köttbitar bland kläderna.
Eftersom garderoben har eh… slide doors typ kan han enkelt öppna 

haha vad är det med illrar o bygga bo ibland kläder? mina har pippi på att öppna min strumplåda och gosa ner sig däri. jag har väl visserligen inga problem med det förutom att dom (förut) nytvättade sockarna redan luktar fotsvett innan jag hunnit andvända dem =/ och så är det det där med muddarna, min sessa avskyr dem och tar varje tillfälle iakt att käka upp toppen på sockarna..

Luktar? Jag måste ha tur då min pojke luktar minimaliskt inte ens utomstående som kommer över lägger märke till lukten på varken oss, han eller hans saker.
De frågar hela tiden om jag sålt honom då de varken ser spår eller lukt efter honom - jag har väl tur!
När min kille var mindre brukade han krypa in i min sambos strumpor och somna, nu är han alldeles för stor för det så nu ligger han bara och gosar in sig i dom och resten av kläderna när han får chansen - våran lösning är att stoppa in en katt klösmöbel i ena sidan av garderoben och flytta allt farligt upp till översta hyllorna så han får använda förvarings sidan av garderoben och vi slipper hitta iller-spår i våra kläder! 

Haha! Sött.
Jo vi använde våran som garderob till en början men flyttade och byggde så han fick det roligt på den sidan utan kläder då vi orkar inte med alla illerspår i kläderna 
Super söt iller 

#5 japp luktar.. min sessan är otroligt duktig på att dra in mat o annan bröte dessutom är det så tätt i den lådan.. men men, kan ju inte neka dem att vara där om dom så gjärna vill :P
när vi bodde i gamla lägenheten då min kille hade fritt entre till garderoben - tyckte mest om att sova i mina kläder , värst att han gömde där kläder också och hann bli brunstig så en viss tid skämdes jag att gå ut - mina kläder luktade så intensiv… usch …men viktigast att han hade det bra :D nu har vi separat kläd kammare så han har ingen möjlighet att krypa in där :D
Välkommen till ferretplanet.se :)

Föresten, om ni tittar på bilden har han gjort någonting lustigt - sorterat sakerna.
Skorna har han lagt dit själv och han lägger skor endast i låda nummer två och alla typ djurprylar som hamsterhus, hö, matskålar med mera har han lagt i låda nummer ett bortsett från lakanet som syns på bilden fast det ligger i låda nummer sju nu.
Fattar inte hur min iller kan vara mer organiserad än mig 

Oj vilken snygging.
Mina har bara en ordning de följer Allt på golvet; mat, vatten, inredning, sand, bajs och kiss!
Inget tips på uppfostran hehe?
Eller om jag kan skicka mina på träningsläger hos dej?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Våran träning
Just nu tränar vi honom med små vardagliga saker och trix och han blir bättre och bättre.
Jag tänker mig en jobbig hundvalp som inte lyssnar ett dugg när jag tränar och därför försöker få det roligt för honom att lyssna och lyda.
Sen vid till exempel vissa saker tänker jag mig en autistisk unge att jag måste göra mig extra klar med vad jag menar så vi använder mycket kropps-bild-språk när vi lär honom eller kallar honom med mera
Vi är lugna och om han gör någonting han absolut inte får göra för att djävlas med oss så struntar vi i honom och går vidare - om vi bryr oss och blir hysteriska eller säger till blir han värre och blir manisk på just den prylen men om vi ignorerar och visar Jaha…fortsätt lek du även om vi exploderar inombors så slutar han efter en 2-5 minuter då han inte får en reaktion men om han leker med sina leksaker så ger vi honom den reaktionen han söker efter och därför har han bara sönder sina leksaker och inte våra saker 
Efter sömn, lek och mat sätter vi honom i lådan och väntar tills han kissar eller bajsar och berömmer, nu går han själv till lådan när det behövs ibland går han bara dit för att känna efter om han behöver kissa eller inte.
Vi tränar väldigt mycket med kontakt och vi tränar honom ihop med hunden och katterna, dvs på samma sett och det fungerar för honom.
Gör han någonting som att maniskt gräva eller bada i vattenskålen eller vad det nu kan vara är det bara hans sett att visa att han vill göra det här och då är det bara upp till oss att stilla hans behov och hitta på någonting som han kan simma i eller liknande - lika väl som man tillgodoser olika hundrasers behov att dra,valla,vakta med mera måste i alla fall jag tillgodose min illers olika behov annars kommer han göra opassande saker som en understimulerad Border Collie kan maniskt börja valla olika föremål om den inte får göra det den vill kan min iller börja gräva sönder allt i mitt hem om han inte får utlopp för sitt behov.
Bits gör han inte heller men vi tränar mycket kontakt med honom och vi har lärt oss hans kroppspråk så vi vet innan om han ska bita eller inte men vi säger bara nej och går därifrån och till sist har han lärt sig att man inte får bitas och viktigt enligt mig är att då en iller tycker om att leka och bitas men kan göra detta för hårt lär i alla fall jag min kille att vara FÖRSIKTIG och det gör vi med att ha en liten bit mat i handen så han inte kan ta det och säga försiktigt tills han till slut försöker försiktigt och då får han belöningen och vid lek berömmer vi om han är försiktig och säger nej vid hårda tag.
Jag har haft hund precis hela livet och har det än idag och jag ser många likheter i deras träning dvs mjuk-metod-hund träning och för oss har det fungerar perfekt men alla illrar fungerar olika och behöver därför skräddarsydd träning som passar just den illern. men det här är några punkter om våran träning och just det! vi tränar honom mycket fysiskt och psykiskt så han blir tömd på energi då och då 

#12 mitt inlägg var menat lite skämtsamt eftersom du skrivit att din kille är organiserad
Tror jag har ganska stor koll på uppfostring, väldigt likt ditt tänkande.
En värsting till hundvalp men att alla är individer och med fantasi kommer man långt.
Men det är alltid roligt att läsa hur andra gör och det finns nog flera andra här som hade mycket nytta av inlägget!:)

Förstod det men jag skriver lite för mycket när jag inte sover ordentligt 

#15 haha det är ett forum, kan inte skrivas för mycket!
Men skönt, kände mej lite skyldigt för att du ansträngt dej och skrivit en novell om uppfostring:)

Hehe skyldig behöver du inte känna dig och andsträngt mig har jag inte heller precis 
Men vilken snyggig!!! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus