OT!!! Ni som inte tycker om mig - LÄS INTE!!!
Hej och hå… slår vad om ni som har klagat en massa läser detta iallafall…
Så till saken…
Fick jobb idag på pappas jobb, ska jobba ca 4 timmar om dagen ett bra tag framöver… ska överföra massa siffror och sånt till ett nytt datasystem. Jag börjar på måndag.
Och så har jag sökt ett till jobb som ser lovande ut… men det är inte förrän i sommar. Receptionist på campingen som ligger några hundra meter från min sommarstuga… lär höra nu i veckan om jag får komma på interjvu eller inte =)
Och så är jag intresserad av en kille…
Ni har säkert läst min andra OT-tråd där allt gick snett, vilket resulterade i att jag inte orkade med iller.ifokus på ett par dagar…
Well… Mattias som den tråden handlade om var en riktig jävla player, och helt blåst, och vi är så färdiga med varandra…
Den nya killen verkar mer lovande… dock är han intresserad av en tjej i sthlm, men de har aldrig träffats, och det verkar inte bli av heller…
Jag släppte bomben idag och sa att jag var intresserad… han sa att det var lugnt…
Jag frågade om jag skrämde honom med att säga allt vad jag kände och tyckte, men han sa då att han inte var rädd för brudar, bara var rädd för att bli kär…
Så vi får se vart det leder… nu vet han iallafall om det…
Lika bra att säga det… och jag har ju bara varit intresserad av honom i 4 dagar eller något…
Om ni tycker att jag verkar lite velig med vad jag känner och så så kan jag meddela er om att jag tycker det själv med.
I måndags förra veckan var jag störtförälskad i Zige, i tisdags blev jag intresserad av Mattias, sen fick jag nog av hans playeri och så nu är jag tydligen (min magkänsla säger det) intresserad av Danne, som han heter.
Det är väl så… att man inte kan styra över vad man känner… men jag vet iallafall att när jag väl har en pojkvän så kan jag hålla känslorna på plats, och det har jag nog bevisat genom att vara kär i Zige i 3 år…
För övrigt så är Melwin den sötaste i världen och han är min absoluta favoritkille :)
golf.ifokus.se
haha du e för go! Kul att du fått jobb! å ännu roligare med sommar jobb! håller tummarna. jadu, det där med att ha veliga känslor känner jag själv igen…fast just nu har jag ingen att vela med ;) men gå på magkänsla, å ha kul,tänk inte för mycket. det e mitt råd ;) Blir det något så blir det;)
glömde ju! shit vilket läckert kort på melwin! såå häftigt!

Tack tack :)
Hoppas han inser att Sthlm ligger för långt bort :P
golf.ifokus.se
ja sthlm e gryyyymt långt bort hihi ;)

Hehe, och så borde ju jag vara ny och spännande för honom nu, och det jag har lärt mig på senaste är att man blir intresserad av allt nytt och spännande ;)
golf.ifokus.se
ja intresserad blir man nog..men man tröttnar lätt på sånt som e nytt å spännande i längden. vardagen kommer snabbt….ibland e det bra med nått gammalt man upptäcker på nytt

Hehe, men jag hoppas det går fint nu… han och jag har bott på samma gata i hela våra liv (tills han skaffade eget), men jag upptäckte honom först nu :O
Han har t.o.m varit tillsammans med en som jag var bästa kompis med i lågstadiet :D
Men anledningen till att jag inte sett honom förrän nu kan ju vara att han är 4 år äldre :) Tycker det är lite för gammalt egentligen…sen när jag tänker efter så är det inte så stor skillnad på 20 och 24 :)
golf.ifokus.se
äh vadå ålders skillnad? mitt ex var 8 år äldre…å jag…alltsa JAG sara! var mognast i det förhållandet. min kompis är tillsmmanse med en kille some 36, hon är 24..å även där tror man nästan hon är äldst. ;)

Hehe, ja, men det är ju lite skillnad, nu är det ingen åldersskillnad… men om jag hade varit 16 och han 20 :P
Samtidigt som inte inte låter alls farligt att vara 15 och 19 :S
golf.ifokus.se
nej precis…det kan vara lika många år imellan..men beroende på åldern så kan det kännas så "fel"…typ 26 å 30 e ju inte konstigt men e det 14 - 18 så känns det lite kontigare…

Exakt… så nu sjutton ska jag satsa på denna killen och få honom glömma henne i sthlm som han ändå aldrig har träffat… och så fyller jag dessutom 20 om 2 veckor och han bli inte 24 förrän i augusti :P
golf.ifokus.se
haha låter som en bra plan ;)

Fast jag har ingen aaaaning om hur man gör när man raggar på en kille… har inte gjort det på 3 år :P
golf.ifokus.se
haha allvarligt, fråga inte mig om råd…jag har aldrig raggat ;) e en total katastrof ;) brukar mest le lite söt, göra bort mig totalt å tjata hål i huvudet på stackarn (och ja, jag e singel, surprise!)…..men var bara dig själv! (så länge du inte e som jag)

Detdär med tjata hål i huvudet på killar som jag vill ha är jag tyvärr jättebra på :D
golf.ifokus.se

haha, ni är för härliga ni två. Sara som är singel ger raggningstips :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
yup, då vet du ;) så jag har minimerat min kontakt med det manliga könet. jag är fast övertygad om att jag skall träffa Mr. right på vägen mellan min lägenhet å seven eleven (50 m) nån gång under mina cigg rundor ;P

Haha, låter ju bra :D
Jag har faktsikt bara kompisar av det manliga könet :D (Zige) Haha, så patetsikt…
golf.ifokus.se

#17> På tal om mellan lghen och 7eleven. Måste bara berätta min rätt chockerande möte med min kille som är rätt otroligt, kan bli en lång historia. Hade precis gjort min sista tenta, det var dan innan kristi himmelsfärd, en vardag men vi var lediga dagen efter. Var lite smådeppig och hade ingen lust att gå ut och festa trots att jag borde fira att min 5-åriga utbildning var klar, såg ju fram emot en oviss framtid med ev arbetslöshet. Hur som helst, satt jag i mina sunkiga kläder i min säng med bärbara datorn i knäet och snackade på msn med min lillesyrra. Plötsligt blippar det till på min msn och en okänd kille dyker upp. Han säger att han via msn hittat mig eftersom jag på min profil mycket enkelt fyllt i att jag spelar golf och bor i Uppsala + att jag hade ett foto, det var typ allt. Men via msn-hemsidan kunde man inte kontakta mig då min e-mail inte låg ute där. Däremot var mitt alias samma som jag använde som hotmail, så han hade chansat på min msn-email och lyckades alltså hitta mig. Lät rätt nördigt och mycket misstänksamt tyckte jag så jag höll ribban högt. Sen frågar jag var han bodde, och han visste ju redan att jag bodde i Uppsala (men inte var). han sa att han bodde i Kåbo (en stadsdel). Jag hajjade till och blev ännu mer misstänksam, även jag bodde ju i Kåbo. Frågade vilken gata, han sa Artillerigatan. Nu fick jag en chock, gissa vilken gata jag bodde på? Jag tror nu allvarligt att någon driver med mig, en polare eller ett gammalt ragg. Jag ber honom gå ut på sin balkong (eftersom jag listat ut att hans hus borde vara 2 hus från mig) och hoppa. Han säger att han gör det, så jag kravlar ut på min balkong (vill ju inte avslöja var jag bor om det är ett pervo), men ser ingen. Tebax till datorn ber jag honom upprepa hoppandet på balkongen, men jag ser ingen. Listar dock ut att det är ett hus ytterligare bort, som inte syns från min balkong. Förhöret fortsätter och det visar sig att han är lika gammal som mig och är uppväxt i en grannby till mig (även han lantis alltså), att han jobbar inom samma branch (datorbranchen) och att han är framgångsrik på sitt jobb (något jag värderar eftersom jag själv har höga mål med min karriär), samt att han spelar golf och gillar samma saker som mig. Han skickar även ett foto (dock rätt fult) men jag ser att han ser vettig ut.
Efter 30 minuters snackade på msn säger han den rätt sliskiga kommentaren: "Nu ska jag öppna en flaska vin, och titta på Mumien på dvd." Ehhhh, tänker jag. "du ska inte komma över då", säger han. Aldrig, tänker jag. han kan ju vara pervo… Har fortfarande syrrank var på andra tråden på msn och hon har följt hela historien. Hon säger "Självklart ska du dit, ta en dusch och gå, men lämna hans tel och adress till mig först. jag ringer dig efter 30 min och ger dig en anledning att gå om du behöver en". Övertalad. jag hoppar in i duschen och går över dit, var ju trots allt bara 3 hus bort och det var ju lätt att dra hem om det var en flopp. han möter mig i trappen sin och jag får dåndimpen: han är ju snygg!!! Föll pladask… I hans lägenhet ser jag att han har samma stil som mig (jag har gansak designad stil och gillar stilrena designade saker), vilket även han hade i lgh:en. 1,5 flarror rödvin senare (det blev aldrig någon mumien-film) började jag tåflörta lite, efter jag upptäckt att vi var som gjorda för varann, vi hade precis samma mål med livet och samma syn. Kunde prata om allt. Vi pratade tom om hur många barn "vi" skulle ha, denna kväll. *gapa* Inte riktigt min stil, och inte hans heller. En sån här date hörde verkligen inte till vardagen för någon av oss som aldrig haft msn-date.
Nåväl, vid nattens inträde så hånglade vi för fullt (inte heller min stil, men vad gör man när man har värsta kapet framför sig) och låt mig bara säga att jag stannade över där. Efter den dagen träffades vi varje kväll efter hans jobb och spenderade varje helg. Fick värsta pushen i förhållandet iom att allt blev så okomplicerat iom att vi bodde grannar. 2 månader senare vart hans lägenhet uppsagd (han bodde då i andra hand) och vi kollade på lägenheter ihop. Dock hade vi inte planerat att flytta ihop i den då. Han hittade en 1,5a som ahn köpte. Men fick tillträde först några månader senare, så han flyttade in i min etta tillsammans med illrarna (som han antog sig papparollen direkt för, bara det var ju 1000 pluspoäng).
Efter vi vart ihop i 3-4 månader flyttade vi båda till hans 1,5a och började istället planera att bygga en villa (då hade jag fått jobb som teknikkonsult). Och nu, 1,5 år senare har vi just flyttat in och trivs huuuuuuur bra som helst ihop! Värsta skumma historien, jag vet, men vilken askungensaga. Min drömprins bodde granne med mig… hehehe… Fjuh, sa ju att det skulle bli lååångt! Over and out!

Väldigt romantiskt historia :D
Det är så det ska vara, allt ska funka på en gång :D
golf.ifokus.se

Hoppas det går bra för dig :)
4 års skillnad är ingenting ;) Mitt sambo är 9 år äldre än mig :)
#19 helt sjukt ju :D
Grattis!

Jag har blivit en sportfåne…
Ska på en joggingrunda nu… kommer nog inte ens orka jogga ner till grusvägen :D
golf.ifokus.se
Hoppas att allt ordnar sig

Jag undrar vad OT betyder?
OT = Off-Topic
Lycka till Tess;) Det är inte så svårt som man tror att ragga, fladdra lite med ögonfransarna så ska du se att det fixar sig!:)

#19: Häftig historia. Lite askunge varning där :-)
Audiatur et altera pars

haha, jo, det är snudd på att man skäms lite när man berättar den historien för sin familj och vänner. Låter ju som om han va värsta internetdregget och stalkern och att jag va värsta lättlurade typen som gick på det…hehehe… Men men, ibland måste man våga för att vinna! :-)

Jag är 28 o min man 42!
Varit gifta nu i 5år!
Så ålderskillnaden spelar ingen roll, ok kanske om man é tonåring då!

Skiljer 10 år mellan mig och min gubbe .-)
Audiatur et altera pars

Varför kämpa så för dina killar? Vänta på att de kommer till dig.

Han som kom till mig senast som jag inte kämpade för var ju en sån jävla player…så bättre för att kämpa för de som är bra :)
golf.ifokus.se

Och denna gången kämpar jag inte… jag bara sa till honom att jag var intresserad… så nu vet han det :)
golf.ifokus.se

bra jobbat, bra initiativ. du får väl ta det lugnt nån dag å se vad som händer. Eller s¨å ser du till ATT något händer och bjuder ut honom på en uttalad date. :-)

Ska iallafall ner till träningen ikväll och snacka med Zige lite och kolla när de tränar… han är ju där då så får se vad som händer :)
golf.ifokus.se

Vad tränar de?

sport jujutsu tränar de idag… imon tränar de brassejutsu =)
golf.ifokus.se

Menade snarare att det inte ska behövas sån ansträgning. Jag har inga som helst problem att fråga om folk vill träffa mig, men jag kommer inte att jaga dem. Vill någon inte ha mig så finns det fler.
Som exempel… Min kille och jag. Vi hade träffats två gånger ute med gemensamma bekanta. Flirtat lite smått bara men inget mer. Han hade fått mitt nummer av en vän då han var intresserad av att köpa iller. En kväll fick jag ett mess utan avsändare. Ringde upp och sa "Är det Osmo? svaret "ja" då frågade jag direkt "ska du sova hos mig inatt?" svar "eeeh, ja det ska jag nog". Sagt och gjort. Nu har vi träffats i ett halvår. Kanske ska tillägga att han varit en "riktig player" som helt enkelt tröttnat på det livet. Jag med ;)
Kan ju iofs fortsätta med historien eftersom andra gjort det. Vi skulle ses vid bussen till mig under natten, men sen dog hans telefon innan vi bestämt tid. Jag ringde och väckte en gemensam vän och bad om telefonnr till de han var med. Morr sa hennes kille. Fick inte tag på honom. Tio minuter senare ringde det från den kompisens telefon. Då hade han gått hem till dem för att få tag på mig. Vi fick ju iofs jaga varandra den natten men det var ju klart innan. Snacka om att jag hittat en underbar kille. Tänkt köpa iller tidigare, älskar mina och de älskar honom. Dessuom vill han bli veterinär. A keeper.

hehe, söt kille, om han fimpade skägget…hehehe… ;-)

Är du galen!!!???? Hår ska det vara! På mage, bröst, huvud (inte på alla) och om det passar ett stort skägg. Sen kan det vara mindre hår på andra ställen…

Ja, men jag jagar inte killen nu…jag är vara intresserad och så visar jag det :)
golf.ifokus.se

#42> hhaha, tycker du? jag tycker själv bara att det sticks. De skäggar en alltid och då får man massa röda prickar, som nässelutslag, av allt skäggande… hehehe…
Om jag fick välja skulle jag hälla vax på min killes haka och rycka ut säckarna från roten. *stackars kille*

#44: AAAjjjj, det lät inte skönt. Stackars kille. hihi
Audiatur et altera pars

#44 Nej nej nej… det finns inget mysigare än att dra naglarna i skäggstubb. Får lite rysningar av det
. Nu har ju killen iofs helskägg men det kittlar ju bara lite. Mysigt att "gräva" i. Stubben får iofs inte vara för kort, då sticks det… Endagsstubb går bort, men tredagars och uppåt… det är fina grejer. Tredagars är bäst för nageldragande. Märks det att jag har forskat i det här? Hahaha (Mån måste iofs ha i åtanke att de kan ha olika skäggväxsttakter och att tregdagarsregeln inte kan tillämpas på alla.)
Skäggande
fint uttryck. Ska jag sno.

ja herregud :P garvar nästan när jag läser igenom.. från killproblem till skägg? :)
Skägg är (förhoppningsvis) ett killproblem. *fniss*
Sara

hahahah :P