dräktig hona säljes?!?!
http://www.blocket.se/vi/11316178.htm?ca=20_s
vad säger man om detta?

Hur ser en teddyfärgad iller ut??? Sånna har jag inet hört talas om än….
inte jag heller..kan tänka meja tt det är viltfärgade, men som sagt, kanske finns?!

Man vet aldrig.. tänker typ på marsvin när jag hör teddyfärgad
jo jag med, men det skulel vara det om hon har någon risktecknad iller..ingen aning..vi får vänta tills dom riktigt kunnig behagar vakna och läsa tråden ;)
*puttar puttar*

Ja, väntar på dom så man får bli lite klokare
jag har iaf aldrig hört talats om teddy färgade illrar, men personen som skrev annonsen verkar ju inte vara så gammal så h*n kanske bara kallar dem så?
(hjälpte en person att omplacera en råtta och den personen kallade teckningen rose eller ngt, den teckningen excisterar inte utan det var en hooded, så det man inte vet hittar man kanske på? ) Däremot så måste jag säga att jag är lite nyfiken på vad det är för föräldrar som låter sitt barn skaffa två illrar utan att ha tillräckligt mkt kunskap för att se till att det inte blir ngra valpar? Jag menar hona + hane = valpar oavsätt djur.
Och det är ju faktiskt föräldrarna som har ansvaret när barnet skaffar sig ett husdjur.
Men som sagt, jag är lite nyfiken så jag ska nog skicka ett mail och fråga lite om dem. Har nämligen en släkting som letar iller.
/ Tia
ok..ja jag vill bara tt illrarna kommer itll ett bra hem emd tanke på att hon e dräktig. har också mejlat ;)

Hoppas verkligen att de kommer till ett bra hem där man har mkt kunskap om iller & gärna uppfödning. Skaraborgs län var det va!? Ja…*suckar*
önskar att jag kunde men…kan inte
Finns det ngn där ute?
jag kan , men ändå inte. kan inget om valpar…
har itne kapital för att föda upp valpar heller
Jo precis, ngn som har mkt kunskap om illrar och har mkt tid till att få ordning på saker och ting. Någon som ser till att valparna blir chippade, vet.besiktade och sålda med kontrakt med avelsförbud.
Om det inte vore för att min sambo nog verkligen inte vill så skulle jag inte tveka. Fast man kanske kan fråga lite försiktigt endå ;)
Haha, oj, la precis in samma annons :P Tror jag iaf..
Vi har redan kontaktat personen i fråga och hoppas på svar. Enligt mig är det av yttersta vikt att dessa kommer till någon med både iller och valp vana. (alltså inte mig)

oj, gud.. hoppas precis som ni andra att någon som har kunskapen kan ta hand om dessa små liv..!
det är så hemskt när personer utan kunskap skaffar djur, och ännu hemskare när de dessutom avlar :/
Ringde honom precis. Han sa att teddyfärgade illrar var precis samma sak som viltfärgade.

Hmm, Sara och hennes löss då kanske. ;-)
Nej, skämt och sido. Jag mailade på den här annonsen redan i natt när vi såg den.
Jag hoppas att vi får snabbt svar då det känns lite akut att honan får komma till rätta innan det är dags för förlossningen.
Har dock inte fått svar ännu. Har även försökt ringt på mobilen. men jag fortsätter. Hör av mig så snart jag hört något mer.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har pratat med honom och jag ska åka och hämta hem dem så snart som jag fixat skjuts dit.
Audiatur et altera pars
jag visste att jag kunde lita på er här på fokus :)

åh vad bra ÅsaF, perfekt! hoppas allt går bra, du måste berätta mer när du hämtat dom! :)

Nu är det klart. Jag åker och hämtar dem på torsdag.
Jag ger er mer information när jag har fått hem dem :-)
Audiatur et altera pars
#21 ska du ha både honan och hanen?

Jag kommer att hämta hem både honan och hanen. Så både Buffy och Teddy kommer till mig. Så nu blir det ett par läger till här hemma. Tur vi har många rum ;-)
Audiatur et altera pars
#23 Oj, vad bra!:D Jag hade själv tagit dem om det inte var för att honan var dräktig.. Riktigt bra att de kommer till en erfaren person som kan det där med valpar!=) Tur att de får gott hem, så slipper de flytta runt hur mkt som helst :D Då kanske du får bebisar snart med andra ord?=) Spännande!:D
Du är en ängel Åsa, som jag har oroat mig för tiken när hon bär på valpar. Man ska ju helst då inte flytta på dom, det gäller nog dom flesta djurarter då tiken kan bli stressad och abortera sina valpar när det är så nära inpå hennas förlossning. Håller tummar, tår och alla illertassar på att det går bra att flytta henne.
att det kan gå fel när man flyttar på honan under dräktigheten e vi medvetna om. Men samtidigt kan hon dessvärre inte stanna där hon är, så man får nog göra det bästa av situationen just nu. Vi får hålla tummarna att allt går bra!

#25: Ja det är en risk att flytta en dräktig hona, och risken är större med iller än med till exempel en hund eller katt. Men jag har dock inget val i det här skedet än att flytta dem.
Dock har Veronica varit vänlig nog att ställa upp på att köra mig för att häma dem så jag slipper tjaffsa med dem på tåg i alla fall.
Så vi kommer göra vårat bästa för att resan ska bli så lugn som möjligt för dem båda.
Audiatur et altera pars
åker ni via sthlm så vet ni ju var vi bor!!! 

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Ja, kanske åker ni på att bjussa på en fika eller så .-)
Får se vad Veronica säger. ;-)
Audiatur et altera pars
#28 Klart vi kan titta förbi
allt hänger på när vi åker och hur lång tid det tar……vissa ska ju upp och jobba klockan 7 på fredagen
. Vi slår en pling om vi kommer……kanske behöver vägbeskrivning
, såg ju hur det vart förra gången 
Amor vincit omnia
Vad bra att hon kommer till ett kunnigt hem, och spännande hur många illrar det blir på köpet så att säga "dvs de i magen"
*följer med spänning*
#31 om det blir några överlevande valpar.. Det är ju väldigt riskfyllt i denna situation, men vi hoppas givetvis på att allt går vägen.
#32: Så sant, fast hoppas på det bästa såklart.
två illrar rikare nu då =) ja hoppas allt går vägen, o att bebbarna i magen klarar sig fint..

Ja, det är som Robin säger. Väldigt riskfyllt att flytta dem nu. Hoppas ni alla hjälper mig att hålla tummarna för att allt går bra med honan. Hon är trotts allt det viktigaste i detta.
Audiatur et altera pars
#35 Jag håller tummarna =)
Vi håller alla tummar, tår och tassar här hemma för en lycklig utgång för alla.
håller alla tummar jag kan hitta =)

haha, malin brukar du ofta hitta på tummar? Men det är bra håll alla du kan hitta. hihi
Audiatur et altera pars
haha ne men för din skull kan jag gå ut på tummjakt =D

Ohh, vad gullig du är :-)
Audiatur et altera pars
hur länge går en iller me bebisar i magen?
42 dagar +-2 dagar 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

haha, så har kerran varit lustig idag :-)
Audiatur et altera pars