Iller valp säljes - söt o trevlig
Har en iller tik på snart 4 månader (28/4-10). Hon är semi-angora, pastellfärgad tik. Jätte söt o trevlig!
Hon är super fin. Går 100% på kattlådan efter någon dag. Naffsar som alla valpar i denna åler men lätt att träna. Är väldigt kontaktsökande o kelen. Vill gärna få vara med och kunna röra sig fritt med familjen, blir hon "övertrött" så stoppar jag in henne i transportburen då somnar hon. Jag hade självklart behållit henne, men min hund avskyr henne och det funkar inte att bo i en liten lägenhet såhär… stort misstag från min sida.
Hon är vaccinerad, chippad, har stamtavla med fina linjer, försäkrad i Agria. Kommer ifrån norrskenets illeruppfödning ("Norrskenets Sky"). Jag betalade 3000:- för henne o ca 500:- för försäkringen. Jag vill ha…
1000:- för illern + fina/nya tillbehör (värda minst 1000:-)
* 1 Fin katt-toa med lock, 2 vanliga
* 1 Pälsig hängmattan med ben
* 1 Tunnel med tre öppningar
* Mat/vatten skål
* Transportbur med vattenflaska, mathållare o filt
* Litet tält
* Mjuk bädd med tak
* Små leksaker * 2 Sele & koppel_
* >2x2kg Vitalin foder (det som blir över vid hämtning)_
Finns i Kiruna. Kan kanske ställa upp med transport om det behövs då betalar köparen transporten!
Skicka mail eller skriv ett meddelande här om du är intresserad och vadför hem/familj du har att erbjuda Sky!
Håll övriga diskussioner utanför denna tråd, Tack!
Hade jag inte haft 2 så hade hon gärna fått flytta hit, hon är så fin !! lycka till Filippa
Vill tillägga från Uppfödaren:
"Den nya ägaren ska inte bara godkännas av mig utan ett nytt köpekontrakt kommer skrivas mellan mig och nya ägaren. Det är självklart avelsförbud på henne som resten av hennes syskon förutom Peppar såklart."
#1 Tack du! Kan bara säga att jag har lärt mig mina begränsningar o detta var en läxa för livet o ska inte para ihopa olika djur igen (om man då inte bor på stor gård). Hade förknippat iller med hund (chihuahua) alldeles för mycket..
Hoppas Sky hittar ett fint hem, om inte lämnar jag tillbaka henne till uppfödaren o hoppas hon får ett hem efter det!

Lille stumpan…hade det inte vart sådant avstånd mellan Kiruna och GBG så hade jag nog tagit mig an den lilla damen… Sååå söt!!!!
Ozzy hade garanterat blivit störtförälskad 
Wow, vilken utstrålning hon har! 
Hon är en väldigt fin o gosig iller! Sover "mycket" men när hon väl får komma ut i hela lägenheten så busar hon o vill ha dragkamp med leksaker!

nej nej nej…. intalar mig att jag inte vill ha den snygging jag redan träffat =(

#4 Hon kommer ju tillbaka till mig i Timrå på lördag så då hamnar hon mycket närmare;)
#6 Du kan vell lägga upp dom andra bilderna du tagit på henne? När hon stog och posade vid dörren gjorde hon så fint.
#7 hihi du vet vart hon finns om några dagar ;D

#8 Men GGAAAHHH GNÖÖK emma. säh inte så jag kommer ju till timrå torsdag nästa vecka …..
#9, jag följer med då men säg inget till Emma hihi

#9 Du är så välkommen så;) Du kan ju alltid komma förbi och busa lite med dem*då är du fast*;D
#10 Låtsas som jag inte såg det där
men jag kommer vara beredd och hålla i Peppar stenhårt
Jag ska lägga upp de finaste bilderna! Har även försökt ta bilder när vi busat i lägenheten.. men inte lätt med ett öga på yume, ett på sky o ett i kameran.. hmm.. har man 3 ögon? Men hon måste ju få komma ut..
Jag gör mitt bästa för att träna Sky o göra så hon har det så bra som möjligt tills lördag. Yume blir väldigt stressad o dålig i magen.. hon har börjat nysa på senaste när sky varit ute mkt, undrar om hon är allergisk mot spånet eller iller? .. Men det är bara några dagar till så hon får stå ut!
Sky är väldigt social efter bara en vecka, mycket trots o testande men det är inte så farligt, en hel del är handlar om valp-bus tror jag.
#11, kan garanterat lova att du inte behöver vara ett dugg orolig , jag skojar bara med dig vännen o nu ska jag inte kapa ts tråd med mitt trams he he,
Sky är jättesöt Filippa, tråkigt det inte funkar med dom alls..
Sedan tyckte Sky att jag o Yume skulle ha stryk (efter draken då) .. o flyger upp i sängen för hundrade gången o ska naffsa mig, måste vakta stenhårt att hon inte kommer nära Yume.
Först försökte jag lära henne att inte komma upp.. men det kan jag ju glömma.. så gjorde jag det till en lek o tar upp henne o kastar henne försiktigt ner bland yumes alla filtar i korgen bredvid (vilket yume inte är glad för men men får tvätta dem sen)! När hon lärde sig tyckte hon det va så satans roligt att hon hoppade upp flera gånger o naffsade mig inte ens när jag lyfte o kastade henne… Tyvärr ingen bild på detta..
Mycket riktigt tuppade hon av efter lekstunden o jag smög in för att ta detta foto! Skys favorit bädd.. börjar redan bli sliten där hon ligger!
Tycker om Sky, men vet jag gör det rätta om hon får komma till ett bättre hem där hon får vara ute/vara med mycket mycket mer.
Hoppas Sky får ett hem där de har mycket tid till bara henne o hon kan få springa fritt större delen och/eller illerkompisar att leka med!

#11 ja jag vet ju att jag blir fasst då =( Åker ner på torsdag morgon för att ta bussen mot kryssningen men kan nog kika in en sväng innan jag åker hem igen =) Har med en kompis då om det går bra?

#8 Timrå… vart ligger detta sdtälle? 
Hon e ju bara så söt!! Men det är dom ju alla 
#19 Strax ovanför Sundsvall
Paulina

har hon hittat något hem ännu?

#18 Det går så bra så:) Vilken dag blir det?ungefär tid? Tänkte så jag vet att jag är hemma.
#19 Som Aviendha skrev i #20:)
#21 Inte än men finns en intresserad som jag inte hunnit svara än.

Ikväll kommer äntligen Sky tillbaka till mig. Vad jag längtat. Nu kan jag i lugn och ro finna det rätta hemmet åt henne.
Så från ikväll så befinner sig Sky i Timrå(västernorrland) om det är någon som är intresserad.
Vid intresse, berätta lite om dig, hur ni bor, erfarenhet och vad du/ni kan erbjuda Sky m.m.: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com
#23, Hoppas verkligen sötfian kan stanna för alltid i sitt nästa hem så hon slipper flytta runt igen.

#24 Det hoppas jag också:)
VÄLKOMMEN HEM SKY!
Nu är Sky hemma igen. När jag mötte Felippa och Sky på tågstationen så pratade vi lite. Sen sträckte jag fram händerna så Sky kände lukten och hon kände direkt igen lukten och kravlade ur Felippas famn och över till mina händer. Då var tårarna inte långt borta kan jag lova.
Jag blev riktigt igenom sökt, hon trodde vell att jag gömt hennes mamma och syskon i jackan. Tösen är sig likt, go, nyfiken och livlig:)
Väl hemma så gick jag in till flocken med henne. Mamma Saga var den som först fick lukta på varandra för att sedan sätta ner båda och hela flocken fick nosa på henne. Efter mindre än 5minuter så var Sky på bushumör och hon får och skutta och glädje poppade över rummet. Tillslut hade hon med sig sina två systrar som busade järnet med henne. Dom vuxna illrarna Saga, Saffi och Rasmus busade också lite.
Så nu känns det bra att tösen är hemma igen så får vi se när rätt hem dyker upp. Hon stannar tills jag känner att det är rätt hem för henne. Jag kommer nog garanterat prioritera ett hem som antingen har illervana eller som både har vana och iller/illrar redan hemma. Hon behöver ha illerkompisar då hon behöver rätt mycket uppmärksamhet och aktivering så det kan underlätta om man har en illerkompis eller flera:)
Hon kommer inte kunna flytta förns alla papper på henne har skickats till mig. Men Felippa skulle göra det så fort hon kunde.
#25, Så härligt att hon kände igen dig o att hon blev så glad för att komma hem till er alla igen he he. Så roligt o läsa, man blir så glad i själen
, all lycka till att hitta henne ett hem med illerkompisar Emma.

emma jag kommer att åka hem igen nästa lördag någon gång på morgonen beror på hur jag mår dagen efter kvällen före ;) ska även försöka göra birsta osäkert =P

#26 Ja man var inte långt ifrån glädjetårarna. Tack så mycket :´D
#27 Synd att du inte hann komma förbi, du hade nog blivit stört förälskad;) När var det du skulle till Timrå nästa gång? Kommer vara illervakt åt Melwin och Leija från tisdag kväll till nästa tisdag/onsdag som du skulle fått träffa;) Vägde Melwin idag när dom var på besök, han ligger lite över 1.7kg.

Sky söker fortfarande ett livslångt och bra hem.
Vid intresse, maila: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com

#28 vilka är det då?

#30 Det är väl syskon till Sky.

#31 okej har inte uppfattat allas nya namn riktigt ;)

Japp det är valpar från årets kull:) Leija är albino och Melwin är en stor pastell hane, påminner mycket om Miilo:)
Söker Sky fortfarande ett livslångt hem eller har hon hittat ett gott hem?

#34 Känns lite som om jag förföljer dig i trådarna, inte meningen.
Men hoppar in och säger att Sky har hittat hem.
Ingen fara att du förföljer. är ju bra att få veta om sötisarna har hittat hem :)

Men gud vad söt hon var, helt kär!!
Låser tråden.
Sara