Illerdam söker nytt hem
Min lilla tjej Midrash, en skogsfärgad pigg dam på 2,5 år, söker nytt hem, då hon inte får följa med när jag flyttar.
Hon har varit min sedan hon var 1, större delen av tiden ihop med sin kullsyster som nu är bortgången.
Hon är pigg och underbar med mycket nyfikenhet, men inte alltid en dans på rosor. Rumsrenhet är inget hon visat intresse för, bredvid lådan är bättre tycker hon. Mig accepterade hon som högst i rang på en gång och har aldrig försökt vara kaxig mot och bita, men andras fötter ger hon sig på. Det gäller även min flickvän och min son, vilka båda är här ofta men ändå inte fått ur henne det. Inte några våldsamma angrepp, men någorlunda bestämda tjuvnyp iaf. Kan bli jobbigt i längden så jag vill att ni vet vad ni ger er in på.
Utöver det finns bara positiva saker att säga om henne, pigg och nyfiken som sagt, följer gärna efter och vill vara med, är väldigt kelig och trivs i knät. Och det är inte bara mot mig utan hon blir gärna upplyft, klappad och kelad med av alla andra också, emellan tjuvnypen. Busig är hon också ibland, flyttar runt på saker och gömmer undan i sina skrymslen som sig bör, eller studsar och pratar och kastar sig mot byxbenen. Men hon tuggar inte sönder eller välter särskilt mycket.
Vad kan man påpeka i övrigt? Hon har inte vistats så mycket utomhus, har inget emot sele men är inte tränad att gå promenader.
Har som sagt levt länge ihop med en syster, jag tror Midrash var den lägre i rang av de två. Jag har inte så mycket erfarenhet av henne ihop med andra illrar, hon har aldrig träffat några utan sin syster. Då de två träffade andra verkade det gå medelbra/dåligt. Lite dålig stämning men inte så mycket slagsmål. Men systern verkade vara den drivande i det.
Midrash: Hona född 2008-07, min sedan 2009-09, vaccinerad och kastrerad.
mvh/ Peter
Hör görna av er via mail eller telefon
(stgurgel@gmail.com / 070-2139771)
Glömde en liten detalj: Midrash och jag bor i Umeå
Midrash har hittat ett nytt hem nu, som ensam iller bland andra djur, i Hörnefors utanför Umeå
pris?
#3 Det står i inlägg 2 att illern är såld.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Låser tråden.
Sara