Ny familjemedlem men ej iller ;)

Mycket fin! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Inte för att jag kan mycket om ormar, men tycker han ser riktigt fin ut. :) Tänk om jag också kunde ha en eller ett par ormar, men men. Det kanske blir i framtiden. Jag hinner. :)

Grattis!!!!
Vi var och hämtade hem våra nya familjemedlemmar förra veckan. Två viltfärgade majsisar, ålder okänd. Bonnie är ca 150cm lång och mycket rund :) Clyde är en nätt liten grabb på ca 70cm (bild)
Dessa krabater skänktes bort då förra ägarnen tröttnat, vi kunde bara med att INTE ta hand om dem, nu får de leva sina sista förhoppningsvis bra dagar hos oss :)
Helt underbart vackra djur!!!
Grattis till den nya familjemedlemmen!
Jag klappade stora ormar på husdjursmässan, coola men läskiga.
En tigerpyton, en snok av ngt slag, och en vitläppspyton som skiftade i många olika nyanser. Jätte coola och stora, alla förutom snoken var över 160cm.

Jag tycker att bilderna är absolut inte rättvisa den är ännufinare än så. =)
Även fast jag har ormfobi och vägrar hålla så är jag iaf stolt att jag släppte in den i mitt hus och att emma fick ta ut den ur lådan och att jag lät min 2 åriga son röra den ;)

PernillaM, Tack så mycket!
Får grattulera er så mycket också! Tråkigt när folk lessnar eller vill byta upp sig till något roligare reptildjur men verkar väldigt vanligt när det gäller ormar och reptiler. Ja det är dom verkligen och väldigt snälla ormar. :)
Ceciliaolucifer, Tack Tack
Ååh vad spännande men man har enorm respekt för dom giganterna hehe.
FerretCrow, Det har du fullkomligt rätt i. Polarn är betydligt snyggare live. Svårt att beskriva men han är rödare och lyser upp mer än vad bilderna visar. Hehe din grabb blev verkligen förtjust i "masken" och hade stenkoll vart den låg någonstanns.