Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 2168 ggr
Norrskenets
0

Ny familjemedlem men ej iller ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var vi upp till Östersund och hämtade hem min ormtös Pyrets nya kompis.

En vacker vitsidad bloodred haneSkrattande

Norrskenets
0

Var först intresserad av denna kille av samma färg men hade hade lite hetare humör plus att det var bättre med en mer jämnstor orm så den inte skulle bli rädd för min stora tös.

Norrskenets
0

Hemkommen

JossanH
0

Mycket fin! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

Så snygg i sina pied fläckar

Norrskenets
0

JossanH, Tack! Han är från samma föräldrar som jag hade bokat min första majsorms tös som tyvärr krånglade med maten så hon till slut avled. Kunde inte hålla mig nu när dom hade en sån stilig kull från samma föräldrar men att dom flyttat närmare sen sist.

Här är pappan. Vitsidad granite

Norrskenets
0

Också mamman. Pewter

Zandra---83
0

Inte för att jag kan mycket om ormar, men tycker han ser riktigt fin ut. :) Tänk om jag också kunde ha en eller ett par ormar, men men. Det kanske blir i framtiden. Jag hinner. :)

Norrskenets
0

Undersöker sitt tillfälliga hem. Förhoppningsvis blir terrarie bakgrunden klar nångång nästa vecka.

Norrskenets
0

Zandra, Ja han är otroligt vacker. Ännu vackrare i verkligheten, har väldigt svårt att slita blicken från hanTungan ute Det hinner du garanterat, bättre att planera innan köp:)

Jag och Polarn halvt under mitt hår. Verkar trivas väldigt bra där men för säkerhets skull så håller han i sig med svansen

Norrskenets
0

Också sista.

En liten snabb fotning för att se storleks skillnad.

Polarn född 2010 & Pyret född 2009

PernillaM
0

Grattis!!!!

Vi var och hämtade hem våra nya familjemedlemmar förra veckan. Två viltfärgade majsisar, ålder okänd. Bonnie är ca 150cm lång och mycket rund :) Clyde är en nätt liten grabb på ca 70cm (bild)

Dessa krabater skänktes bort då förra ägarnen tröttnat, vi kunde bara med att INTE ta hand om dem, nu får de leva sina sista förhoppningsvis bra dagar hos oss :)

Helt underbart vackra djur!!!

Ceciliaolucifer
0

Grattis till den nya familjemedlemmen!

Jag klappade stora ormar på husdjursmässan, coola men läskiga.

En tigerpyton, en snok av ngt slag, och en vitläppspyton som skiftade i många olika nyanser. Jätte coola och stora, alla förutom snoken var över 160cm.Skrattande

FerretCrow
0

Jag tycker att bilderna är absolut inte rättvisa den är ännufinare än så. =)

Även fast jag har ormfobi och vägrar hålla så är jag iaf stolt att jag släppte in den i mitt hus och att emma fick ta ut den ur lådan och att jag lät min 2 åriga son röra den ;)

Norrskenets
0

PernillaM, Tack så mycket!Skrattande

Får grattulera er så mycket också! Tråkigt när folk lessnar eller vill byta upp sig till något roligare reptildjur men verkar väldigt vanligt när det gäller ormar och reptiler. Ja det är dom verkligen och väldigt snälla ormar. :)

Ceciliaolucifer, Tack TackSkrattande Ååh vad spännande men man har enorm respekt för dom giganterna hehe.

FerretCrow, Det har du fullkomligt rätt i. Polarn är betydligt snyggare live. Svårt att beskriva men han är rödare och lyser upp mer än vad bilderna visar. Hehe din grabb blev verkligen förtjust i "masken" och hade stenkoll vart den låg någonstanns.Tungan ute

Norrskenets
0

Vilken speciell orm vi tagit hem, Polarn stormtrivs verkligen att få vara innanför tröjjan.Tyst

Efter bara en stund att man tagit upp han så slingrar han in sig i håret och sedan snabbt ner i tröjjan. Kan kika fram ibland men går snabbt ner igen. Riktigt charmig liten grabb.

Norrskenets
0

Lite nytagna bilder, Polarn fick testa deras blivande hem.

Försöker få till så bilderna ska visa hur han verkligen ser ut men det är svårt.

Norrskenets
0

Polarn & Pyret fick hälsa på varandra en snabbis, det dröjjer tills dom flyttar ihop så det blir ett helt nytt revir som ingen av dem "äger".

Tittut!

Norrskenets
0

Pyret blev väldigt nyfiken på den stilige lille hanen :)

Norrskenets
0

Det fina paret, Polarn & Pyret

Norrskenets
0

Fin grabben