Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1561 ggr
Theres
0

Tips på sammanfogande av illrar

Nu är det ju några år sedan Denver kom in i bilden, så jag minns inte riktigt hur illa det var. Epona accepterade honom direkt tror jag, men Melwin var väl sur på honom i flera månader.

Nu är ju alla tre jävligt förbannade på Sigge om han kommer in till dem, och om vi är ute på gården så blir Sigge jävligt förbannad på dem om de kommer för nära.

När snön smälter om ett halvår så tänkte jag försöka mig på att få dem bli kompisar, men hur sjutton ska jag ta mig till?

Kanske lika bra att göra två läger, och skaffa någon ny kompis till Sigge. Fast han kanske är en ensamiller…

golf.ifokus.se

Theres
0

Tack för hjälpen? :P

golf.ifokus.se

Aviendha
0
JossanH
0

Sigge är väl ganska gammal eller?
Min första tanke är att bara låta honom vara för sig själv nu när han levt hela sitt liv ensam (?). Då är ju frågan om det är värt blod, svett och tårar för att dom ska gå ihop något år till.. Är han gammal känns det som att det mest kommer vara jobbigt för honom att hävda sig mot dom andra än att han faktiskt får kompisar tillslut.

Vill du ändå föra ihop dom så finns det ju massor bra trådar om hur man gör här inne. Dock har jag ganska "såriga" erfarenheter för att få två ovänner att acceptera varandra.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

By the way, skulle jag nog inte skaffa en ny kompis åt Sigge om inte detta funkar. Då kommer det sluta med att kanske den sammanföringen tar tid och är jobbig och med att du tillsist ska sammanföra Sigges nya kompis med dom andra 3 och då är du på samma ruta igen som du är nu.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Ja, Sigge fyller 6 i maj, så han är en gubbe :)

golf.ifokus.se

JossanH
0

Då ser jag ärligt talat ingen vits med att försöka kämpa ihop honom med dina andra busar. Att köpa en ny iller kan vara mer jobbigt än roligt för gubben. Bättre att skämma bort honom som ensamiller den tid han har kvar!! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus