Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 345 ggr
*L*
0

Träff den 28 i viskarfors (?)

Någon som ska dit? för mer info kan ni kolla på illersveriges forum under aktiviteter

vet ej om jag ska samåka med någon ifrån gbg om någon ska dit här ifrån eller  ta buss ifrån centralstationen om jag ska dit

Faxlin
0

Jag ska inte dit. Lite långt att fara för mig. det är synd. Alltid roligt att träffa illerfolk.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ulrika
0

jag har beställt mat till de små och kanske kommer, men så blir det utan illrar eller med bara en.

Tengel är för kåt för att träffa andra, den nya tösen vill jag inte ta med någonstans innan hon är vaccinerad vilket jag gärna vill hinna innan yran, och sol kan var en liten retsticka ibland….

*L*

Ulrika (med Grizzly och Lurvas) skall dit och hon kommer köra, kanske du kan åka med henne? det kommer jag göra om jag åker med Glad

*L*
0

*bhuuu* är inte detta den sista anmälnings dagen? :( annars skulle det vara kul,det vill säga om hon har ork och plats för att ta med mig

Ulrika
0

hör med henne, tror hon är ensam i bilen annars

sofie
0

Vi ska dit med alla tre illrarna Glad

tessa
0

Hoppas du kommer Ulrika, vore kul att se dig igen! - Fastän inte Tengelmannen får följa med Flört

Mvh Tessan

elinn
0

Vi ska dit…

Ska göra en liten tripp till Örebro idag och sova där så vi slipper köra bil i 7 timmar i morgon och så åker vi hem på söndag.

En hel helgdagsutflykt för oss då vi bor såå långt borta Räcka ut tungan

Faxlin
0

Vilken tripp Elin, långt ändå. Skriv och skvallra för mig hur ni hade det. Är sååååå avis på dig.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Shelby
0

fan! jag hade tyckt att det hade varit jätte kul att åka med, har aldrig varit på iller-evenemang. hade kunnat åka från gbg tillochmed, men sånt e livet…….Gråter

*L*
0

#9 Heter du andrea wardell?

Faxlin
0

shelby, kom till yran då. Det är massor av illrar där ju. hihi

Audiatur et altera pars

*L*
0

hur var illerträffen?

tessa
0

#12 - Jättetrevlig, många människor och illrar som höll sams Räcka ut tungan Synd att du inte kunde komma, kanske nästa gång..

Mvh Tessan

Faxlin
0

Hmm, Tessan. Lite mer skvaller får du komma med. Att ni hade jättetrevligt har vi avundsjukt redan fattat nämligen. Nu vill jag höra, hur många var ni? Vilka vardär, vilka underbara illrar fick du träffa, kort på dem (ja, illrarna alltså) hihi.

Audiatur et altera pars

*L*
0

ja exakt lite mer måste jag höra!

*avundsjuk*

tessa
0

haha skvaller, vad är det?!?! Räcka ut tungan

Bilder tog jag några styckan, antagligen inga bra men tyvärr kan jag inte ladda över dem förrän tidigast imorgon.

Jag är nog helt fel person att få ut något vettig info av men jag tror att vi var ca 25 personer med ett stort gäng illrar. Svårt att räkna alla, för de for som studsbollar tills de flesta mattades och somnade i mattes/husses famn.. inga seglivade ting, det där! Skrattande

Vore kul om de som var på träffen och läser detta, hojtar så att man kan se vilka ni är på nätet också! Själv är jag värdelös på namn men många kom från trakten.. och till och med från Gävle! Förvånad Själv reste jag tillsammans med Maria och hennes gassige omplacering, Gustav - ska se om jag kan hitta dem här i krokarna.. hehe.

Ja, vad annars vill ni veta? =) - Jättetrevliga människor, massor av illersnack, fika och efterlängtat kaffe, många vänliga och lekfulla illrar, info om saker i illervärlden (bl.a vaccination, pass, kontrakt mm), amhs-illertorg och husses.. hmm… *seg i tratten*

Shelby
0

*L* nej jag heter Andrea Utbult, hurså?

*L*
0

#17 Jag bara undrade :)

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ett suddigt foto från träffen i Viskafors men ändå så söt så att jag inte kan låta bli att lägga ut den… =) Vet tyvärr inte vilka illrar det är, men det är det kanske någon annan som vet?

tessa
0

Närbild på min ena resekompis till Viskaforsträffen, Gustav! En riktig cooling Cool och otroligt söt i ansiktet. Hoppas det är ok för matte att hennes goding exponeras för främmande människor (och illrar?) på nätet såhär. hihi.

Faxlin
0

haha Vilka sötingar.

Audiatur et altera pars

tessa
0

och en till på vår trötte vän… tokigt trött, vilket han inte var ensam om Skrattande

Faxlin
0

Nej, man brukar kunna bli lite seg efter en träff.

Audiatur et altera pars

tessa
0

ja verkligen, men skön trötthet - för ovanlighetens skull Räcka ut tungan

Synd bara att jag har en sådan usel, gammal kamera (lånad) och enbart - med min hjälp givetvis - bara fick dåliga, rätt suddiga bilder från träffen. men men, denna gången fick kameran mest "dokumentera", bättre bilder hoppas jag att det kan tas till sommaren när man är mycket utomhus och fotografering blir lite lättare. hihi, vill jag ju gärna tro och minnas i alla fall.

Faxlin
0

Ja oftast blir ju bilderna bättre utomhus. Men det beror ofta på att vi har för lite eller fel ljus inne.

Audiatur et altera pars

tessa
0

jo precis, tyvärr.. man behöver ju inte göra det svårare för sig än vad det redan är.. =)

Faxlin
0

Nej, att fotografera är en konst helt enkelt, och garanterat en konst jag inte besitter så stora kunskaper i. Men jag försöker lära mig mer genom att hänga på foto iFokus.

Audiatur et altera pars

tessa
0

Verkligen… men det är kanske konsten i det hela som utgör en del av charmen.. =) fotoforumet här verkar kanon, är också där inne och kikar.. vilka proffs det finns! =)

Faxlin
0

Japp, oerhört duktiga är dom. Men ibland fattar man inte ens hälften av vad de säger. Så då får man liksom be om en förklaring. Nu verkar de flesta ha lärt sig att jag inte är det smartaste som går i ett par skor när det gäller fotografering så de förklarar faktiskt riktigt bra. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Jag var där med min sambo. Elin och Johan.

Lägger med ett kort på oss så kanske du kommer ihåg. Vet inte annars hur jag ska förklara vilka vi var =)

elinn
0

Märkte att jag inte hade något kort på oss båda på den här datorn.

Här är Johan!!!

tessa
0

#30 Nämen hej, klart att man kommer ihåg er - illerfolket från norr! =) Hoppas ni kommer ihåg mig också, trots att jag var "illerlös". Visst var det en rolig träff, hoppas ni också var nöjda som reste så långt - hemresan gick snabbt hoppas jag… =)

Mvh Tessan

tessa
0

Åsa: jag tycker att det är kanon att du verkligen frågar och säger ifrån när du inte förstår deras svar, för kan man inte tillgodose sig svaren, så spelar det ju ingen roll hur "bra" de är.. =) Dessutom slipper ju en annan att fråga om igen det man inte förstår, så gott att någon har lite stake! *s*

Och om du känner dig lite bortkommen eller så i fotoforumet, så förstår du kanske hur jag känner här ibland, när jag fortsätter fråga samma sak trots att ni är så rediga med att svara.. =) Ibland tar det ett tag innan det plingar till serdu! hihi.

Faxlin
0

*Asg* Du är rolig du Tessan, vet du det. hihi

Om du känner dig lite borta här, då har vi misslyckats lite tycker jag. Alla ska känna sig som hemma här. Så då är det kanske vi som måste vara tydligare. Men annars är det som sagt var bara att fråga och så fråga igen. Jag vet med mig själv att jag kan vara jäkligt luddig ibland när jag svarar. Så sådana gånger får man hojta till.

Audiatur et altera pars

tessa
0

hihi lägg av.. exakt den kommentaren "Du är rolig du Tessan, vet du det" får jag höra på tok för ofta från min pojkvän, och nu när fler säger det så börjar jag ju nästan tro på det… huga! Räcka ut tungan

nejdå, inte alls så att jag känner mig borta här, tvärtom.. det är bara det att jag själv kan känna mig lite dum som upprepar samma frågor flera gånger och irriterad på mig själv för att jag är så seg på att hajja saker *s* Jag trivs kanon är på forumet, och det ska givetvis du Åsa, ha credit för så fortsätt ni att skriva och svara som ni så bra gör, så ska ni se att lite vårsol snart sätter sprätt på mina sömniga hjärnceller.. *knackknack*

elinn
0

Måste bara fråga för säkerhets skull…

Var det du som hade kort, mörkt hår och kjol???

Namn är inte alltid min starka sida Generad

HEmresan gick bra…

Vi sov i Örebro till söndagen och åkte hem då. Åkte lite fel eftersom Johan inte talade om att han såg skylten med Gävle på förrän det var för sent *grrr* Men efter ett tag var vi på rätt väg igen

tessa
0

jajjemän, det var jag det! haha den enda väl som har kjol på illerträffar! men så är jag en riktig kjolmänniska också, av någon skum anledning.

Vad skönt att hemresan gick bra, lite felåkning hör nästan till, när man är ute och far över landet.. Flört - Det var jättekul att träffa er, och kul att ni kom "trots" avståndet. Hoppas vi ses fler gånger.. kanske är ni sugna på träff i maj igen?

elinn
0

Ja emn vi hade ju ett litet stopp i Örebro oxå!

Det är tur man har såå snälla vänner Skrattande

Kommer du till yran i Gävle (skutskär) i mars??