Iller iFokus

Iller

Etikett: uppfödare
Läst 576 ggr
[Cute]
0

Valp från uppfödare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid vilken ålder var valpen när ni hämtade/ köpte den från uppfödaren?

Min Rocky var 6 veckor gammal och kommer från Janne Kalsson i Härryda.

sarae
0

Jag tycker personligen inte att valpen bör vara yngre än 10 veckor då den lämnar uppfödaren . Har bara tagit en valp från uppfödare och då var hon  nästan 11 veckor….en annan köpte jag i djur affär å hon var nog inte mer än 6 veckor, på tok för liten

KerstinL
0

Zahara var 8 veckor, Suzuki var 12 veckor och Crystal var 10 veckor.. Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

JossanH
0

#0 samma här med Pegasus (också janne) och det tycker jag är alldeles på tok för tidigt!!!

triton var 10 v.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Melwin var drygt 13 veckor =) Född 20 maj, hämtades 21 augusti…

golf.ifokus.se

Gilla
0

Marwin var 10 veckor när vi hämtade honom.

Sara
0

Den första vet jag inte riktigt (från en djurmarknad för 9 ½ år sedan så jag kommer faktiskt inte ihåg vad de sa).

Min andra valp var 8 v. Oxå från Janne i Härryda.

Var det inte vanligare förr att man hämtade både hundar, illrar osv vid 8 veckor. Nu har hämtåldern stigit till 10-12 v.

Sara

Stj3rnfallet
0

För 10 år sedan (i december i år) så hämtade vi vår allra första hund innan hon var 8 v.. Tror att det var vanligare att man hämtade valpar vid 7 v ålder då.. Känns som att det var en evighet sedan =/

cannaydia
0

Ang. åldern när valpen flyttar hem ifrån, tycker jag att man som uppfödare ska kunna se när valparna är självständiga och redo att flytta hem ifrån. Det är lite beroende på hona som uppfostrar sina valpar osv som spelar in när valpen är mogen att flytta, och åldern varierar faktiskt. Jag har en gräns på att de måste MINST vara 8v när de flyttar men vist, jag har haft självständiga valpar runt 6-7veckors ålder men får ej flytta samtidigt som jag haft valpar som fått stanna längre då de inte varit mogna. Så egentligen tycker jag inte att man kan dra alla över en kam -att ingen är redo för flytt fören 10-12v ålder *detta är då min uppfattning och åsikt*

Jag har 4omplaceringar så de var mellan 4mån-3år när jag fick dem. Så har jag två valpar från min egena uppfödning som aldrig flyttat ifrån mamma o pappa. och en hona jag köpte 5mån gammal från 'jakt'uppfödare=en årsvalp som ej hittat hem än. Så har jag en grabb som jag fick hem vid 9-10v ålder *pga mig*

JossanH
0

#8 håller med om att mognad har stor betydelse, men jag tycker ändå att 6 veckor är på tok för tidigt.. pegasus var så liten att han sov i min hand innanför jackan hela vägen hem..

Sajtvärd på Iller.ifokus

cannaydia
0

jo 6veckor låter lite väl, skulle de varit mina valpar som mognat så tidigt hade jag tvingat dem stanna tills de iaf var 8veckor *man drar ju gärna ut på att ha ulltussarna hemma, nästa gång man ser dem e de ju "vuxna"*.

ferretgirl
0

Den yngsta jag har tagit hand om var Aslan. När jag hämtade honom på katthemet Tassebo i Helsingborg hösten 00, då var han knappt 7 veckor gammal. Att jag fick honom så tidigt var pga att personalen inte hade den tiden som behövdes för att göra en halvt vildillervalp tam, speciellt inte med bort år 75 katter, både vuxna och källingar att hålla reda på. Dino min första omplacering var mellan 5-7 år när jag hämtade honom. Annars har dom andra varit ca 10 veckor när jag har hämtat dom, eller när jag själv lämnar ut valpar så är dom också ca 10 veckor gammla.

Nettan
0

Ior var 5½ vecka (ja jag vet.. vansinne)
Chilli var 5½ år.
Nala var 2½ år.
Turbo var 1½ år.
Trixie var 8 veckor.

Sarah
0

Bub 9½ vecka, Tjejen 12 v, Skitos 10 v, Iris 13v, Cliff och Cathy egen uppfödning.

Flisa
0

lucifer var 8 veckor.