OT Att charma en kille...
Här skulle jag vilja ha förslag på hur man charmar en kille som man har varit tillsammans med för några år sedan och sedan varit bästa kompis med i 3 år. Han är intresserad av en annan som bor rätt långt bort…så hur charmar jag honom så han blir intresserad av mig? Vi umgås typ varje dag… tips uppskattas.
golf.ifokus.se
våldtäkt? Ta av sig kläderna? (ironi…)

men var lite seriös då :D
golf.ifokus.se

Make a move, flirta, testa lite kroppskontakt (vidrör honom lite sådär spontant)… eller gör det "enklaste", säg sanningen: -Jo du, det är såhär va att jag är lite intresserad av dig, vad har jag för chans?
Typ som man gjorde när man va liten, när man frågade chans… hehhe… Flirta e kul!

allt detdär har jag redan gjort, han vet t.o.m att jag älskar honom…
golf.ifokus.se
ja, jag tycker oxå du ska gå rätt på.. iochmed att ni varit tillsammans förut å är såpass bra vänner nu… fast det kan ju va så att han inte känner likadant å då förstörs ju er vänskap istället… 
#4 men förklara för honom då… hur vill han ha det?

Jo, men då är det bättre att han vet det och att du därefter vet att han faktiskt inte är intresserad utan BARA vill vara polare. Då kan du så småningom gå vidare. men att gå och hoppas utan att veta om han är intresserad eller inte gör ju ingen glad,. *suckar djupt*
Sjukt att säga det men är han inte intersserad så finns det MÅÅÅÅÅÅNGA fler på andra sidan ån som vet hur man uppskattar en fanatisk illertjej (talar lika mycket om mig själv som om dig).

asså han har blivit intresserad av en tjej som bor 30 mil bort eller nåt… så jag måste ju få honom intresserad av mig istället…
golf.ifokus.se

om han är intresserad av nån annan så är det väl lika bra att ge upp?
ta med illern ut på stan och hitta nån ny som gillar illrar ;)
#8 jo men det lättaste är ju att prata med honom… visa vad du känner.. och säger han att han tycker om dig som kompis men inte mer så är det faktiskt rätt svårt att ändra på det…

jag har ändrat på det förr så…
golf.ifokus.se

Man kan ju inte tvinga någon att älska en men du kan ju visa vad du känner och sedan hoppas på det bästa. Men var inte för krävande bara för då är risken ännu större att han drar sig undan. Tiden utvisar allt… Men kära inte ner dig i någon som du inte kan få, de är inte kul=(

Jag har varit kär i honom i 3 år ju… lite svårt att ändra på nu…
golf.ifokus.se
Hitta på roliga saker med honom. Sånt han inte brukar göra, något ovanligt och visa dina bästa sidor. Har ni riktigt kul kanske han glömmer den där andra tjejen och ser dig istället :)

#14 ja, det är min plan… tror du den funkar?
golf.ifokus.se

Vet han om att du varit kär i honom under lång tid men vill träffa dig och umgås med dig så mycket ändå?
Svårt det där, min nuvarande pojkvän gjorde nästan likadant. Till slut tyckte jag att han skulle bestämma sig, och då gjorde han det. Man får ju dock vara beredd på att man både kan vinna och förlora i sådanna lägen..
Ja det tror jag faktiskt. Människor funkar så. Har man roligt glömmer man saker. I hans fall den där tjejen. Det skadar ju inte att testa?

#16 Ja… det har han vetat…och vi har umgåtts varje dag iallafall…
Okej, ge mig massor av förslag på roliga saker :P
golf.ifokus.se
vad brukar ni göra? Och vad finns det för grejer att göra där du bor?

vi brukar kolla på teve och spela tv-spel och styrketräna…
jadu, här kan man göra allt som finns att göra typ… men inte åka och bada än, för han är allergisk mot klor, sen har han blivit överkörd av en truck, så hans fot är lite sne, så han kan typ inte åka inlines eller så heller…
golf.ifokus.se
Bowling, biljard, filmmaraton… Så svårt det var. Men det har ju börjat bli fint väder… Så kanske en picknick på ett förbjudet ställe? :O haha jag vet inte…
ååå va mysigt… picknick då kan ju illern hänga med.. :)

ja, picknick =) han kommer hit snart, ska se om han är sugen på det då =)
golf.ifokus.se

kombinera filmaraton med robins förslag om att ta av sig kläderna, funkar nog 

det tror jag inte funkar så bra :D
golf.ifokus.se

ta in tvn i badrummet, bada bubbelbad samtidigt som man ser på 3-4 filmer ? :)

han vill väl inte bada med mig heller om han är intresserad av en annan…
golf.ifokus.se
man blir så skrynklig av att bada länge :/ Inte sexigt.

men det stämmer, i sommras var jag lite intresserad av en annan kille, men sen hade jag och killen jag är intresserad av nu jättekul ihop, sen vips så avr jag kär i honom igen…
golf.ifokus.se
Det funkar på de flesta. Alla gillar att ha kul^^

nu har jag en riktig kamp framför mig =)
golf.ifokus.se
Jag håller tummarna för dig :D Hoppas att det funkar!

haha hoppas det funkar, men jag kunde inte låta bli att fundera på vad som skulle hända om han "råkade" komma in här.. :P hahah.
Jag tycker att du bara ska vara dig själv. Han verkar ju tycka om dig som du är för annars hade han ju inte velat umgås med dig så mkt.
Ett tips, de flesta killar tycker om att jaga och inte bli jagade. Så var inte "lätt" utan snacka om andra killar, påpeka hur snygga och trevliga de är osv.
Sara

#34 Ja, men det är inte så lätt att vara sig själv när jag ena dagen kunde ta på honom å så och sen idag så får jag inte göra det längre för han avslöjade att han var intresserad av en anna. Då kan jag inte vara mig själv, för jag är närgången annars när jag är med honom.
Skulle jag påpeka hur snygg en annan kille är skulle han säga: bra, satasa på honom då…
Men i sommras när jag blev intresserad av en annan blev han iofs intresserad av mig igen…
golf.ifokus.se

#35 Bli intresserad av nån annan och se vad som händer då? Då kanske han ser dig igen =)
Du kan få låna Tengil……Om 6 månader
Thessan hur gick det idag nu då.. prata du med honom om detta? blev det nån picknick i vårsolen? :)

Först tog vi en liten promenad med Melwin, sen frågade jag ut honom om vad han och den där nya tjejen pratar om på telefon. Det var inget allvarligt, typ bara om träning och skolan och så, men han ska ju dit i helgen… men idg har vi skrattat och haft ovanligt kul ihop =) Och som vanligt blev det lite tv-tittade (LOST) men tyvärr ingen hålla handen, som vi alltid gör annars :(
golf.ifokus.se
kanske time to move on :)

NEJ!
golf.ifokus.se
Annars kan du ju kolla in min "sexy thing" så du ser hur dom blir efter ett tag…
Har fixat en alldeles egen tråd till min man!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Man är vard bättre än att springa efter killar som inte vill ha en. Det finns killar om är underbara och inte tycker att det är skönt att ha en som "retret-plan" om det skiter sig med andra. Om han uttryckligen säger att han är kär i en annan och visar henne den repekten att han inte håller dig i handen m.m. så är han ju ärlig. Har han dessutom vetat att du vill ha honom i tre år utan att det blir något så verkar han ju utnyttja att du finns där. Hårda ord kanske men det finns bättre killar och du ska inte behöva förnedras. Gör som han säger och satsa på en annan.

när vi har försökt och det skiter sig på riktigt ska jag ge upp…
golf.ifokus.se

man ska tänka positivt:P
jag är själv en sån som kan bli kär i någon efter att vi varit kompisar i flera år så varför skulle inte han kunna bli kär i dej?
nu börjar ju vårkänslorna komma och då kanske det är lättare att charma honom;)
jag tycker inte att du ska ge upp än!
Lycka till:D
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jag tycker du ska satsa på en annan, för han du är intresserad av verkar ha gått vidare. Man kan ju alltid försöka hitta en annan, se om det funkar och om du kanske hittar den underbaraste killen i hela världen. Det kanske skiter sig med tjejen som bor 30 mil bort och då kommer han säkert komma tillbaka till dig då det verkar som han har dig som reservplan så han slipper vara ensam! Men om du då hittar världens underbaraste kille kan du dissa honom (han du gillar nu) och då får han känna hur du känner nu.
Var inte rädd att gå vidare!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

men jag tänker inte gå vidare, jag är världens envisaste människa!
golf.ifokus.se
#47: Ja, om du aldrig tänker gå vidare men han nu har gjort det så verkar det ju sluta med att han hittar någon som har vill vara med hela livet och du sitter och väntar på att han ska vilja ha dig igen? Vill inte låta negativ eller så, men någon gång måste man gå vidare. I alla fall om den man vill ha inte vill ha dig, speciellt eftersom han hittat en annan…
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#47 Men tänk på att om man aldrig släpper taget om en kille som har hittat en ny tjej och inte har ngra känslor för dig så kommer det nog sluta med att ni inte kommer att umgås mer. Och då har ni ju inte ens vänskapen kvar.

Jag tycker att du låter egoistiskt. Det handlar bara om dig och dina känslor. Hans känslor för den andra tjejen är oväsentliga??
OM du nu älskar honom på riktigt så låter du honom få utforska kärleken till den andra tjejen.

Jag vet hur jag är… skulle aldrig vilja ha en kille som var på efter jag sagt nej. Vill inte ha någon som förnedrar sig. Det är avtändande. Något om är intressant dock är självständiga människor.

Men jag låter honom åka till den andra tjejen, jag är bara kompis med honom… ska ju dock försöka charma honom så han blir intresserad av mig igen, och det var det jag behövde hjälp med…
golf.ifokus.se
Vet inte riktigt om jag anser att man är bara kompis om man sitter och håller händerna när man kollar på film. Är inte lite av att både äta kakan och ha den kvar för honom?
Jag tror faktiskt inte att du kan göra nått för att få honom intresserad av dig igen. Har du talat om vad du känner för honom så tycker jag du ska släppa det och ha dina känslor i det tysta. Dina känslor kan du inte ända på men du behöver inte trycka dem på honom hela tiden. Man brukar ju säga att man saknar inte kon fören båset är tomt..
*Fniss* Å nej, jag kallar dig inte för ko. 
Sara

Du är för ung för att hänga upp dig på en kille!!! Passa på att ha kul och träffa andra. Jag önskar att jag förstått det för fem år sen ;)
min mamma sa till mig: spring aldrig efter spårvagnar eller killar…missar du en så kommer det alltid en till ;)
Det är dumt att bara sitta och vänta på den rätte, när man kan ha så mycket skoj med e andra under tiden ;)
Mitt motto :P
Jag anser att man inte ska bli ihop igen om det tagit slut en gång, för även om man glömmer bort varför man gjorde slut så skulle man snart komma ihåg det igen om man blev ihop en gång till. Dessutom har en kille dissat mig så anser jag att det är hans förlust å går vidare. Skulle inte vilja vara med en kille som inte trivs med mig ändå, hur kär jag en är i honom. Blir fel. Så tycker fortfarande du ska sikta in dig på att hitta nån bättre ;)
precis.. det blir bara samma visa om å om igen annars…

Jag kan inte hålal med er riktigt!! Jag gjorde slut med min kille eftersom det inte funkade. det var första gången som de blev slut på riktigt. Vi var ifrån varandra ett par månader. Han ville inte ha tillbaka mig. Men jag ville ha tillbaka honom så jag kämpa för att få det så men efter ett tag så blev jag trött på att han ville ha kakan kvar och äta den sammtidigt. Så jag sa att han fick välja its all or nothing. Och han valde att bli tillsammans med mig igen=) Så nu har vi varit tillsammans i ca 1 år sedan dess. Så nu har vi varit tillsammans i 4 år. Och jag ångrar verkligen ingen ting. Vi hade problem då som vi ej har längre. För männiksor kan verkligen ändra sig. Och så tror jag faktiskt på kärleken=)
jo men det hela handlar ju mycket om att kunna kommunicera med varandra oxå…

#59 självklart!!

Jag håller faktiskt med Nettan lite. Det hela låter lite ego, inte mkt, men det har en gnutta i sig.
Tänkte höra, någon skrev att det troligtvis skulle vara svårt att ändra hans känslor för någon annan, och du skrev "jag har ändrat det förr.." betyder det att han har gillat dig tidigare men du har avvisat honom? Eller har ni två aldrig gillat varandra tidigare mer än som vänner?
Ifall du verkligen vill ha honom när han väl börjar gilla dig igen, så satsa på det. Men det är inte shysst ifall du får honom att ändra sig och du sen går och krossar hans hjärta. Du måste vara säker på att du verkligen vill ha honom när han vill byter.

asså jag har fått honom att bli kär i mig förr, men då hade jag blivit inresserad av en annan, blev ju fort som sjutton intresserad av denna killen igen då, men det var tydligen inte fort nog… det dumma var att han blev intresserad av mig just de 2 månaderna jag för första gången hade hittat en annan :( som iofs bor över 100 mil ifårn mig, så det var ju bara en sommarflirt, men iallafall…
och komminucera med varandra det kan vi, vi kan prata om allting, han känns som en del av mig, det känns inte som att han är en annan person ens, utan som att vi är samma, om det är någon som fattar?
golf.ifokus.se
jo men då borde ni väl ha pratat om hur ni ska ha det ? om jag skulle vara i den sistsen så skulle det för mig inte kännas så kul att jag va tvungen å va intresserad av någon annan innan killen i fråga "blir" intresserad av mig igen.. om du fattar…

jag vet hur alla tänker om detta, men jag trivs med honom, det enda som saknas är kärlek från hans sida, och i denna tåden ville jag ha tips på hur man charmar en kille, inte råd om att gå vidare, för det vet jag mycket väl att jag borde…
golf.ifokus.se
jo jag förstår dig men har man sina känslor så har man… svårt att ändra på genom charm i vissa lägen… Men hoppas på det bästa för dig iaf! Vem vet, han kanske inte riktigt vet vad han vill egentligen…

att han inte vet vad han vill är jag rätt säker på, för han gjorde slut för 2 år sen…men vi har typ ändå varit tillsammans sen dess iallafall… så att vad som helst kan hända ska man räkna med…
golf.ifokus.se
ja isf. är det väl bara fortsätta att visa dina bästa sidor :)
Gud vad jag känner igen mig i ditt dilemma!!
Jag var ihop med en kille som dumpade mig efter att vi varit tillsammans i ugefär ett år.
Jag träffar honom fortfarande och vi är typ kompisar.. Eller mja. Jag
vet inte. Vi beter oss typ som vi är ihop. Han säger dock att han bara vill ha mig som vän. Det är jävligt frustrerande!
Men någon gång måste man gå vidare.. Man vill ju gärna vara med någon som vill vara med en själv!
Jag tycker det är taskigt att låta en person han vet är kär i honom gå och ha förhoppningar medan han springer efter andra. Han verkar ju inte sätta gränsen tillräckligt tydligt. Blir ni tillsammans igen efter det här så kommer du nog alltid ifrågasätta vad han känner för dig och det blir ingen lycklig av.
Nä… jag säger som många andra. Börja se dig om i världen så hittar du någon bättre även om det inte känns så nu. Umgås du för mycket med honom så finns risken att du inte ser några andra och då är det lätt att intala sig att det inte finns någon bättre.

Nu är han borta hos den andra tjejen över helgen… :(
Nån som vill ha iller-träff? :P
golf.ifokus.se

#69: Håller med dig. Ibland ser man inte skogen för alla träden. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ett tips är ju att verkligen säga ifrån. Han har ju kakan och äter den också !!
Du är ju ett substitut för honom! Usch, gräsligt gjort av honom faktiskt. Jag lovar att din självkänsla kommer att ta ett ordentligt skutt uppåt ifall du säger åt honom "nej, du är inte välkommen här idag."

jag förstår att du vill ha tips men det är en svår sak att tipsa om.
har själv varit i en liknande situation där jag var galet kär i en kille, han visste det mer eller mindre men vi var bara kompisar. det var ju ganska mycket mitt eget fel eftersom jag mådde sämre av att vara kompis med honom när jag visste att jag inte kunde få honom. så en kväll bestämde jag mig för att bryta upp kontakten, och jag mår mycket bättre.
oftast hjälper det att ställa ett ultimatum, antingen satsar han helhjärtat på den andra tjejen (och slutar hålla handen när ni tittar på film), eller så ger han dig en chans. han drar ju bara din braiga energi och det är det inte värt.
hoppas allt löser sig för dig. :)

han har slutat hålla handen… och han är kär i den andra tjejen… och hon är kär i honom… och jag älskar zige… men de är inte tillsammans… jag måste få honom…
golf.ifokus.se
#75 Jobbigt när det blir så där.. Haha, du låter nästan lite besatt :P Inte bra för dina energier i kroppen att ödsla den på en kille som är kär i ngn annan! Att blunda för andra möjligheter gör dig endast blockerad och då kommer du aldrig kunna gå vidare eller finna en annan.. Har följt med den här tråden och läst vad alla har skrivit osv. Som de flesta skrivit så håller jag med om att du bör sluta vänta! Det är nog dags för dig att inse att det är lika bra att gå vidare i livet, trots att du inte vill!
Annars måste du ju ställa krav på honom! Personligen skulle jag aldrig klara av det du står ut med! Det tar verkligen på krafterna! Haha, kanske är ditt fel att jag har fått Djävulen 2 dagar i rad :P

Men jag är envis som en get! Grrrr!
Djävulen 2 dagar i rad?
golf.ifokus.se
#77 Haha, heter det inte envis som en åsna?:D Ja, jag brukar använda tatort kort och jag har fått djävulen 2 dagar i rad :P Ena dagen när jag tog 3 kort (Dåtid, Nutid, Framtid) och andra gången igår :P Det betyder oftast iaf, att man låser fast sig själv i ngn situation/situationer eller drömmar.
Alltså betyder det att man ska släppa taget och gå vidare. Våga släppa taget och framförallt inte känna sig bunden av andra eller ngt annat.
Den förklaringen fick jag när jag frågade vad det kunde betyda =) Då jag ahr lite svårt att spå mig själv så måste man fråga ibland :P Allt kommer mkt mkt bättre om jag spår ngn annan.

Jag tror jag har charmat en kille idag… men fel kille 
golf.ifokus.se
#79 Jaså?:P Vad är det för fel på honom då? Trots att det är "fel" kille å allt :D
de kan gå så bra så med "fel" kille, haha

Han är Ziges tränarkompis :D Jag blir pirrig när jag tänker på honom… men jag älskar Zige 
golf.ifokus.se
Du kanske ska ta och satsa på honom istället då ;) Alltaå ziges tränarkompis. Men du kan ju fråga zige först, hur det skulle kännas för honom om du vart tillsammans med hans kompis.
#83: Varför fråga? Han har visat tydligt att han gått vidare…

Men jag vet med mig att om Zige skulle bli ledig skulle jag dumpa hans tränarkompis :(
golf.ifokus.se
#84: Ja. Men bara för att han har gått vidare är dom ju fortfarande vänner. Och man bryr sig ju om sina vänner, därför bör hon fråga.
Jag skulle i alla fall tycka det var jobbigt om mitt ex vart tillsammans med en av mina vänner. Skulle inte kännas rätt på något sätt…
#85: Det kanske du inte alls skulle. Tränarkompisen kanske är världens charmtroll. Värsta toppenkillen!

#85 Du är alltså med hans kompis för att göra honom svartsjuk?

Han sa att man kunde göra pälsmössa av illrar :O
golf.ifokus.se

Nja… jag började sncka med hans kompis idag… det bara vart lixom… hade tänkt hitta nån kille för att göra honom svartsjuk, men det känns inte rätt att använda tränarkompisen för det… men han är trevlig och gör mig pirrig =)
golf.ifokus.se