Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 872 ggr
koffish
0

En slö iller med tungan ute

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min lilla Goliath har varit väldigt lat på senaste tiden. Han sover väldigt djupt om dagarna. Likt när han va liten valp. Man kan typ lyfta runt honom utan att han reagerar. Han brukar även ha tungan ute när han sover. Och inte lite heller. Ser lite roligt ut. Men när han vaknar på kvällen så är han pigg och lekfull som vanligt. Är detta normalt? Han är drygt 4,5 år.

Sara
0

Tungan är helt normalt och skitsött!

Att han sover mycket kan beror på sjukdom men om det har hänt nu i höst/vinter så beror det med största sannolikhet på att det just är höst/vinter.

Sara

JossanH
0

Mina korvar som vanligtvis står och gräver på dörren varje dag för dom vill ut på promenad är utbytta mot 2 soffpotatisar som bara vill sova, sova och sova.
Dessa vinterdvalor kommer som lite av en chock varje år tycker jag. På vår/sommar/höst kan man nästan längta tills vintern så dom lugnar ned sig lite och inte kräver sina promenader varendaste dag. Men nu saknar jag nästan mina illrar istället.. ;)
Det jag brukar göra är att ta ut dom en stund i koppel några gånger i veckan (Den yngsta vill fortfarande gärna ut varje dag men mycket kortare stunder), även om det så bara är 5 minuter, för när dom kommer in så brukar det bli fart en stund efter den lilla luftningen :)

Märker du inget annat på honom så skulle jag säga att det har med vinterdvala att göra :)

Sajtvärd på Iller.ifokus