TV 1 kl. 20.00 ikväll (måndag 13/9).
Ikväll sänder TV filmen illrarna medverkar i. Förutom illrarna, är jag personligen väldigt förtjust i svanparet som häckar på stranden :-)
Golfar med djur (Golfing With Animals)
Golfbanorna är en artificiell miljö skapad för människan, men där finns också djur. Biotoper som numera saknas i den vanliga naturen återfinns på golfbanorna och ger hotade djur nya livsmiljöer. I filmen möter vi fåglar, däggdjur, kräldjur, insekter och den dominerande arten Homo Golficus som i Sverige uppgår till ca 500 000 individer.

Skulle precis skriva en tråd om det så folk inte glömde, för jag hade glömt det om det inte vore för att mamma läste det i tidningen :P
golf.ifokus.se

Den har jag räknat ner till sen evigheter. ;) Så den ska jag inte glömma. :)

Min personliga påminnare (mobilen) har redan påminnt mig. 
Jag ska se, jag ska se, jag ska se……..äntligen 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
jag ska se, :D
<3 ferrets is the life <3
kronholmens golfklubb på Gotland filmar dom på!!
Jag bor nära :D illern är jätte söt :D
<3 ferrets is the life <3
Sitter och tittar just nu. Och blir lika illersjuk som vanligt.
Grattis till Ammi som har sådana stjärnor!
Vilka söööööta, påminner om min Tindra =)

Riktigt bra reportage och söta små monster ;)
Vad kul att äntligen få se resultatet!
Vad annorlunda skildring, jättefint! Det är verkligen något speciellt med att se illrar röra sig fritt utomhus :)
Paulina
#7 Tackar
#9 Det ska jag framföra till producenten och kamerateamet. Dom är värda en eloge, för den hänsyn dom visade både för illrarnas behov och det övriga djurlivet 
Jo, dom var sötnosar allihopa av valparna 2008 och 2009, men monster vet jag inte om jag kan kalla dom. Inte en enda plåsterlapp gick åt innan dom flyttade och Eagle som bor kvar hemma är en riktig gosegris.
#10 Tackar, Jo, man har väntat länge på att den ska sändas. Tyvärr fick jaag inte möjlighet att se sändningen själv, men får trösta mig med att jag sett förhandsvisningen och ska se en inspelning av kvällens program längre fram.
Bild: Eagle
Jag har ingen tv så missade det hela men min mamma ringde mig och sa "VA KAN ILLRAR HA ANDRA FÄRGER ÄN DEN SUZY HAR?!" lät nästan som om världen höll på att gå under haha!

Haha, kul :P Birdie - golf :P
golf.ifokus.se

För er som inte fattar poängen:
Birdie var med i filmen som handlar om djur på golfbanan.
En birdie är när man gör ett under par, d.v.s om det är par 5 på ett hål (5 slag för att få i bollen i hål) och man får i bollen på 4 slag, så har man gjort det birdie ^^
golf.ifokus.se

Men även Bogey och Eagle har fått namnen efter golftermer (vad det är för slag vet jag ej. Så golf insatt är jag ej). :)
Vilken underbar film. Så roligt att äntligen få se resultatet.

Haha, att jag inte tänkte på det… men man har ju hört talas om Bogey så mycket här inne så jag bara inte la märke till det…
Jag gör typ alltid bogey när jag spelar golf :(
golf.ifokus.se
Alla valpar som föddes 2008 och 2009 fick namn med anknytning till golf och GWA eller Golfing With Animals, efter sina namn, då de skulle medverka i filmen :-)

Vad heter de andra då? :) Har bara fått höra 3 namn nu ju.
golf.ifokus.se
Övriga valpar, födda 2009, som medverkat är:
Zing GWA
Divine GWA
Hot Puls GWA
Warbird GWA
Cougar GWA
Strikelight GWA
Shadow GWA
Hill Billy GWA
Grom GWA
Namnen kommer från golfklubbor och märken på tillbehör.
dessutom medverkar Pearl (f. 2009) som inte har ett namn med golfanknytning.

Aha, inga självklara då som Big Bertha, Wilson, Ping, Pinnacle, Top Flite, Titleist osv :P
Jag har spelat golf i 13 år och ingen av de namnen som du nämnde ovan klingar golf i mina öron förutom Birdie, Bogey och Eagle ^^
golf.ifokus.se
#24 Big Bertha var aktuellt, men Birdie var för liten för att namnet skulle passa henne och 2009 hade jag inte klubbor som tema.
Stämmer, namnen 2009 är inte de man först tänker på när man pratar golf. Men koppling till golf har dom 

åhh jag missade =( vet någon om man kan kika på det någonstans på nätet?
jag missade också.. finns det någon som vet var annars man kan se de?

#28 En väldigt bra dag då man hunnit få pengar och hinner få hem ett helt nytt band då det förra inte var det bästa, jag hade säkert missat svt24 eftersom det inte är den första kanalen jag tittar på mer än under dagen så tack för info! :)
har missat det dära helt,finns det ingen stanns där man kan se de nu? dom har tagit bort den på svt. :)
#30 tråkigt att du missade det. Reprisen har ju redan sänts och jag vet inte om det kommer att sändas någon mer repris i SVT.
Har skickat frågan om repris sändning vidare till SVT, återkommer när dom svarat.
SVTs tittarservice är nog de snabbaste jag upplevt, när det gäller att svara på frågor :-) Två till repriser är planerade!!!
Hej Ammi, och tack för ditt mejl.
Detta program kommer i repris:
21/12 kl 11:00 i SVT1
31/12 kl. 10:00 i SVT 1
Med vänlig hälsning
Hasse Arnbom
Tittarservice
#32 Snacka om snabbt och positivt svar. Undrar om du ska lägga upp det i en ny tråd så fler får chansen? Bara en tanke.
#33 jo, det kan nog vara bra. Ny tråd :-)
Denna tråd kan låsas.