OT Kinesisk dvärghamsterhane säljes
Då jag börjar få lite ont om plats i lägenheten säljer jag nu min kinesiska dvärghamsterhane. Han är väldigt tam och otroligt snäll. Han är agoutifärgad och 2 mån och 2 veckor gammal född 070107. Han är registreda i svenska hamsterföreningen och heter Hälsingeskogens Amadeus med honom tillkommer stamtavla. Då kineser är väldigt snabba säljs han till lite äldre ungdomar eller vuxna. För ungdomar under 18 krävs att målsman är med på köpet. Han säljes till kel och utställning men INTE till avel då han råkade i slagsmål med sin förra flickvän och blev ordentligt biten vid svansroten. Såret har läkt fint fast hans kulor har iom detta krympt något dvs de är inte lika gigantiskt stora som de brukar vara på kineser.
Jag säljer honom för 50 kr men om man vill ha med en bur kostar den 200kr extra. Det är en Duffy prestige gallerbur (58x32x27) som endast varit använd en mån alltså nästan helt ny och inga skador på den. Med buren tillkommer en andra våning, stege, matskål och rör.
Finnes i Stockholm och kan levereras till Kallhäll den 25/3 eller vid annan avtalad tid vid Centralen.
Om ni vill läsa mer om kineser har jag en hemsida om dessa där även Amadeus finns med. www.vittraskineser.tk
Maila mig om ni är intresserade
ursäkta men jag tycker denna annons är aningen felplacerad… att ha en iller och en hamster i samma hem är kanske inte det mest lyckade.. Hamstern blir antagligen livrädd bara av illerns starka rovdjurslukt.
prova gnagarforumen kanske..
Jag har ju hamster… 
Fast Nisse bor ju på nedervåningen, så han är nog ganska nöjd.. Har i alla fall inte märkt att han verkar vara nervös eller må dåligt.. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Sen undrar jag hur man för 2 månader sedan hade plats för en hamster och nu plötsligt inte har plats längre… hmmmm, men men…

tar en hamster plats? jag tycker inte ens att mina 3 råttor tar plats 
golf.ifokus.se

Jag skulle använda honom i avel och eftersom att man måste sätta ihop ett avelspar vid väldigt unga ålder har han redan gått sin tid med en hona. Det går inte att sätta ihop honom med en ny hona utan att riskera att de dödar varandra. Så då jag inte har plats för fler enbart kelhamstrar så säljs han till ett hem där han antagligen kommer att få mer uppmärksamhet än här.

#5 Förstår hur du menar- hoppas verkligen du hittar ett hem åt den lille söta hamstern=)

Har du kollat inne på hamster.ifokus?? Det finns ju en sådna sajt också nu.
Hoppas du hittar ett bra hem till honom i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja har lagt ut på flera ställen väntar bara på att någon ska bli intresserad men i värsta fall så får jag lägga ut på blocket vilket jag helst vill undvika då man inte riktigt vet vad för människor som letar djur där.