Nailia, Aylinh och Zebben!
Jag skrev här i april angående 2 iller tjejer som hade suttit i en transportbur sedan de hämtades från uppfödaren. de var 9 månader, ohanterade, i full brunst och i ett förskräckligt dåligt skick.
tänkte berätta att det gått jättebra, har tagit otroligt lång tid och jag har använt mer plåster senast 6 månaderna än vad jag gjort i hela mitt liv.
Nailia som jag hämtade först såg jag framsteg med redan andra dagen. Hon är lite mysgris, när hon blir uppspelt blir det naffsande men det arbetar vi på och jag kan nog leva med det hehe!
Aylinh är den svårare, hon var förskräckligt rädd för allt och alla, är fortfarande delvis. nu kan jag lyfta henne och klappa henne och hon kommer fram till mej osv men allt väldigt lugnt. det tog nästan 4 månader före hon slutade gömma sej när hon såg mej. pga hennes rädsla så hade vi knappt någon kontakt. nu är det nya framsteg nästan varje dag istället!
I helgen fick jag reda på att Zebben skulle flytta hem till mej igen, känslan var helt obeskrivlig, jag grät av lycka.
Jag åkte och hämtade honom i Vattholma på tisdags kvällen, så nu är han hemma. jag har haft 48 timmars underbart mysmaraton. När vi kom hem och jag släppte ut honom var utan tvekan den absolut lyckligaste stunden i mitt liv.
Så nu är det dom tre musketörerna, eller nej men ska bli när dom bestämt vem som är boss hehe.
Har dubbla alias men ska ta bort detta tänkte bara skriva inlägget om tjejerna först så från och med om några minuter använder jag vermonica. anledningen att det blivit två är när jag efterlyste någon som kunde tänka sej ta an andra tjejen (Aylinh) som sedan hamnade hos mej så kom jag inte in på Vermonica-kontot.
#0 vad roligt att höra att det går framåt 
Vad skönt att dom mår bra nu! Kan man inte få se en liten bild?
Vad var det för historia runt Zebbe?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det är en av dom bästa känslorna som finns när man gör framsteg med djur:)
var tänkt att jag skulle lägga in bilder i den här tråden men har alltid problem med att ladda upp dom här så skyller på min klena dator!
Historien bakom Zebben är lång men i korta drag så hade jag 4 illrar för 3 år sen. Berit som följde med en pojkvän på köpet som sedan blev min, Mio en omplacering sedan Timon och Zebben mina sista omplaceringar som jag bara hann ha i några månader.
I Augusti -07 slängde min mamma ut mej hemmifrån, vi hade problem tidigare men trodde aldrig jag skulle behöva flytta hem igen och planen var att jag skulle bo där tills vi hittade en ny lägenhet till mej. kan tillägga att mina mamma har psykiska problem. illrarna blev instängda på mitt rum och de fick bara mat och rent vatten det hann gå ca 6 veckor och jag var dum och hoppades och trodde att det skulle vara löst nästa dag hela tiden.
När jag tillslut fick ge upp så hade de hunnit bli i rätt dåligt skick och fick åka till akuthem, de blev sedan uppdelade till olika hem förutom Timon och Zebben. Timon har tyvärr gått bort.
I efterhand så önskar jag att jag hade ordnat ett akut/foder/semester hem vad som hellst direkt och löst det med att hämta dom när jag hade fått en lägenhet igen vilket jag fick några veckor efter.
Jag vet hur bra mina djur alltid har och har haft det hos mej före och efter den händelsen men det är något jag aldrig någonsin kommer glömma eller förlåta mej själv för.
Känslan när man lämnar ifrån sej sina djur går inte beskriva.
Att få möjligheten att få hem Zebben igen är helt otrolig, att jag kommer få vara med honom resten av hans liv känns helt otroligt.
usch vad jag är blödig när det gäller dom men om någon undrar något mer så är det bara att fråga för jag förstår om ni undrar vilket jag alltid gör angående andras omplaceringar med.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#0 Blev så glad att höra att det går framåt med tjejerna och att du har fått hem Zebben. Lycka till med fortsättningen.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#4 Tack:) Numera så hotas dom mest, skönt att dom vet vad som är fel men bara testar lite hehe. Tjejerna har ju aldrig varit aggressiva bara rädda och oförstående:)
Och zebben myser jag sönder, han börjar bli något trött på mej..
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

fel bild och dubbelt hehe

Så söta!
Bilden i #10 är ju bara för underbar! Så himla charmiga dom ser ut :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Underbara bilder.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#12,13 tack:) det är ett gäng med riktiga charmtroll:P