OT. AVLIVNINGSHOTAD HUND!!!
Tik på 2 år och 4 månader söker nu AKUT ett hem annars avlivas hon tydligen redan på måndag.
(jag kämpar för att dom ska hålla henne längre då det inte är något fel på hunden utan det är enbart brist på tid och intresse som gör att dom ska avliva henne)
Hon är en gatukorsning med blandingarna husky/schäfer/labrador/amstaff.
Hon är smått reserverad dock tror jag detta beror på ägaren och kan säkert tränas bort med rätt skötsel och omsorg.
Jag tycker detta är hemskt då denna hund är en väldigt god väns föredetta hund han har INGEN möjlighet att ta tillbaka henne dock och d skär ju i hjärtat på honom självklart.
Jag skulle utan tvekan ta henne MEN jag personligen vågar inte ha hund och iller tillsammans men vi söker ju hem åt Tony så hittar vi hem åt honom i tid så tar vi Nova (som hon heter)
Hon finns i värnamo. Dom ska inte ha några pengar för henne.
Om ni är intresserade skicka ett mejl till Camilla : Camilla.lojdkvist@gmail.com
Ps. Det är INTE Camilla som vill bli av med hunden så skicka inte hatmejl till henne hon är bara medlare som mig och försöker få rätsida på denna hemska sak!!!
Snälla snälla hjälp oss rädd Nova!
Usch sitter här med gråten i halsen snart :(
I think more things before breakfast than people think all day 
ne fy hoppas nån kan ta sig ann henne. Tyvärr har jag 2 hundar o en tredje har jag varken tid lr råd med. Var jätte söt liten tjej detta våra bedrövligt om hon fick somna in redan i sina unga ålder.

Det finns ju två sajter till djurhem.ifokus och omplacering.ifokus. Båda kan ju vara bra att annonsera på.
Djurhem har även en lista på folk som tar emot omplaceringsdjur och djur som behöver flytta akut.

Jag skulle kunna vara omplaceringshem för henne tills ni hittat ett permanent. Jag har redan en hund, men hon är en snäll sak :)
Jag finns i Svenljunga.
4 jätte gulligt om du ställer upp tror jag :)
#4 Tyvärr går hon tydligen inte ihop med honor :(
Hon går ihop med hanar och katter.
(som sagt d är inte min hund men jag är väldigt mån om att hon ska få ett hem!!!)
Jätte bra tips ulrika!!!

Okej ? Och man kan inte ens testa ? Jag råkar faktiskt äga en munkorg, och jag är inte den som ger mig i första taget. Är väldigt envis, och de som känner illern Nintendo, vet att hon inte heller går ihop med andra honor, men nu verkar det som om hon har accepterat min andra illerhona Tischa.
Allt går, med lite tålamod.
I annat fall, kan jag gränsa av, tills Nova har accepterat Molly.
Hör av er om ni fortfarande är intresserade.
Vore ju synd om hunden om ni hellre väljer att avliva henne än att ge henne en chans.
För att klargöra
DET ÄR INTE JAG SOM AVLIVNINGHOTAR HUNDEN!!!!
jag är bara medlare för att försöka hitta hem åt Nova.
#7 Hör av dig till Camilla.lojdkvist@gmail.com !
Vore verkligen underbart om du kunde ta henne!!!
7 tikar kan slåss med med livet som insats inte alla som funkar med andra tiksar. Har flera bekanta som har haft det prob även uppfödare av olika raser. Men man kan säkert sätta för så de har olika utrymmen. Sen ser man ganska snabbt om de går ihop lr inte, en promenad på neutral plats så kan man läsa av hundar snabbt vad de anser om den andre. Håller iaf tummarna tycker du gör en fin insats :)
hur går det? Såg att du hade skrivit på face med, bra! Men går det inte att köpa lite tid…..?

#10 Jag hämtar hunden i Borås imorgon. Det har löst sig med Nova.
#11 Du är en ängel!!!
Skönt att d finns fler folk som mig som verkligen vill göra allt för att Nova ska få leva även fast vi inte känner henne "personligen"
Lycka till nu !!!
(Tråden kan låsas)
11. Vad kul! Hjälte insats av dig hoppas allt går bra och att du sen hittar ett bra hem lr om hon stannar kvar
Iaf lycka till och håll oss gärna informerade sånt här är bara för roligt o missa 
Vad fin hon är :)