iller som musjagare?
jag har flyttat ut på landet och har problem med möss. Nu undrar jag om en Iller är effektiv mot dom problemen?? Jag är van med djur och älskar allt levande därför vill jag inte använda gift, allergisk mot katt är jag åxå…
Saken är att visst- illrar kan vara bra musjägare men är du en illermänniska?? ;)
Det krävs ju ganska mycket kunskap och tillhör man majoriteten illerägare så får du kanske byta mössen mot illerbajs på golvet istället..
Har du redan allergi finns det stor risk att du kommer utveckla (om du inte redan har) allergi mot iller också.
Vill man inte ha iller själv kan man kolla runt om det finns någon i närheten som man kan få lite illerbajs av och placera ut runt om huset eller tom inne i huset där det rör sig mycket möss. Det finns dom som säger att lukten av illerbajs får mössen att rygga tillbaka.
När jag bodde på landet så kom det in möss hos oss också. Där hade jag dock en katt som dödade mössen och illrar som gömde dom döda mössen ;) Tror det kom in 2 eller 3 st som miste livet pga katten.
läs runt på sajten och se om iller är ett husdjur för dig! Besök gärna någon som bor med illrar så du får känna på hur det är :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Som JossanH sa men om katter tänkte jag bara säga att inte alla katter dödar möss, eller ens jagar bort dom… Jag har två katter som inte är ett dugg intresserade om det springer en mus ens brevid dom utan dom lämnar lite torrfoder åt mössen istället :P
Annars finns det ju allergi vänligare katter? 

hahahaha, mina illrars bajs hjälper inte mot mössen i rimbo :) katt var det enda ;) hade snälla fällor och körde iväg mössen, men de kom tillbaka :) ja det vara samma!!
Jag har inte heller märkt att mössen inte skulle gilla illerskit men gav bort bajs till någon som hade sork i trädgården som han hade försökt båda gasa ut och vattenfylla hålen för men bajset var det enda som fick dom att flytta!
Sajtvärd på Iller.ifokus