Hjälp! Utdragbart koppel till små honor?
De utdragbara kopplena vi har fungerar inte på nova, hon är för lätt.
Finns det såna som fungerar för mindre honor?
Vore kanon på lite tips av märke i så fall. Det är så tråkigt att ha henne i det korta kopplet som följer med selet.

Flexi mini?
golf.ifokus.se

vi har samma problem, lillfisen orkar inte dra ut det ordentligt.. det vi har nu är 5m och det orkar hon just och pass dra ut, så vi hjälper som till att dra ut det när hon bestämmer sig för att göra avstickare, det funkar.. dosan vi hade tidigare var för max 5kg (det minsta jag stött på hittills) och det var också problematiskt för henne.. så vi har funnit oss i att hjälpa till ibland helt enkelt :P
melwin väger "bara" 1 kg mer än Nova..
Hon väger ca 700g, och det funkar inte med de utdragbara vi har för katt/små hund.
är flexi mini extra lätt att dra ut?

det är 3 meter långt iallafall… om du hiar dig lite så ska jag gå och se om en råtta kan dra ut det :P
golf.ifokus.se

har kört med flexi mini..pyttelitet…å till och med lilla buffy på 580 gram kan gå i det utan problem..det finns ju dessutom i rosa hehehe

Vi har vanliga flexi koppel men som det bara är snöre på inte brett band. Det funkar utmärkt här hemma.

Vad skumt. Iris ligger oxå på 700 g och har inga problem alls. HAr den näst minsta storleken… 5m

Det är nog lite skillnad på vad de orkar och inte orkar. Om man tar två illrar som väger 700g behöver det inte betyda att de 700g är uppdelat på samma sätt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
mm, vi har inte just flexi mini, men ska införskaffa det asap. Tack för svaren.
jag körde förut med kattkoppel. långa utomhuskoppel för katter som är tänkt att dom ska ha i trädgården (?). det är ett tunnt svart koppel på hela 10m och det kör jag med ibland i skogen. vart dock lite trassligt med 2 såna koppel samtidigt.. =) inget flexi alltså, men himla bra! går att köpa på flera zoo affärer.
Sajtvärd på Iller.ifokus

En tunn och lätt spårlina för hundar borde fungera bra. Eller så tar du bara ett tygkoppel.. Syr eller köper :D

Vi köpte ett rosa idag me band för hundar 20kilo. Frodo klara det bra ändå men han är ju stark gossen… såg att det fanns flexi mini för småhundar/katter.. fungerar nog perfekt!

**smurfb
**flexi mini är ju så PYTTE PYTTE små att man får ju inte in händerna någonstans 

Vi kör Flexi Comfort stl 1 med 5m lina. Bonzo klarar det bra. Han väger "runt 1 kg"… :)

Flexi mini har jag åt min kanin och åt min hundvalp :)

#15: hihi, men man får helt enkelt hålla runt hela, strunta i att hålla i handtaget :-)
Så liten som den är så bör det gå att göra så.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars