Vitalin? Totally ferret?
Vad är bäst? Vitalin eller Totally Ferret? Och varför.
För de är väl inte samma foder? 

Det är inte samma foder.
Jag har ingen aning om vilket som är bäst, du får nog jämföra innehållsförteckningarna där.
Skillnaden till att börja med är väl att totally ferret har olika foder för olika åldrar. Det hade t.ex aldrig funkat här hemma där gänget är från 5 mån upp till 5 år gamla.
Sen är det kanske en smaksak för illrarna. Har alltid använt Vitalin själv.
Du får läsa lite och prova dig fram.
Hm.. Innehållet låter ungefär lika dant…
Totally Ferret har lite mer Proteiner osv enligt beskrivningen om jag kommer ihåg rätt. Kanske får jag köpa en liten påse av båda och kolla vilket foder han tycker om bäst? Hm..

Då spelar det nog inte så stor roll. Det är ju de två illerfodren man brukar rekommedera så det är kanske en smaksak.
Skillnad i pris kanske?
#3 Hm.. Förmodligen blir det nog Totally ferret då vi har ganska nära till att köpa det från en affär. Priset spelar ingen roll men det får nog lilla Dexter avgöra då han får smaka vilket han gillar bäst.
#2 Det är TF Baby som har mer protein än Vitalin (42%) medan både TF Active och Senior har lägre proteinhalt (36 resp 33%). Vitalin har som bekant 40% protein.
Intressant vore om de redovisade kolhydrathalten också eftersom den helst ska vara så låg som möjligt. Enda foder jag känner till som även redovisar kolhydrathalten är Orijen (42% protein, 20% fett och 18% kolhydrat).
#5 Oh tänkte in på att det var baby jag tittade på 
Det skulle vara lite intressant om de redovisade kolhydrathalten men det är väl lätt att inte ta med sånt som inte ska synas och inte ska tänkas på?
Nej men eftersom det inte skilljer så otroligt så får vi testa båda och se vilket foder han gillar bäst.
Orijen
Använde det till mina katter och de mådde hur bra som helst av det--trodde jag tills efter några veckor och det visade sig att min ena katt var allergisk mot förmodligen fisk. (då fisk är det enda han aldrig ätit, vare sig det är i torrisar eller färskt, tillagad etc) synd faktist, men han mår bra av sitt lowallergy foder så någon sorts överkänslighet var det som låg i botten. Vet bad mig testa att ge honom typ Orijen som "snacks" då och då och se om han kanske "växer ur det" eller om det var tillfälligt pga stress eller liknande.
#6 Våra pälsar får Orijen och Vitalin blandat. Ibland blandar jag i lite Hills kitten bara för att ha ett nödfoder som funkar ifall jag inte får tag på de andra, för Hills hittar man ju i de flesta välsorterade djuraffärerna medan de andra måste jag beställa över nätet.