Vi Söker Egna Hem
Finns en hona och några pojkar kvar i Sharky och Murgrönans Spike kullen som blir lev.klara denna vecka. Samtliga viltfärgade.
Mamma Sharky har ursprung ifrån Ungern och Österriket, pappa Spike är från min egen uppfödning.
För mer info maila: murgronansilleruppfodning@hotmail.com alt. ring: 073-6764436
Hemsida: www.murgronan.info.se
Först ut på bild den otingade honan.
Oj så vackra! Hoppas de finner trevliga hem
Tjejen är ju en härligt mörk godig.
Dom är helt underbara
Vi har ju ett syskon till dessa sötnosar och nu undrar jag hur tusan du (cannaydia) kunde lyckas med att få henne helt rumsren, jag blir lika imponerad varje gång våran Lillstrumpa går på lådan
är det inte ovanligt att så små illervalpar är det?
Jag är stolt över dessa små krabater som verkar sköta sig lika bra
i sina nya hem som de gjorde hos oss. Det glädjer mig:-)

Jag skulle minsann inte bli förtvivlad om en sådan liten mörknosad tös slank in genom brevlådan =))
Underbara!!!!

Just my luck!!!
Klart att hon skulle hamna i en rosa sele på en Gotlandsbåt;?
Varför inte lika gärna i min brevlåda… bara så där… ploppa in?
Kan bara önska er all lycka till med denna vackra tjej =))
# 21 tusen tack hon är underbar 
Här är en bild på "storebror" Hobbe när han 20100630 är på väg till Gotland för att hämta sin syster. Vi sitter i djursalongen på Gotlandsbåten med massa hundar runt oss men Hobbe var cool lugn, dock inte alla hundar 
Vi tog med oss Hobbe så att Malin/Murgrönans illeruppfödning kunde hjälpa oss att presentera Hobbe & Lillstrumpa för varandra.

Jisses, vad jag är svag för mörka töser.
Finns tre busar som söker eget att få flytta till, leveransklara.
Jösses, vilka nallebjörnar. Så jäkla fina när de är så där mörka.
#
Håller med dig namnet Nalle skulle passa utmärkt på dessa sötnosar
jag är sååååå glad att du bor på Gotland o jag i Skåne (bara tillfälligt hoppas jag, gah, jag vill hem)…
Hur gamla är de nu?
Önskar jag hade plats för den snyggingen
men jag väntar hem en liten illerkille redan.
#38 GAAAAAAAAAAAH… vilken jäkla sötnöt!
#39 jaha var kommer den pojken ifrån? *nyfiken*
cannaydia, hur är de till temperamentet?
Det här är jätteknasigt - snälla, halshugg mig inte jäms fotknölarna - men jag har fått för mig att mycket mörka illrar är en aning vildare, vigare och något mer egensinniga. Stämmer detta alls, är de lite vildare?
Hur ser det ut med hälsa och livslängd i släkten?
#42 viken söt tös du fått hem! 
#43 De är busiga, busiga, busiga
Mörka valpar behöver inte alls vara "svårare" genom att de är "vildare, vigare och mer egensinnade". Det beror på vad det är för linjer och om vad som finns i linjen…Dessa valpar är mjuka i sättet, inte svårarer än en "vanlig viltfärgad/albino/pastell/silver". Hälso info kan jag maila till dig om du skickar mig ett mail med din mailadress.
Dessa valpar är busiga och aktiva som valpar ska vara, deras mamma är väldigt social och vill vara med mycket och deras pappa är en livsnjutare "mammas lilla pojke". Ingen av föräldrarna är vassa eller svår hanterade utan väldigt sociala och mysiga(och båda är mörkt viltfärgade).
#44 Hon är så fin din tjej!
Bild på valparnas mamma
#43 Många blandar ju in vildiller för att stärka linjen och komma närmre "ursprungsillern" så det är inte helt galet att många mörkt viltfärgade är lite mer åt det hållet du beskriver. Sedan finns det ju mycket färgavel också för den delen så svart behöver verkligen inte betyda "frisk" eller mer "vilttypad", allt beror på, som Cannaydia säger, vad som finns bakåt i linjen.
Har man en inriktning mot vilttypad, ofta med inblandning av vildiller, så får man nog räkna med lite mer innanför pannbenet och en annan form av aktiveringsbehov än vad en "vanlig" tamiller kräver. En sådan iller kräver lite mer av sin ägare och man bör nog vara lite insatt i den lite speciella behandlingen en sådan iller kräver för att må bra och för att fungera i ett vanligt hem..
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 45 Tack 
Hon är helt enkelt underbar jag har inte ens behövt lådträna henne utan det var redan fixat när hon kom från dig och nu har hon lärt sig att gå rakt ;) fram i koppel och dessutom simma längs med stranden. Det enda som kanske är lite jobbigt eller snarare kladdigt det är att hon envisas med att gömma lax och kycklingvingar i mina tofflor men det är ju mitt fel som låter henne gömma mat i hela lägenheten 
Tack för era svar!
cannaydia, vilka finns kvar nu?
Du kan kika på hemsidan i bloggen där finns bilder.
"Bill", "Uno" & "Zita" finns kvar i denna kull, 2pojkar och 1hona.
Dum fråga, men varför är de sötnosarna kvar?
Bill är bara såååååååååååååååå fin…
#50 De söker goa, kärleksfulla busiga hem som kan ge dem det bästa. Tyvärr har inget sådant dykt upp ännu till de tre i kullen. Så vi väntar på att intresserade av dem hör av sig för busungarna vill inte bo med mamma längre:-)
*puttar*
haha… varje gång du puttar kommer jag hit o dreglar… 
men du får se mina inlägg som seriösa dregel putt´s
är superintresserad men mitt liv är kaos så jag behöver i a f få flyttat hem till 08 igen innan jag kan tänka på en till iller
? ? ? ? Bill ? ? ? ?
Har inte Bill hittat hem ännu
han ser ju så mysig och söt ut.
Ja du Malin, du kan ju försöka med Patrik… skulle vara kul om du lyckas 
Jag söker en eller två illrar som sällskap nu när jag ska flytta. ni vet ingenstans där de finns kanske någon/några som är lite äldre och rumsrena och kanske eventuellt gratis :) 
#61 tur att jag redan har skaffat en illerkille, annars hade risken varit stor att jag fallit för frestelsen…Bill är såå fin.
*Bill och hans syster Zita finns kvar*