tredje promenaden gillt!
Så söt hon är. Alltid kul o komma ut och utforska 
Jätte söt är hon.
Mollie älskar också cyklar, är vi ute och går och tar med cyklen så går hon bakom och försöker jaga hjulet;)

Jättesöt tjej. Ser ut som om ni hade en trevlig promenad.

Klart hon är söt ! Hon kommer ju från mig 

//Denise
haha jag äger dock ingen egen cykel ännu :/
#8 ja precis : )
Sööööööt :-)
Gud va söt hon är, blev akut sugen att gå ut med iller, ska nog koppla MissTake och ta med henne ut en snabbis, de andra damerna är så kläninga så det blir mer benkraffs än mark touch ^^
#0 Dålig mobilkamera??? Jämfört med min mobilkamera är det där rena Hasselbladaren.
#12 ja man blir sugen att gå ut haha jag vill göra det nu men ganska så sent :(
#13 haha.. men min mobil har sina bilder, har fler bilder som är suddiga här ett exempel
Det är ju så jävla varmt nu :( så jag häller vatten på Suzy hela tiden, tror det är svalare ute än inne i den här lägenheten, så får ta promenader imorgon med om det är lika varmt. uhwa!
Lägg en kylklamp under hennes favvo filt, det hjälper!
#15 äger ingen kylklamp :/
#16, då blir det knepigare.

#16 För mig har det funkat att ta en vanlig 50 cl pet-flaska och fylla med vatten och frysa in sen använda :)
#18 att jag inte ens tänkte på det ^^
haha jo det skulle väl funka, om man hade en frys, har bara frysfack så det tar dubbelt så lång tid att frysa ner vatten :/ och har i stort sätt ingen plats, men får väl göra det så jag har en, :D
#20 Du kan blöta en handduk i kallt vatten och lägga på golvet åt henne, så kan hon svalka sig. Se bara till att vrida ur den ordentligt eller lägg den i en plastlåda som hon kan komma i.
#21 la en fuktig kall handduk på golvet hon blev sur på den för den var fuktig hahaha.. Sen satte jag henne i baljan så hon fick lite svalt, då blev hon jätte sur/busig haha :)
Lilla suzy blir rädd väldigt ofta..och varenda gång det sker kommer en skunk lukt… kanske… har någon opererat bort skunkkörtlarna?(minns inte vad de hette så döpte de själv) och hur gick det, hur mycket gick det på? :/

Du får inte operera bort analkörtlarna på en frisk iller. Det klassas som djurplågeri tror jag t.om.
Naturligtvis om en iller har problem med dem (sjukdom osv) så är det en annan sak, men inte annars.
Vi fortsätterv på temat fuktig handduk.
Lägg en fuktig handuk över transportburen om du har en sån så blir det svalare inne i buren. Bra om de gillar sova i transporten.
#22 Lägg handuken på golvet (eller över en transportbur som Bogey föreslog) och låt den ligga där. När Suzy känner att hon behöver svalka av sig, så har hon en plats att gå till.
När handuken inte är fuktig längre, så är det bara att blöta upp den och lägga tillbaka den, eller blöta upp en ny handduk och byta med, så har hon alltid en sval plats att gå till när hon vill.
Det är ytterst få illrar som gillar att bada på kommando och att stoppa ner dom mot deras vilja, skrämmer dom och gör det ännu svårare att kunna tvätta av dom, den dagen det av någon anledning är nödvändigt.
#23 aha okej.. nej jag bara undra för hon skunkar för ingenting :s Min kille sa hej till henne, hon skunka.. :/ Vill ju helst inte operera henne i huvudtaget för det finns en risk för att hon ska dö.. Men jag förstår inte, jag kanske fått en skunk haha :)
#24 hon sover aldrig i transportburen :) men under svala saker som soffan, byrån och badkaret tycker hon om att sova :D
#25 gav henne en blöt handduk hon gosade med den ett tag sen gick hon och sov :)
Jag tar henne, håller henne över baljan tar vatten med andra handen och häller på hennes rygg, för att hon ska bli sval. Ibland sätter jag ner henne om hennes mage är för varm..

#26 Fast illrars kroppstemperatur är väl en aning högre än våran.. Jag tycker att Måns här hemma alltid känns varm när jag håller i honom (och trycker mitt ansikte mot hans kropp :P svårt att avgöra med mina varma händer) Även nu när det har blivit en aning svalare ute också. Fast nu kan ju inte jag uttala mig om hur din lilla tjej mår självklart! :)
#26 Har hon tillgång till en sval handduk, så kommer hon att söka sig dit själv, när hon vill svalka av sig :-)
Oavsett hur du gör, så tycker hon det är obehagligt att bli påtvingad avsköljning (kontakt med vatten), det visar hon ju tydligt (efter vad du beskrivit) att hon inte tycker. Det är nästan ingen iller som tycker om att man blöter ner dom.
Det går lika bra att badda magen och trampdynorna med en fuktig handduk, vilket är mindre obehagligt för henne.
Det bästa är dock att låta henne ha möjlighet att själv svalka av sig, när hon känner att det behövs.
#27 Helt rätt. Illrar har en normal kroppstemperatur på 38,6 grader, med variation mellan 37.8 - 40,0 grader.
Suzy börjar flåsa när det är för varmt. :) hon slutar flåsa när jag blöter ner henne eller liknande.. därav har jag gjort det, emn ska väl sluta då :)
okej någonting måste vara fel på Suzy då hon skunkar vädligt mycke :s Hon verkar inte ens vilja det.. Vad kan det vara? Vad ska jag göra?
Hur lång tid tar det för stronghold att fungera? tog det i fredags, kliar fortfarande. :/