söker en iller
Jag och min sambo har bestämmt oss för att tillöka familjen. . .
Våran iller hona vill ha lite sällskap. . . Hona hellst men spelar ingen roll. Valp eller Ung iller spelar ingen roll, hellst inte över 2 år.
Hellst på gotland, om säljaren inte kan leverera till nynäshamn eller oskarshamn. Då jag inte har bil. betalar 500 extra om säljaren åker till nått av dom.
Har ni nått som passar så skicka PM.
Mail: mb-visby@hotmail.com
eller SMSA : 070 075 15 45
( kan inte ta emot samtal då min mobil är knäpp, så bara sms, tyvärr. .. ska köpa ny men sällskap till Vilde är viktigare!! )
<3 ferrets is the life <3

Men på Gotland har du ju både Gottfridsson (Ammi) och Cannaydia (Malin). Har du pratat med dem? Karmas finns väl fortfarande där också, är lite osäker.
jo jag har pratat med dom men jag kan inte slänga fram 3000 påengång
och det gör mig jätte ledsen. . . vilde ser så sorgsen ut och jag kan inte låna pengar av mamma, mormor eller nån !!!

om du inte kan låna pengar och inte har 3000, hur ska du klara det om båda blir sjuka?

#2 Måste hålla med Sarah här, har man inte pengarna att köpa en iller så bör man nog vänta.
Veterinärsräkningar kommer och det blir dyrt. De ska ju försäkras osv. Jag fick två stycken oväntade kastreringar samtidigt nu för 2500kr. Trodde inte jag skulle behöva göra det förrän till våren. Men det är ju bara att lösa.
jag har presic betalat vildes räkningar på 3000 :S
därför har jag inte mycket pengar till att köpa en ny iller

Men återigen om du inte har några pengar vad händer ifall den illern råkar svälja nåt olämpligt t.ex och behöver veterinärsvård?
Du har skrivit i första inlägget att du kan betala 500kr i bensinkostnader, vad får då själva illern kosta?
Om du tänker skaffa iller iallafall så är det väl de som omplacerar sina illrar och letar bästa hemmet åt dem och inte vill ha pengar. Men de vill nog träffa den nya ägaren först innan de bestämmer sig.
Annars säljs ju illrar fortfarande på marknader för en femhundring har jag hört. Vissa är tydligen bitiga små monster, men de är billiga.
Grejen är att köper du en valp billigt så tillkommer ju ändå vaccinering så det blir ju mer pengar än starten ändå.
Jag vet precis vad du menar med att inte ha pengar. Jag fick en smäll med Mollys förlossningskomlikationer och två illrar som kastreras på raken nu. Dessutom har jag ännu ett veterinärsbesök inbokat som kommer att kosta pengar. Men ändå…måste ju ändå vara beredd ifall någonting annat händer med någon av de andra.
jag har hittat en uppfödare som är beredd att lägga upp en avbetalning.
SÅ tig nu. . .

Får man fråga vilken uppfödare?
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

#8 hon ska ta en valp från Lisas kull ( den jag är fodervärd åt). Eftersom denna kull är lev.klara i slutet av sommaren, så hade Madde en bättre ordnat ekonomi. och har råd att lägga ut hela kostnaden för valpen, samt utgifter för att jag kommer möta henne i Nynäshamn.
Tänkte jag skulle skriva så det blev rätt.
ang avbelaning så är det så att hon betalar 1000kr i tingningsavgift nu och resterande 1800kr vid leveransen. det är den "avbetalning" som hon menade. men så gör jag jämnt. s¨å hon kommer inte avbetala i flera månader om det var så det uppfattades.

Men då blev det ju i slutändan det som hon fick rådet om. Vänta med valp tills hon har bättre råd. Vilket hon ju då tydligen hon har i slutet på sommaren.
Varför var det då så dumt att skriva det, när det ändå funkade bäst tydligen?

#10 det är väl ingen som skrev att det var dumt att skriva så?
Men när hon fick veta att jag hade valpar aktuella då under denna sommar, så passade det ju bra. och då blev det ju som alla även skrev att hon skulle vänta tills hon hade råd.
Nu talar jag iof för Madde, men tror att hon kanske var rädd att hon inte skulle hitta en kompis till Vilde i år om hon väntade, därav att hon vill ha en avbetalning. Men som sagt så ordnade det sig bra =) och Vilde kommer få en kompis.

#11 Refererade nog mer till Mille09 inlägg i #7 "SÅ tig nu. . ."

#12 aha okej. Då förstår jag.
Okej, jag skulle int skrivit tig nu men hade jag inte skrivit det så hade alla börjat snacka skit igen och jag orkar inte med det.
Nu har det löst sig med en kompis till vilde ska betala första summan idag. Jag trodde inte jag skulle få nån kompis till vilde i år som eeeeee sa.
söker du fortfarande en ?
Har en hona på 3.5 mån

#15. Hon har hittat. Sökte inte du iller precis?
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
då min iller är sjuk så vill jag inte skaffa en till iller och har därför tackat nej till alla illrar. Men tack ändå :)