Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 774 ggr
Sarah
0

Nya utegården är snart klar :)

Ska lägga upp bilder snart.

Men, gården blir 4*4 meter stor. En del är golv och där kommer det bli tak, hyllor och bolådor. Resten är gräs med nät nedgrävt under hela, två stora buskar är planterade inuti och leksaker kommer. Äntligen, de har inte haft utegård på två månader nu och det märks hur mycket de saknar det. De kommer ha tillgång till den dygnet runt och jag är nöjd att den blir så stor, då kan jag med gott samvete stänga ner dem i källaren då och då.

JossanH
0

Gött mos för er!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Den är klar den är klar!!! :) Vi har varit ute och busat och Celadon har visat mig dess svaga punkter ;) Nu sover alla sött. Sen när tid finnes ska bolådor fixas etc.

JossanH
0

Hallåååå, bilder!!!???

Sajtvärd på Iller.ifokus

duholm
0

Jag håller också på med en! Har kapat träd och grävt sönder ryggen! Min sambo tvingar mig att gräva 16 meter, 25 cm brett och 50 cm djupt! Har hållt på i 2 dagar och har kommit lite mer än halvvägs! Sen satte blåsorna i händerna stopp!

Avundas dig som har en som är färdig!

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

JossanH
0

#4 mina föräldrar fick för sig att gräva ut för en pool för några år sedan och de kom inte åt med en grävmaskin så det fick bli för hand. Ännu smidigare när hela baksidan av trädgården består av utfyllnad full med jättestora stenar.
Men vilka muskler min mamma fick av det! Var helt sjukt! Så du kanske blir ordentligt vältränad efter det här :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

bilder kommer kommer

#4 kan bara rekomendera att lägga nät under om ni vill ha gräs/ jordbotten… jag grävde ner djupt i min gamla men har ändå förlorat en iller för att de grävde sig ut. Den jag har gjort nu är 8m2 gräs och 8m2 golv. Har grävt somen idiot för att få ner nät under hela :)

bond-bina
0

Så härligt SarahSkrattande. Jag njuter med dig att du fixat en illersäker utegård.Underbart Skrattande. Skaffa övervaktningskamera (och skylt om att du har det) för att avskräcka eventuella marodörer!!!!!Vi har skaffat kamera (billigt från ?. Kontakta mig/oss om du vill veta varifrån!) och det är väldigt intressant att se alla kattor och skator som går på vår uppfart i varje sekund när nåt rör sig.

duholm
0

#6. Jag har släpat stenar som en galning, grannens tomt har fått namnet "stenåkern" och jag lovar att det är helt rätt! När man kommer ett spadtag ner så får man börja plocka bort från knytnävstora till fotbollsstora stenar! Grejen är att vi ska gjuta ca 20 cm och sedan 40 cm lekablock på det, så förhoppningsvis räcker det. Men hur djupt grävde du och hur bred var själva murgrunden? Måste ju börja plannera nu så man inte kommer på vad man gjort för fel när det är för sent.

#5: Haha! Snarare en rejäl sjukskrivning för pajjade handleder och söndriga händer! Beundrar din mamma!

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

JossanH
0

#8 Jag utelämnade visst att hon vid flera tillfällen under grävperioden vaknade av avvdomnade armar när hon sov ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sniffit
0

Utegård hit och utegård dit. Vad hände med grillningen?Flört