Hemma från veterinären
…och 2500 kr fattigare ;) Vad som kontaterades var…ingenting. Vet kunde inte svara på vad som var fel på buffys trampdynor. Hon trodde väl mest på kronisk torrhet i trampdynor…suck..skönt att det inte var allvarligt, men tråkigt när man inte kan göra något åt saken måste jag säga. Vad gäller stitch så tyckte hon jag var en övernojjig matte, men efter mycket om och men gick hon med på att göra ett blodprov. och kommer höra av sig om reslutatet. Tyvärr konstaterade de att detta inte täcks av försäkringen, eftersom de inte hittade något "fel" på illrarna. Vilket i mina öron låter helt befängt! jag som matte kände att något var fel, alltså uppsökte jag veterinär. Om sen veterinären kan finna nått fel eller ej borde väl inte avgöra om det täcks av försäkringen eller ej? Vad anser ni? Har ni haft liknande erfarenheter?

Hmmm, jo nog skulle man kunna resonera så, att även om veterinären inte hittar något fel så kan ju faktiskt illern vara sjuk och alltså bör försäkringen gå in… Iaf när det handlar om sådana summor! :-(
Skönt iaf att veterinären inte hittade något. Berätta om blodprovet senare…

# okej! Tack! jag skall ta å slå en pling till agria!

Skorpan var ju till vetten för att hon hade mjäll som hon hade fått pga av en infektion. Borde försäkringen gått in där?
Förstår inte riktigt när man kan använda sig av den…

det borde den förmodligen… be veterinären direktreglera så löser det sig varje gång.
Jag bad veterinären om direkt reglering men de konstaterade att eftersom djuren var friska (?) (de hittade ingen orsak i varje fall) så kunde jag inte få ut det på försäkringen. Men nu har jag ringt agria, och de såg inga hinder till varför jag inte skulle få ersättning, så nu skall jag skicka in pappren å hoppas på det bästa ;)

man borde nog skicka in pappren varje gång man varit hos veterinär eller så. det är ju agria som beslutar och inte veterinären liksom, hellre skicka för mycket papper än för lite :)

#6: haha, vad var det jag sa? Ohh, jag älskar att säga: -vad var det jag sa. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#8 haha nu trivs du allt ;) åh visst e du nöjd över att även veterinären konstaterade att jag var övernojjig? måste kännas så gött eller hur? ;)

haha, jag mår såååååå bra Sara, så du kan inte ana. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Så vad hade älsklingen i blodsocker?
Sara
har inte fått reda på det ;( veterinären skulle ringa mig när resultaten kom…suck
Då var det nog ingen fara, för skulle det varit lågt hade de sagt till. Tror de brukar göra så att först kollar de i en liten maskin och sen kollar även labbet det.
Sara
#13 jag tror också att det är så.. så har dom i alla fall gjort när jag har varit och tagit blodprov… Sockerprovet kan dom ta med bara lite blod och någon slags sticka som indikerar hur nivån ligger..
Jag var iväg med ted när jag inte hade haft honom så länge.. Han hade då varit lite aggresvi och bitit folk några gånger.. Vi tog blodprov bla men vetten kunde inte då heller konstatera något direkt fel, blodsockret var lite lågt men det fick jag ut på försäkringen.. Men jag tror vetten var schysst vid det tillfället och skrev lågt blodsocker eller något liknande bara för att försäkringen just skulle ta det….
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."