Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 217 ggr
sarae
0

Nu har jag fått nog!

Nej, nu e jag trött på det här…så här kan jag ju inte fortsätta leva. Först blir man väckt tidigt på morgonen å intvingad i en fyrkantig liten inhägnad utan mat..kan ni tänka er UTAN MAT i flera timmer…sen inknödd i en transport bur å ut i regnväder… fortfarande utan MAT, sen kommer man till det värsta stället jag vet, å en vilt främmande människa klämmer mig på magen, håller nån konstig mannick mot mitt bröst å sen har hon mage att konstatera att jag e fet.. FET? JAG? oförskämt! Å ingen respekt för min privata person överhuvudtaget…sen tar nån annan nisse med mig till ett rum med ett iskallt bord där han rakar min tass! Just det han rakar bort min fina päls utan att ens fråga eller se ångerfylld ut. Sen kommer det värsta av allt…..kan knappt prata om det utan att det svartnar framför ögenen…men han sticker mig med något jätte vasst å tappar mig på blod! Ni hörde rätt BLOOOOD!!! å sen sätter han på nått som han kallar bandage.. å det var nog det obehagligaste jag varit med om! Fy katten! Sen knös jag in i en bur igen å där har i alla fall hon som kallar sig mamma haft vett att sätta in lite mat i alla fall. Fattar ni vad som händer med mig om jag inte får mat 2 ggr i timmen? förstår ni vad som sker med mitt blodsocker!! å sen var det ut i regnet, å buren gungar som vore den ute på havet i full storm…när jag väl kommer hem förväntar sig "mamma" att jag skall GOSA! efter allt jag har varit med om! Jag borde hugga henne i armen som tack! Sånna som hon borde inte få ha djur! Förstår ni att jag inte kan leva ett sånt här liv! Jag måste flytta, skaffa egen lya eller nått, men här står jag inte ut i alla fall…..nä nu skall jag vila en stund å kanske äta lite mer, vem vet när maten försvinner nästa gång i detta hus….men jag fortsätter att klura..har ni några bra tips så får ni hojta till….men shhhhhh säg inget till "mamma"…

Faxlin
0

haha, men lilla bebisen min. Ska jag komma och hämta hem dig?
D kan inte ha det lätt med en mamma som är övernojjig. Stackars min hungriga päls.

Ps. Skickat ett nödpaket med lite mat du kan gömma undan tills nästa gång din mamma får spunk.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

ja! tack snälla gammelmatte! kan du inte göra det? här hemma kan man ju svälta ihjlp utan att någon bryr sig!

Får jag komma hem till dig? jag looovar att vara snäll..å inte rymma…

Faxlin
0

Du är alltid välkommen hem gubben. det vet du. Fast om du vill kan jag försöka prata med din mamma lite. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

mmm..det kanske kunde hjälpa…kan du be henne bli snäll mot mig? på riktigt! å skämma bort mig..för det gör hon inte alls!!!

Faxlin
0

Ska försöka gubben., ska försöka. ;-)

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Stackars dig!! USCH vilken hemsk dag du har haft!! Min mamma har varit precis lika dum mot mig hurr vilka hemskingar det finns..Kanske borde vi starta en protestlista eller nått??!  //Ted

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sarae
0

Ja!!! det tycker jag..eller en klubb! så kan vi ha coola medlemms t-shirtar å sånt!