Iller som rymt i karlskrona?
När jag var djuraffären vid amiralen i karlskrona för inhandla en kattlåda så pratade jag med expediten om illrar. Tydligen har hon haft en iller som bott under hennes altan/trappa hela vintern och som nu bor ute hallonsnåret hemma. Illern verkar vara tam då den gärna står o tittar på vad hon gör på tomten men har inte låtit sig bli fångad.
Om någon känner till en förymd iller i Karlskrona/blekinge området så skulle det ju kunna vara värt att åka förbi och prata med henne.
(djuraffären som ligger bredvid skopunkten bakom ica/coop)

Kan lika gärna vara en vildiller.
Mjo, var hon som trodde det var en tamiller då den ofta stod ganska nära (2-3 meter) och titta på henne trädgården. Tänkte bara att om det nu är en rymling så vill någon säkert veta.

#2 Det kan lika gärna en vildiller göra.
Självklart kan det vara en tamiller, men det är nog ganska ovanligt att en tamiller skulle klara sig själv utomhus en hel vinter.
En iller som t.ex käkat torrfoder hela sitt liv vet inte direkt hur den ska jaga sin mat för att överleva. De tamillrar som inte hittas brukar tyvärr bli överkörda eller svälta ihjäl.
HOn sa att hon hadde matat den för hon hadde sett den gnaga på fruset hundbajs i vintras. Iono.
Jag tänker mink..
Sara