Pastell valpar söker hem
Norrskenets 2010 valpkull har två pastell töser som fortfarande söker livslånga och bra hem. Valparna är redo att flytta efter den 7juli då dom fyllt 10 veckor.
Modern, Saga kommer från Skåne och är en korthårig pastell med fin kroppsbyggnad och psyke. Hon har kraftigare huvud än honor vanligtvis har.
Saga har stam och historik.
Fadern, Eskil kommer från Norge och är en albino angora. otroligt fin kroppsbyggnad och lugn och stabil i psyke. Eskil har Stam och historik.
Resultat av parningen: 9st semiangora valpar(lite längre päls än vanlig korthårsiller), 2st hanar och 7st honor. 6st pasteller och 3st albinos.
Valparna är vid flytt:
* Vaccinerade
* Chippade
* Veterinär besiktade
* Stamtavla
* Stam historik
* Filt (Med mammas och syskons doft)
* Leksak
* Lite mat
Valparna är socialicerade, bitränad, lådtränad och välhanterade. Valparna kommer garanterat testa sin nya familj när hon blivit "varm i pälsen".
Min uppfödarsida:
www.freewebs.com/emmasillrar

"dregel dregel"
Gud så vackra! det är något speciellt med pastell honor

Skicka hit dem :D
golf.ifokus.se

#4 hehe:)
#5 Mormor och mamma Saga tackar så mycket. Ja det tycker jag också:) Hoppas bara det snart dyker upp två bra hem eller ett gemensamt hem om det är en erfaren illermänniska:)
#6 Skickar inte, du får komma förbi istället ;)
Så stora och fina dom blivit :-)

#7 Men det är så låååångt :P
golf.ifokus.se

Vilka skönheter, synd att jag har illerstopp, hade gärna tagit båda två. Men pga min allergi går det inte längre :-(

#8 Tack så mycket, dom är otroligt aktiva valpar. Känns inte som att två har flyttat, känns som det fortfarande är 9st och inte 7st ;)
#9 Man får vara beredd att åka långt om man verkligen vill ha just någon av dessa töser. Jag åkte ju själv från Timrå och ner till skåne och hämtade Saga, helt klart värt det. Aldrig ångrat:)
#10 Tack men hade inte sålt någon valp till dig om jag ska vara ärlig men tack ändå för komplimangen.
Töserna söker fortfarande hem :)
Intresserad? Maila: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com
Haha buu för mig som inte kan låta bli att titta!! Jag vill ha båda! Tror dock inte att det är så populärt av någon av mina sambosar :(
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Dom är ju så söta!
Hoppas dom får egna hem snart :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Verkligen underbara båda 2 och jag hade funderingar att ta en semestertripp hem till dig
men så blev det andra skönheter istället.
Jag vet att dom kommer till ett jättebra hem så småningom , lycka till Norrskenet pss.. pussa dom från mig hehe.
Otroligt vackra! Ulrikas fluffiga silver o dina fluffiga pasteller är helt klart mina favoriter
, så fina! Mamma saga är oxå jätte vacker
Har skickat ett mail till dig! Såg att jag kör ju förbi Timrå på vägen tillbaka till Kiruna 
#16, lycka till 

#12 hehe du får vell smöra lite för dem;) Dom kanske går med på en pastell tös;D
#13 :)
#14 Tack Jossan, ja det hoppas jag också.
#15 hehe vad synd men roligt att du fann valpar ändå:) Det ska jag ta och göra;)
#16 Tack så mycket, dom är helt underbara på alla sätt och vis. Jag har svarat på ditt mail:)
#17 Taaack det hjälpte 
YES!!!
Vet inte vem av dem jag får dock men båda verkar super fina!! IIiiih!! Spännande! Hur ska jag kunna hålla mig en månad till??! 
#19, Men så roligt vännen grattis i förtid ha ha,
fasen så kuuuuuuuuuuuuul, du får komma hit o hälsa på så länge..
Hade vi vetat detta tidigare kunde vi åkt upp tillsammans 
KAn iaf säga att min pojke ifrån samma kul verkligen har en underbar personlighet om man är ute efter en lugn men busig, trevlig och social iller som man kan slänga med på axeln när man vill ta med den någonstans. Han lyssnar jättebra på rösten när man säger ifrån vilket bara behövs göras när han blir extra uppspelt. Går duktigt på lådan och äter det man bjuder honom på.. Favoriten är kyckling :)
Emma har gjort ett jättebra jobb med bebisarna!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#21 OOooo det är precis vad jag vill ha!! Vad glad jag blev att höra!! 
Roligt att du har marcello från samma kull!
Är han mysig/gosig o vill sitta lite i knäet i soffan o så också?
#19 haha du hade gärna fått åka med i bilen, men sen då? Tänkte du bosätta dig hos emma eller följa med till Kiruna tills jul… 
Jag kommer klart o hälsar på dig o tittar på dina snyggingar från Gotland när de kommit till ro hos dig 
#23, Hade nog våldgästat mig hos Emma då tror jag ha ha ha
Du är hjärtligt välkommen, säg bara till i god tid innan så bjuder jag på middag. 
Nu kapar vi nästan hennes tråd hihi sorry Emma
#22 Han har tyvärr inte hunnit visa sin soffmysar sida då han bor i köket och hallen pga resten av mördarillrarna än så länge ;)
Men när jag har med honom någonstans så somnar han i axelremsväskan och kan sova en bra stund, och bara vara med. Hur lugn och cool som helst. Både jag, pojkvännen och typ alla som får träffa honom blir väldigt förtjusta pga av att han är så lugn som personlighet men med mycket bus och är väldigt social :)
En fantastisk valp måste jag säga!
Sajtvärd på Iller.ifokus

hehe ingen fara, huvudsaken är att sista tösen finner ett bra hem också.
JossanH Tack för dom fina komplimangerna, har lite kämpigt just nu att hålla in glädje tårarna :´)
#26 Äsch, Du har ju gjort ett jättebra jobb! Jag köpte valp efter temperamentet och av någon jag trodde skulle fixa första tiden med valparna på bästa sätt och det var ju vad jag fick också! :)
Min pojkvän var också imponerad. Han har ju inte träffat så många illerägare och illrar (men han blev ju störtförälskad i Eskil) men han blev glatt överraskad över hur bra dom hade det ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men du är ju värd alla fina kommentarer Emma så ta emot dom med stolthet och sträck på ryggen och fäll så många glädjetårar du vill..
Önskar dig verkligen all all lycka att finna det bästa hem åt din prinsessa..

#27 hehe sitter här och snyfftar nu, känns så bra när valpköpare blir så nöjda:´) Vem kan inte falla pladask för den grabben?;) Vad roligt att höra, försöker ha så valparna får aktivera sig på olika sätt men ändå ha en stor yta att sträcka ut sig när dom får sina tokryck.
#28 hehe man försöker men blir så fantigt överlycklig också kommer glädje tårarna. Tack så mycket, det hoppas jag också. Hon stannar tills det rätta hemmet dyker upp:)
#29, Låter perfekt de, jag tycker inte alls det är fjantigt på nått vis, gör man ett bra jobb ska man ha beröm precis som våra pälsar får (ibland) he he.

#30 Absolut och riktigt roligt att höra av sina valpköpare hur nöjda dom är:)
Sista valpen har inte funnit ett hem än.
Lite uppdatering om flocken.
Tog bort tidningarna runt toalådorna för ca 2veckor sedan men hade lite krångel med att dom envisades att göra det på ena sidan där jag går in genom grinden (stog en toalåda vid den andra sidan).
Så förrigår när jag rensade lådorna så flyttade jag över toalådan till den andra sidan så jag får öppna den andra grind dörren när jag ska in i köket. Än så länge har dom gått så gott som helt felfritt på lådorna, fått torka en kiss pöl men annars helt torrt och valparna blir bara 12 veckor på onsdag.
Jag är så stolt över dem! :´)

Putt

Putt
#31 Va duktiga! :-)
Min mamma har fått hem en ny vavva valp, när den inte sover i sin trygga hage så är det full rulle!! O tänderna har visst börjat klia oxå! Hon påminner mig så mkt om att jag snart ska hämta iller-valpen… Oooo kan knappt vänta! Det blir nog den roligaste skolstarten någonsin