sovit hela dagen!! Vad är fel?
Mollie har sovit hela dagen enda sen klockan 9 imorse när jag gick upp så hälsade hon på mig gick på lådan och sov.
Sen kom johan hem klockan 6 då var hon uppe i en timme och nu sover hon igen.
Kan det vara något fel? Eller är hon bara allmänt trött?
Värmen kanske ?
#1 Men hon har sovit exakt hela natten brukar alltid vakna när hon går upp. Men inatt var det extra tyst.
Och idag har det ju varit ganska molningt och svalt.
Äter hon? går hon på lådan? hur är hon om du försöker väcka henne? är hon uttorkad?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#3 Jag har inte sett att hon har ätigt idag. Men hon har gått på lådan. Väcker jag henne så bara kollar hon på mig och gäspar sen lägger sig längre in.
Kolla nackskinnet så hon inte är uttorkad.
Sara
ne hon är inte uttorkad. Väckte henne nu så låg hon still och mös lite i knäet. Och sen satte jag på henne selen och gick ut på baksidan och nu är hon hyfsat vaken och lte mer normal. kan vara som #1 sa att hon är trött pga värmen=)
Men kom och tänka på det att häromdagen så när min sambo tvättade golvet så stod hon och lekte med skummet i baljan, och vi vet inte om hon drack lite av det vattnet. Och det har komit nu idag!?
Vi blir väl alla helt utslagna av värmen o alla baciller som gottar sig! Brukar hon va piggare än idag då fast det är sommar?
Är hon kanske förkyld? Hur ser avföringen ut? Feber vet jag inte hur man kollar på illrar.. Inga fästingar? Diabetes? Uttorkning? :/

Feber kollarm an som på alla andra hyffsat stora djur, man sticker en termometer i rumpan på dom=)
Kan vara värmen, kan vara nåt annat..
har själv märkt på mina djur att dom har varit tröttare nu dom senaste dagarna då det varit så varmt!
Skit blir ofta jätteslö av värmen och piggnar bara till när vi ska ut på kvällspromenad när värmen lagt sig lite.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#8 Ne inget av det.
Men kanske det beror på det jag skrev på #7

Vänta och se till imorgon, mina illrar har sina dagar när dom bara sover utan att det är något fel på dom. Det kan vara värme också. Är hon inte slö, uttorkad, illamående och går på lådan och dricker ok så bör det itne vara någon överhängande fara. Andas in och ut och se hur det är imorgon men håll ett öga så hon inte blir dålig på något sätt.
#13 Okej.
tur att det är sommarlov i alla fall hehe
Tack alla för alla råd

Vad använder ni för rengörningsmedel, de flesta rengöringsmedel är nämligen rätt så husdjursvänliga. Du kan nog vara rätt så lugn då det har varit varmt de senaste dagarna.
Jag har fått tipset att lägga kylklampar inlindade i handdukar runt illrarnas sovplatser nu när det är över 30 grader varmt på dagen. Då piggnar i allafall mina till 

det låter som väder-slöhet. Mina illrar kan sova en hel dag trots att de har sovit en hel natt innan. Ofta gör de så om det är väldigt varmt eller om vädret är allmän dassigt, precis som vi människor.

#16 Smart med kykklampar :)Vi har blött handdukar med kallt vatten och lagt över dem. Ska fixa en balja med vatten också så Captain Morgan slutar plaska av sig i vattenskålen och Lilly att rulla sig i lådan :p
# 18
vi har faktiskt fått tipset från Hobbes fd ägare som har sagt att illrar mår riktigt dåligt när de blir för varma. Vi fryser också in stora pet flaskor med vatten dom räcker ännu längre än frysklamparna.
Badbalja är superpopulärt här hemma just nu och plask i vattenskålen givetvis 
Hälsa den mörka skönheten och hans Lilly från oss 

#19 Ja, inatt kom vi på Morgan med att stå med tassarna i vattenbaljan helt själv, annars brukar vi hålla i dem och blaska lite vatten på ryggen. Tror han har insett att vatten inte är så farligt trots allt ;)
De hälsar tillbaka till lilla Hobbe här i sommarvärmen (vi har "bara" 30 grader inne i lägenheten)