Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 705 ggr
Norrskenets
0

Norrskenets kull 10 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår den 7 Juli då dom blev 10 veckor så vaccinerades, chippades och veterinärbesiktades valpar. Även Saga, Saffi och Rasmus fick sin vaccination när vi ändå var där. Alla valparna gick igenom felfritt och skötte sig riktigt bra, lite grin blev det såklart när vaccinet och chippet skulle tas men det förstår man.

Idag hade jag turen att melwins och Leijas matte skulle komma förbi så hon hjälpte mig att fota ute. Valparna blev som hyper i gräset så det var tur att vi tog ut en valp i taget och fotade.

Nu är det så gott som omöjligt att väga dem då man inte kan vara still en sekund. Nu är dom överallt och ingenstanns, står jag och gör ordning något i köket så klättras det från fötterna och ända upp till axlarna så man fick skicka ner valpar på löpande band ibland.

Först ut, Melwin med sin matte bakom sigOskyldig

Norrskenets
0

Lady posar

Norrskenets
0

Leija kan också posa fint för kameran men hon ville mest köra ner ansiktet i gräset och göra gångar..inga bra gångar dock men det är tanken som räknas.

Loveferrets
0

Nej inte fler bilder, jag dööööööööööööör

Helt underbara, phu får nog ut o ta en stor stark för o klara av de här Flört

Norrskenets
0

Kairi ville inte alls ställa upp men hon fastnade på bild i alla fall

Norrskenets
0

#3 haha! ingen fara, bara en bild på varje illerFlört

Tack så mycket:) Om det hjälper så;)

Fluffet, min charmiga tös, Peppar. Hon kunde absolut inte vara still utan hon skulle utforska hela gräsmattan om hon fick. Så för att få henne att fastna på bild så fick Eva hålla henne hihi

Norrskenets
0

Valparna som söker hem, en av töserna har nu ett hem men inte bestämt vem av dem än.

Norrskenets Sun

Norrskenets
0

Norrskenets Sky

Loveferrets
0

Nej det hjälpte visst inte ha ha,,

Sky var ju bara,,,, , fick visst tunghäfta här .. Skrattande

Norrskenets
0

#8 hehe osis;)

hehe tycker Sky och Sun är så otroligt lika varandra så det är tur att Sky har en nagellacks märkning;)

Loveferrets
0

#9, Nja men e inte Sky lite mer rund än vad Sun e eller det är bara bilden som luras igen ha ha ?

JossanH
0

Här är Marcello 9 veckor och några dagar :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Filippa-e
0

Fiiiiiina!!! Skrattande

Åååh… jag som trodde jag äntligen såg lite skillnad på Sun o Sky men icke.. Sky kanske har lite mindre/rundare öron än Sun? Äh.. kameran är bra på o luras Tungan ute

Spännande o se vem jag får! Blir glad för vad än du Emma väljer! :-)

Kan knappt hålla mig så jag har redan letat upp en gammal chihuahua transportbur o putsat fin, köpte en liten vattenflaska+matskål o satte på, byggde en egen liten toahörna av glasspaket däri (om den nu kommer behövas?), sedan köpte jag en katttoalåda med tak o mjuk "dörr" o en bajsspade. Leksaker o filtar snor jag med mig från chihuahuorna Skrattande

Satmaran
0

Mmmmmmm!

Har aldrig sett så stiliga albinovalpar!!

Pastellerna går ju inte heller av för hackor =))

Du har helt klart fått en vansinnigt lyckad kull!

Kram

Lillan