illerbeteende kastrater
Hur långt efter kastration släpar hanarna på honor? Ser man skillnad i beteendet före och efter kastrationen? På vilket sätt?
här hemma så släpade rickie nästan bara runt på stitch när han var i brunst..buffy flörtade han mest med genom att slicka i örat. Nu har det gått 3 veckor sedan han kastrerades och han e väl lite bättre nu i beteendet…
Det är nog iniduellt, jag har 5 hanar och alla olika. Laban som är äldst snart 6 år släpar ibland på tikarna som är i brunst. Lilleman rör dom inte, möjligen att han är mer uppmärksam mot dom och slickar i öronen och så, men han släpar inte runt på dom. Kahn är ungefär samma som Lilleman. Nanooq däremot som är 2 år snart och blev kastrerad för ca 1 år sedan, är nog den som släpar mest på mina tikar, han är också mest hårdhänt mot dom. Jazz som kastrerades för ca 2 månader sedan börjar bli som Kahn och Lilleman, så jag tror inte att han kommer att släpa runt tikarna något när väl hormonerna i kroppen har återställts helt.

Vad skönt, tank på er :o)
Jag hade en hane, Lillen, som parade sig med honor efter kastrering…..men de var tvungna att vara i brunst och ha blivit parade av en annan hane först, annars var de inte intressanta =)
Amor vincit omnia