Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1328 ggr
simlun485
0

Duo ferret mat bortskänkes

Hej jag köpte 3kg iller mat duo ferret men min iller vägrar äta den. Saken är att maten gick ut förra månaden men enligt zoo affären jag köpte den i så håller den sig ännu ett år till. Maten finns att hämta i linköping.

Devil-s
0

Kan du kolla hur mkt det kostar att skicka den till Eskilstuna? jag betalar frakten såklart (:

UlrikaD
0

Smarta illrar du har, de fattade att det var ingen bra mat.Flört

Men kan du inte lämna tillbaka den till affären istället? När det ändå är utgånget datum och allt.

Loveferrets
0

#2, Säger som Ulrika här, ta med dig kvittot och lämna tillbaka maten.

Musiken
0

Jag skulle ocksa ha lamnat tillbaka maten. Ingen ide att salja till nagon annan da det inte ar lamplig mat for illrar.

simlun485
0

#1 Jo jag kan kolla upp det.

#2-4 Jag köpte maten i zoo affären en månad innan den gick ut så jag fick den billigt. Jag fråga dom i zoo affären om maten är okej även om den går ut och dom sa att det är helt okej efter ett helt år efter utgångs datumet. Så jag kan inte lämna tillbaka maten.

Loveferrets
0

#5. Klart dom säger att maten e bra, dom vill ju få de sålt men i själva verket så vet dom inte och jo du kan lämna tillbaka den, det är bara att säga att du köpte fel mat.

Sniffit
0

#6 Nej, man har faktiskt inte någon rätt att lämna tillbaka saker man köpt i butik annat än då det är fel på den. Men har man ingått avtal med butiken att köpa utgångna produkter för ett lägre pris så är det svårt att hävda att det är fel på fodret. Att man köpt fel är ju knappast butikens problem och absolut inte efter det att man brutit embalaget.

Loveferrets
0

#7, Märkligt, för det har jag gjort åtaliga ggr och det har aldrig varit problem här.

LinaIsabell
0

#8 Kanske den butiken som varit snäll? Man ska inte kunna få pengar tillbaka/byta vara om man inte har kvitto, om det gått ett visst antal dagar och om man öppnat förpackningen eller dylikt beroende på vara enligt lag, men en del affärer är ju lite snällare och tillåter det även om butiken i fråga förlorar pengar på det.

Loveferrets
0

#9, Jag sa ju att man skulle ta med sig kvittot. Om ts ej har nått kvitto får man skylla sig själv men om man sparar sånt så går det alltid att lösa, jag har aldrig haft problem och det spelar ingen roll vilken butik det har handlat om.