Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 648 ggr
gwen
0

Inspektion av nya huset

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni kanske hört så håller vi på att bygga nytt hus, och om endast 1 vecka så flyttar vi in!!! *jiiihooo*

Vi var ute där på inspektion med illrarna härom dagen så här kommer några foton. Värmegolvet gillas starkt av illrarna som typ somnar på golvet så fort de rotat klart.

(tagna med mobilen, så kvalitén suger lite)

Första fotot är på Stiffler, utanför huset.

gwen
0

Stiffler inspekterar eklisterna

gwen
0

Alba inspekterar hålet där diskmaskinen ska stå. Man kan tydligen krypa in bakom listen, vilket Stiffler snart ska visa… :-(

gwen
0

Här visar han det… Han somnade visst därbakom åxå… *Grrr* Omöjlig att få fram. Vi fick peta på honom med en pinne tills han vaknade… hehehe.

gwen
0

Gammelalba (6,5 år) kollar in verktygslådorna

gwen
0

Stiffler har hittat ytterligare lister man kan gömma sig bakom…

gwen
0

Tror ni vi kan stänga ute honom från hålen i listen med en soptunna? Sällan

gwen
0

-Bäst att prova kraffsa på den här listen istället, soptunnan verkar lite tung…

gwen
0

-Går denna dunk med jättegiftiga grejer att dricka?

Sara
0

Stackars Stiffler, bli petad på med en pinne. *asg*

Sara

skrellet
0

haha, va sött Skrattande

omöjliga hål är extra roliga verkar det som

sarae
0

haha..snacka om riktig inspektion!

Tesan
0

Nytt husSkrattande

låter kanon

Vi flyttar själva till en helt nybyggd lgh med uteplats slutet av april o det ska bli så gott!

Har fixat plexiglas som ja ska sätta som staket runt så illrana kan gå ute på gräset, hoppas att min ide funkar bara!

Grattis till det nya huset!

gwen
0

#12> Tackar! Jo jag håller själv på att fundera ut hur vi ska göra tomten illervänlig. Tomten är på hela 3500 kvadrat så vi får nog göra en liiiiiiten mindre inhägnad om det ska gå, hehehe…

Ett lite närmre problem är ju att man bör ha en liten grind eller hinder eller dyl vid ytterdörren. Men man vill inte slå in spikar/gångjärn i nya ytterdörren/karmen, när man vet att dörren i sig kostade multum. Måste hitta en bra lösning på det mycket snart. (foto på dörren, dock inplastad än)

gwen
0

Ett foto till på huset utifrån, lite suddiga dock, eftersom jag inte lärt mit min nya kameras kvällsfunktion.

gwen
0

Och ett från andra sidan (in mot tomten), finrummet med takhöjd 4,50m  inomhus! :-)

sarae
0

ååh vilket vackert hus! Och dörren var ju helt underbart snygg!

Faxlin
0

Vilket hus ni bygger. Helt underbart ser det ut. Tror det kommer lämpa sig väl för att ha illerträffar där sedan. hihi

Jag tänkte på problemet du hade vid ytterdörren. Har ett litet tips faktiskt. Det fins barngrindar att köpa som man spänner fast mellan dörrposterna. Det blir alltså inte skador eller hål av dem. Om ni köper en sådan och modifierar den med en halskiva så de inte kan komma imellan eller få fäste för att ta sig över. Då får ni ett hinder, men som är öppningsbart för er och för besökare. Kanske kan vara något.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gwen
0

#17> Låter mycket intressant Åsa. Men vart hittar man såna grindar? Barnleksaksaffärer? Ikea?

Faxlin
0

Babyproffsen hade ett gäng att välja mellan. Sedan kan jag tänka mig att IKEA och Barnenshus, Tpys Rus och gänget också har. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars