Illersäkert?
Är verkligen trött på skåp som flyger upp när man minst anar det. Är ännu mer trött på att man alltid måste ta av och sätta på tejp varje gång man ska in i ett skåp. Är det någon som vet ifall "barnlås" funkar?
Jo då barnlås fungerar, om du väljer ett som inte lämnar för stor springa.
Annars kan en liten skjutregel på utsidan skåpet fungera, förutsatt att du inte hyr din bostad, för då blir du ersättningsskyldig (vid utflyttning) om du skruvat fast låsreglar.
Hyr lägenhet nu och ska snart flytta så hade tänkt att sätta fast barnlås innan illrarna släpps in. Finns det olika lås som fungerar på olika sätt? Finns det andra alternativ än lås kanske? :P
Det finns olika sorter av barnlås och en del lämnar en tillräckligt stor springa för att illern ska kunna komma in. Kraftiga magnetlås kan också vara ett alternativ.

Här har självhäftande kardborreband fungerat. Jag satte fast det på ett skåp (det som illrarna öppnade mest) och nu tror de att inga skåp går att öppna! Fördelen med självhäftande kardborreband är att de fäster på de flesta material samt att de inte lämnar spår när man tar bort dem.
Kanske lättare än barnlås.. Ska nog se om jag hittar det i ullared, värt att testas på direkten om det inte är så stort projekt!
#4 det var en bra idé :-)

ikea har grymt bra barnlås som man klistrar på på utsidan och spänner fast, billiga är dom också. enda nackdelen jag har med dom är att dom inte bara är barn och iller säkra, dom är även emelie säkra så jag har svårt att få upp låsen ^^

Starka magneter funkar oftast åxå. Eller om du har modernare lådor så kan man ju koppla på dämpare, som även ger ett litet "sug" när du öppnar.