Sterilisering..
Blir dom lugnare, vildare, snällare, elakare eller blir dom någon överhuvudtaget efter en kastrering/sterelisering?
Oftast blir dom lugnare och luktar mindre.
#1 okej, om det hamnar utanför "oftast" vad blir dom då?
Har faktiskt ingen aning för varje gång jag kastrerat har dom blivit som jag skrev ovan.

#2 Undrar du om en kastrerad iller blir bättre på lådan?
#2, "om det hamnar utanför"
Du kanske menar som Ulrika frågar ?
"vad blir dom då" Menar du beteendet där ? för det var de jag svarade på.
hmhm hänger nog inte riktigt med vad du menar.

Tror TS menar vad för beteende dem kan få av kastrering som är "mindre vanligt" :) men där är inte jag så kunnig.
Tja, om det gäller underliga beteenden efter kastrering så kan jag bjuda på ett; en hane som beter sig som om han vore i brunst ;)
Skämt åsido, kastreringar är inte något att oroa sig för egentligen. Illern brukar lugna ner sig lite, lukta mindre och sen är det inte så mycket mer med det oftast. Om man har en iller som revirmarkerar pga. brunst så kan ju själva markerandet ge med sig. Annars så skulle jag inte påstå att det påverkar rumsrenheten på det sättet.
Paulina
Svar #1 lyder "Oftast blir dom lugnare och luktar mindre."
Det jag menar är om det hamnar utan för hennes ord "oftast" och inte utanför lådan.
#8 Blir dom inte lugnare och luktar mindre efter en kastrering så är dom väl kvar på samma nivå. Har aldrig hört talats om en iller som skulle blir "värre" efter en kastrering eller ens en iller som inte visat någon som helst tendens till att lugna ned sig eller lukta mindre- förutsatt att den var i brunst under ingreppet då.
Sen heter det kastrering på både hona och hane. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus