Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 3452 ggr
Mandysan
0

Vad har ni för några djur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det vore lite kul att veta… Jag har:
1 kanin som heter Ivy.. Världens gulligaste dvärgvädur som älskar att väcka matte 3 på morron….
2 fiskar dom har egentligen inget namn… För mitt fisk intresse är inte så seriöst längre… Men det är 2 slöjskärtar som kallas för blubb & bläbb till vardags..

I familjen har vi:
1 häst (syrrans) Som heter Lidens Corall.
1 kanin som heter stampe och som min syster äger.
1 katt som är familjens… Hon är rätt så mysig och älskar att greja i tjejers hår!

//Amanda

Bilden är på Stampe…

Faxlin
0

Jaha, ja. Här ägs vi av följande djur:

0.3.0 Illrar
0.3.0 Hästar
0.2.0 Katter
1.1.0 Hundar

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mandysan
0

*putt,putt*

tessa
0

- Jag bor tillsammans med min hjälte Herman, en femårig hittehund från Spanien. Övrig familj består av fröken Mollie som min pojkvän äger, en blandrastös mellan shar-pei och golden retriever. Hon är drygt ett år gammal - och dessa underbara hundar gör oss till en mycket lycklig familj Räcka ut tungan

När jag flyttade hemifrån för några år sedan, fick givetvis vår myskatt Toker bo kvar med mor min. Toker har en rejäl hängbuk som gungar när han går men är för övrigt en mycket fräsch 13 1/2-åring Skrattande

Min far äger en rödtott till katt som är totalt galen och den mest bortskämda katt jag känner till! Findus, drygt ett år gammal. - Det går inte en dag utan att han spöar upp min far men de är tajta som Gubben Pettson och Findus och har det otroligt mysigt tillsammans..

ja, det är väl det nuvarande djursamlingen som vi har runt omkring oss och ständigt träffar. Snart kommer familjen tillökas med en stycke illerpojk, som jag längtar efter alldeles otroligt mycket efter.. =) Sambon min muttrar över att vi då blir fler djur än människor i familjen men men, synd för honom att han inte har någon talan.. Cool Flört

uj, det här blev visst ett långt inlägg. får väl kort tillägga att jag tidigare har haft fiskar, salamandrar och marsvin i olika omgångar. Min gamle Marvin marsvin gick bort i höstas, det var tungt. - som det tyvärr alltid är..

Mvh Tessan

tessa
0

Passar på att lägga upp en bild till på våra skruttisar! visst har vår Prinsessa en läcker tunga.. och ja, hon föddes med en sådan rackare och har inte - som man annars skulle kunna tro - smaskat en massa blåbär! Skrattande

Mvh Tessan

-eM-
0

Jag har en Cairnterrier och illrar,  min pojkvän en Wachtel och dammråttor.. Flört

Jenka
0

Jag har två chinchillor och två katterSkrattande

AmmiG
0

Mina egna tre illrar, Admiralen, Sweetie och Jesse.

Våra gästande illrar, Zack, Rusty, Saga, Liten och Vitis.

Samt en kanin. Jo en stallmus också, som springer omkring överallt även hos illrarna. Glad

Faxlin
0

Har han dödslängtan eran stallmus?

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Vet inte, men illrarna struntar totalt i honom/henne

Susanne
0

Fyra illrar, två barn och en yngre sambo *tänker*…det blir sju Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Faxlin
0

haha, så sött. Undrar hur länge det håller i sig.

Audiatur et altera pars

*L*
0

2 scäfrar hoss mamma (hade för några månader sen 6 schäfrar)

ingen iller nu men jag tror att jag har kommit på vad jag ska göra

tessa
0

*L* : Vad har du kommit på? Flört

*L*
0

:) jag har en plan jag ska köra med att jag inte vill ha några presenter går på skara gymnasium slutar käka godis inte få några samtal hem ifrån skolan m.m om jag får en iller

om inte det går så tror jag jag slutar på iller fronten :(

Faxlin
0

Det ordnar sig nog *L*. Se det som att du har en möjlighet att lära dig massor om illrar. hihihi

Audiatur et altera pars

*L*
0

*suck* men vem orkar vänta ca 5 år för att ha en egen?

Faxlin
0

Förstår att det är jobbigt. Jag tjatade på min gubbe i 9 år innan jag fick igenom en iller här hemma. Så det är till att bevisa att man är envis. Om du fortsätter lära dig mer om illrar och bara pratar om dem en massa och gärna visar 20 miljoner kort på dem så inser din pappa till slut att du menar allvar och att det inte är någon nyck du fått. Nu får du helt enkelt bevisa att du är en lämplig iller ägare genom att vara envis. Men för den sakens skull ska man inte tjata som man gör för att få förhöjd månadspeng utan lägga fram saken sakligt. Berätta hur du har tänkt med allting. Illerns sovplats, leksaker, illersäkring av hemmet. Hur du tänkt ´finansiera mat, försäkring och sådant. När du lagt upp det så börja handla hem lämpliga iller leksaker, visa glatt upp dem hemma och berätta att det är dags att börja förbereda i tid innan du får en päls så att den verkligen kommer trivas hos dig.

Audiatur et altera pars

*L*
0

jo men senast jag fråga pappa om iller när vi flyttat till hus sa han "Nej,jag tror inte på illern som husdjur"

Faxlin
0

hahaha, ja det är inte lätt. Men vi får se till att prata mycket med honom. Och om du visar kort på pussande illerägare och deras pälsar så kanske det börjar gro ett litet frö. Och som sagt var, visa upp en massa fakta om dem så kan ändringen komma. Var envis, envis som en illerägare så ska du se att en vacker dag har du din päls.

Audiatur et altera pars

*L*
0

ush ingen päls vill jag ha ;) en iller

ja han måste ändra sin åsikt! jag ska få honom ringa dig fast

det är inte min pappas stil

Faxlin
0

Jag tror att det blir bäst om han ringer. Om jag ringer så blir han kanske bara irriterad liksom.

Appropå päls, hoppas jag att även din iller kommer levereras med sådan. fniss

Audiatur et altera pars

Shelby
0

jag har hund; fido, schäfer och min ursöta illerflicka Ronja. de är bästisar :( jag får nästan aldrig kramas med dem :(

davidia
0

jag har en hund,5 katter,två kaniner,två hästar,2 nymfparakiter,2 duvor och några hönor.tror inte jag glömt några hahahah

Bonzo
0

Här hemma regerar:

1. illern Bonzo

2. de 4 katterna Budgie (Budde), Felix, Bamse & lilla Mimmi

Har tyvärr inte lyckats med konststycket att få med alla på samma foto…så det blir den säregna lilla charmören Budgie som får representera alla. Här har han nyss vaknat efter en tupplur i husses träningsväska…Hans favoritnöje är annars att sitta i duschen och dutta med framtassen på draperiet i nån timme….

Skrattande

Faxlin
0

Hmm, men man kan faktiskt sätta ut fler kort i samma tråd. hihi. gå bara och gör ett nytt inlägg och så får vi andra glädjen av att se dem allihopa. Bra ideé va? hihi

Så nu vill jag se bilder på alla era pälsar.

Audiatur et altera pars

Bonzo
0

Trodde först du menade att man kunde lägga fler bilder i samma inlägg, men du menade att man måste göra ett inlägg för varje bild va? Är ju nya här så vi vet inte exakt hur det funkar än… Generad

Så här kommer en bild på Felix!

Bonzo
0

En bild på Budgie (Budde) igen….

Bonzo
0

Och en bild på Mimmi….

Bonzo
0

Och Bamse…

Therese-jhfd
0

Vilka vackra katter du har!

Faxlin
0

Japp, exakt så menade jag. Om du vill lära dig mer om vilka olika funktioner du har inne på sidan kan du gå in under allmänt och kolla i tråden Tips om sajten. Där står det en del. Om det är något du undrar kan du alltid fråga mig också. Jag svarar på allt jag kan och det jag inte kan svar på så skickar jag frågan vidare till grabbarna som håller i hela alltet liksom. Även jag håller på att lära mig för fullt. Min sajt har inte funnits så länge och vi pratar om mig i samband med den. Jag som inte ens kan fixa en hemsida.Skrattande

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Otroligt söta djur. Vill gärna stjäla ett par av missarna dina ;-)

Audiatur et altera pars

davidia
0

här är en bild på en liten kisse jag gav bort vid jul.

davidia
0

här fick jag en rolig bild

ronja
0

Åhh..vad jag saknar katt! har haft katt hela mitt liv.. men nu bor jag i lägenhet där man inte kan ha katt och det är såå tråkigt och innekatt är inte riktigt min grej..Glad

Faxlin
0

Oh, vad söt kattunge. Vill jag oxå stjäla. Flört

Audiatur et altera pars

davidia
0

ja dom är så söta,grinade nästan när jag gav bort dom

davidia
0

här är en bild på in rottis.

Faxlin
0

När min schäferhane lämnar in så blir det en rottis hane. Tycker om kraftiga hanar och en sådan som Sacko lär vi aldrig hitta igen. Så det känns som om en rottis skulle vara ett bättre alternativ när den dagen kommer. Min sambo har alltid velat ha rottisar och jag tycker också att det är otroligt fina hundar. Men säker kan man aldrig vara, jag kanske ramlar över någon riktigt kraftig schäfer och då blir det en sådan i alla fall.

Din rottis var jättefin. Hur gammal är den?

Audiatur et altera pars

ronja
0

snygg rottis!

davidia
0

hon är 3 ochett halvt år.det där är den bästa bilden jag har,förutom när hon är liten då förstås.

davidia
0

men det är synd på ensak med rottisar.för alltid när hon var liten och vi var ute och gick bland folk så ville alla hälsa,sen när hon blev stor så sa alla att hon skulle äta upp dom.dom är inte mer farliga än vad en annan hundras är.dom blir som man vill ha dom.och dom blir vad man gör dom till.

mvh anna

Faxlin
0

Kan berätta att det ät sammasak med schäfer. När de är små valpar vill alla klappa och då är de så sööööööta. När de blir unghundar sedan går alla över på andra sidan trottoaren, som om det var värsta dödsmaskonen liksom. Snacka om fördommar.
Alla djur blir vad man gör dem till.

Audiatur et altera pars

davidia
0

ja dom blir ju det.men dom är ju lika goa små som stora.min tror fortfarande att hon bara är nån månad och kan sitta i knät.ahaha

Faxlin
0

haha, min tik kryper gärna ihop i mitt knä. Hon blev dessutom skrämd av en blåmes förra sommaren så inte har hon så mycket farligt i sig inte.

Synd med fördommar på våra djur, både hundar och illrar.

Audiatur et altera pars

davidia
0

ja det är verkligen synd.jag vet inte ens hur min rottis skulle reagera om det kom in nån i huset här på natten.skulle säkert vifta på svansen och vara jätte glad.

-eM-
0

Här har ni ett praktex på en hund som inte är vad en hund  ska vara.

Wille, även kallad Wille varg, skunken och mammas lilla älskling.
Kärt barn har många namn.

-eM-
0

..kan ju tillägga att han var väldigt ovårdad på den bilden. Han är så gammal så han får mest bara vara. Han har aldrig varit utställnings hund pga sitt underbett. Men kroppen är toppen.

Här kommer en bild på min pokväns busiga wachtel Ossi..
(Han ville bara komma närmare och närmare kameran)Glad

Faxlin
0

Vilka sötnosar du har där. Tror det där är ett vanligt problem med hundar. Att de vill krypa in i kameran liksom.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Kom på att jag ju kunde passa på att visa upp mina andra djur här Skrattande

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

och en till vovve

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Min shettis, när hon kliar rumpan i snön.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Flisan, här hade hon varit en vecka hos oss.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Dixi våran lilla korsningsponny. En elak fan, sa hästvakten i somras. Fast egentligen är hon nog bara ouppfostrad. Yngst i stallet är hon i alla fall.

Audiatur et altera pars

tessa
0

skäckar är såå fina! så då gör det ju inget om hon är lite ouppfostrad Flört

Mandysan
0

#54 Hur stor är hon?

Faxlin
0

hahaha, vad bra ska hälsa Malin det nästa gång hon vill ha tag i henne i hagen och hon vänder baken till och sparkar mot henne. Ska tilläggas att hon aldrig har sparkat någon, hon bara markerar att hon är skitfarlig. Om man struntar i henne blir hon aldeles konfys. Man får inte tveka det minsta när man går fram till henne för då går bakbenen och frambenen som trummvirvlar. Och då vill inte jag heller gå fram faktiskt, trots att jag vet att hon aldrig skadat någon.

Men visst är de fina. Ska testa och dra igång de sju lekarna på henne i sommar se om vi kommer någon vart med henne på det sättet. Hon var helt osocial när hon kom till oss. Kom aldrig fram självmant, stod med rumpan vänd mot oss i boxen ville inte bli klappad ellr någonting. Nu hänger hon ut med huvudet över boxkanten och vill gärna ha en klapp när vi går förbi. Hon vill gärna att vi gosar med henne, fast hon håller öronen bakot trots att det syns att hon njuter. Lite grann det där att vi inte ska tro att hon tycker om det utan att hon gör det bara för att hon måste. hihi
Hon är go faktiskt.

Audiatur et altera pars

tessa
0

oj, det var som jädan.. en riktig "ponnyponny" alltså =) Kanske inget att le åt, men en ponny kan ju ha såååå mycket ideér så man undrar hur och var allt får plats - deras huvuden är ju inte såååå stora ändå Skrattande men fantasi och hjärta brukar de ju ha gott om så hoppas att er jättefina skäckis blir en något ödmjukare dam med åldern.. *ler* Det är ju inget vidare med olater som kan göra en rädd. Förresten, vad menar du med "Ska testa och dra igång de sju lekarna på henne i sommar"..?? Generad - är en gammal hästtjej men jag har minsann legat av mig tyvärr.. längtar tills man kan flytta ut på landet, återuppta hästintresset och skaffa det trygga kallblodet herr Mulle att luffa ut i skogen med.. Räcka ut tungan en sann dröm minsann. Så lite avundsjuk blir man allt på er som har häst, även om jag vet hur jävligt det kan kännas vissa dagar när man måste men inte vill…

Faxlin
0

De sju lekarna är sju steg (hmm, ja det fattade du nog. jag vet Skrattande) som man över med hästen för att få bra samarbete och gemenskap och tillit till varandra. Lite små grejer liksom som får hästen att lita blint på dig. Lärde mig dem genom ridsport iFokus. Helt suveränt faktiskt. Konstigt att man inte tänker på detta själv. Men, men inte alltid man är så ruggigt smart.

Ja, jag hoppas hon skärper till sig med åldern, men det hänger väl mest på oss liksom. Hon har ju gjort en hel del förbättringar i sitt sätt sedan hon kom, och nu har vi ju dessutom köpt det lilla elendet så nu får vi väl anstränga oss ännu mer. Så mysigt, i kväll sträckte hon ut mulen igen och verkligen ville ha en klapp av mig när jag gick förbi. Så små saker som gör att det värmer ihjärtat.

Själv är jag också en skogsmulle typ, älskar att skritta långt och länge i skogen. Har gått omkull rejält för flera år sedan och blev livrädd för att rida, så jag har gjort stora framsteg. Eller rida är fel ordval, trava är mer rätt, och så all sorts ridning i backar. Men det blir bättre och bättre. Ska dock fixa vagn åt varmblodet så att hon får springa av sig lite också, fast det lär hon inte behöva denna sommar. Men nästa sommar då ska hon få starta igen eller senare typ nästa vinter.

Audiatur et altera pars

*L*
0

*gah* jag har inte varit på ridsport.ifokus på flera dagar åh jag är på för många forum!

jag ska lära mig köra i sommar :D asså vanlig körning och inte trav

Faxlin
0

Jag kan inte hålla mig därifrån. Lika beroende framkallande som denna sida. Eller ja, nästan alla iFokus sajter är beroende framkallande. Måste bara runt och läsa i alla.Skrattande

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Jätte fina djur Åsa! Vill ha din ShettisCool

Faxlin
0

SkrattandeDet får du inte, hon är ju våran lilla pärla och maskot. Fast namnet hon har inte känns som någon hitt, Black Beauty, hmm. Dålig fantasi kanske eller någon med bra humor. Jag ser framför mig en ståtlig arab och inte en maläten shettis när jag hör det namnet. hihi

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Hihi, men jag snor henne när du inte är hemma och vaktar, hehe, jag har en plan, när du är på Yran då är jag ju ändå där uppe, hehehe. Flört

Söt var hon ivf!

*L*
0

ahaha min mammas första häst hete blixten vet ni varför? för att han var så långsam

trollet85
0

Ja har just nu:

6 Illrar; Tarzan, Bella, Bilbo, Flisan, Raya o Schnappy
3 Katter; Wilma, Skrutta o Queenie
18 Kaniner (orkar inte namnsätta alla) =)
o så har min sambo 10 höns o 3 tuppar

isabella
0

hej jag heter isabella och jag har 5 marsvin och hela familjen har 3

katter jag har växt up med katter men vi ska skafa en iller

jag har haft en dvärg hamster som hette mini

men vi fick lov och sälja hene jag har haft över 5 katter

i mitt liv vad heter era jur.

Denna kommentar har tagits bort.
sofie
0

jag och min sambo har tre stycken pälsbollar Glad

Faxlin
0

Vad är det för pälsbollar ni har?

Audiatur et altera pars

sofie
0

Det är tre illrar

Faxlin
0

Okej, kön, ålder, färg, bilder. hihi. Vill se dem.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Hihiihi… Det är två flickor och en pojke. Göris är 4 år och Lilla Tara är 8 månader och Örjan är 3 år. Göris är en viltfärgad tomte och Tara är albino och Örjan en silverbrun tomte.

sofie
0

Örjan

Faxlin
0

Ohhh, vad söta. Bruna tomtar. Är bara såååå svag för bruna tomtar.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Tara

sofie
0

Göris

sofie
0

örjan igen

Faxlin
0

Så sött. Tänk att man aldrig kan få nog av iller bilder. Har du fler?

Audiatur et altera pars

sofie
0

örjan igen

sofie
0

tara

sofie
0

göris

sofie
0

systrar

Faxlin
0

SkrattandeVilken tjock liten mage. Sååå sött. Har Tara missat att hon är köttätare? hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

göris och örjan

sofie
0

Ja eller så tyckte hon att hon behövde banta lite. hihihii….

Faxlin
0

SkrattandeJa, kanske det. Har du gett henne dåligt självförtoende eller? hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

Hahahah…Ne det tror jag inte…Skrattande

Faxlin
0

haha, vad bra. Då inser hon nog att en sådan snygging inte behöver banta. hihi

Audiatur et altera pars

sofie
0

Precis…Glad Är det du som har hand om anmälningarna till iller yran?

Faxlin
0

Ja, det är jag det. Var det något du undrade?

Audiatur et altera pars

sofie
0

Ne jag bara undra om det va som jag trodde. Jag har anmält våra illrar till iller yran och om du minns att en av dom anmälda illrarna hade brännmärken efter att ha blivit lag på en värmeplatta som blev över hettad efter kastrering så är det min örjan.

Faxlin
0

Ja, det minns jag. Svårt att glömma en sådan sak. Tyckte det var hemskt att läsa om. Men jag och namn. Hopplöst tyvärr. Stackars liten, vet att jag skrek på min gubbe här hemma om det, var tvungen att prata med någon om hur hemskt jag tyckte det var.
Stackaren kommer väl aldrig lita på en veterinär igen efter det. Jag har svårt att förstå hur de kan göra något dylikt mot ett djur. Vad kan man skylla på då? Den mänskligafaktorn?

Audiatur et altera pars

sofie
0

ja det är verkligen hemskt…Hur han litar på veterinärer vet vi inte, har inte vart med han där…Får se hur det går när han ska ha sin vaccinations spruta. Han kanske tar sig en litet smaknafs Skrattande

Faxlin
0

Ja, stackarn. Jag satt och läste igenom mitt inlägg tidigare. Blev rätt vimsigt, men jag får förklara mig med att jag vart så upprörd när jag hörde vad som hänt honom att jag har svårt att hitta orden riktigt.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

jag är ägd av 7 illar i ålder från snart 5 år till snart 1 år, dom är

Laban, mörk silvertomte på snart 5 år
Lina albino, syster till Laban och är ca 4½ år
Lilleman, numera silvertomte och ca 4 år, han var från början en M C och det var han tills han bytte päls 2:a gången efter kastreringen 03
Tilly, brun med tomtepåbrå och är ca 2½ år
Tiffanie syster till Tilly, pastell med tomtepåbrå och är ca 2½år
Sheere Kahn, brun med tomtepåbrå och snart 2 år, son till Lina
Nanooq, albino och snart 1 år, son till Tilly.

Hade sen en iller till som dog i cancer för snart 1 år sedan som hete Aslan, han var halv vildiller men mycket snäll och 90% bitfri från ca 2 års ålder. Innan dess så högga han först innan han hann att tänka sig för.

Trollet

UlrikaD
0

Jag har;

Två illrar

Två katter

Två kaniner

Fyra chinchillor

och ett marsvin

Här är Lurvas och Grizzly

UlrikaD
0

Jag har två illrar

Två katter

Två kaniner

fyra chinchillor

och ett marsvin

Här är Lurvas och Grizzly

UlrikaD
0

Här är bara Lurvas.

UlrikaD
0

Chinchilla-bebisen Pärlan.

UlrikaD
0

Kanin-tjejen Tuva.

UlrikaD
0

Min kanin-kille Knubbe.

UlrikaD
0

Marsvinet Bernard.

UlrikaD
0

En till bild på sötnosen Lurvas, sen ska jag ge mig.Skrattande

*L*
0

jätte fina bilder!

Faxlin
0

Vilka underbara kort rikki.
Älskar att se på kort, så ladda upp du, inga problem. Flört

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Jag har förutom mina fyra små illrar, en daggecko…

Therese-jhfd
0

Och två råttor… Bild på dem kommer senare…

tessa
0

#107: - en stillsam liten tös minsann.. *fniss* men väldigt fin och färgglad! =)

Jaha-jaa
0

Jag har massor med djur!

En iller

5st råttor

3st ormar

3st guldhamstrar

en dvärghamster

och till sist ett fler tal möss…

Dabradax
0

6 och en halv hund Flört, 3 kaniner, MASSOR av fiskar (över 200, guppy), 1 st ödla, 2 undulater och en massa dammrottor!

Nettan
0

Jag har 4 illrar och en stäppvaran. Eller.. jag har inte en stäppvaran, maken har en stäppvaran.

DG
0

Jag har 2 illrar.

Mina föräldrar har 2 hundar och syrran som bor fortvarande hemma har en hamster.

Min andra syrra som bor själv har en häst, en hund, 2 katter, 2 råttor och 2 chinchillor.

AmmiG
0

#111: Vilken vacker och annorlunda bild på din hund!

Faxlin
0

#111. Har du någon bild på den halva hunden. hihi

Audiatur et altera pars

Malena
0

Hemma hos mig har jag

3 Illrar Benjamin, Baghera & Bettan

Men äger också

1 Grön Leguan Lillefot Bor hos min bästa vän

2 Hundar Golden Retriver Baloo Tervuren (Belgisk vallhund) Gooliat

2 Katter En grå tigrerad Zabina och en Röd tigrerad Razmus

1 Undulat turkos Hulda

Madde
0

Jag har inte mycket mer än våra 3 illrar och dammråttor i sovrummet. Skrattande Fast det räcker. Hoppas på en 4:e iller till våren.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[tiiia]
0

Vi har

1. st iller (Dior, 9v, hur söt som helst, våran lille prins)

2. st katter (Emma 4år, väldigt gosig när hon själv vill, kommer alltid och "tar hand om" matte när hon är sjuk, hon brukar ligga och vaka över mig :) (Zelda 1,2 år, prinsessan i huset, hon vet att hon är söt och utnyttjar det till max, väldigt gosig och skall alltid vara med)

3. st råttor (Bella 1,7år, gamlingen i gänget som älskar att komma ut själv ur buren och mysa med matte, hon är väldigt envis och älskvärd) (Doris, 1,7 år men beter sig som 1år :) hon är väldigt stor och älskar att vara ute och mysa, hon är även helt tokig i de andra två töserna som hon bor ihop med. ibland dock lite girig gällande maten) (Lea minstingen på  7månader, hon är väldigt liten för sin ålder då hennes "mammor" gärna "smakar" av hennes mat. dock börjar hon växa till sig lite nu och vill visa sina mammor att hon inte är så liten längre och vill ha sin mat ifred.)

4. st fiskar (de har inga namn faktiskt.. men de är fina o titta på och hälsar alltid när det är frukostdags för dem)

KajsaM
0

Här är min prins :)

Velsan
0

Jag har haft alla möjliga sorters djur, men nu är de inte många alls!

Idag har jag bara :

• Kodiak "Kodde" rottweiler hane, 6år
  • Paddy, jack russel/strvh. foxterrier hane, 10 år
  • Jameson "Jamme", son till Paddy, jrt/strvh. foxterrier, 1½år
  • Kentucky "Chucky", iller, pastell, hona 16 veckor.

Familjen utökas förhoppningsvis snart med en iller till.

Saknar dock att ha råttor, akvarium och reptiler men det får vänta ett tag innan jag skaffar de igen :) Eventuellt ett akvarium kanske.

[Liinda]
0

Jag har 2 katter båda honor, 4 marsvin 2 honor och 2 hanar och 2 akvarium och så är jag hundvakt lite då och då:)

[jenkass]
0

Just nu i min familj…

Här hemma hos mig:

• en iller, Toxi

Hos min mamma:

• Hund, Shih-tzu, Bruno

Hos min pappa:

• Två hundar, långhåriga schäfern Tjalle, Blandrasen Anja (Collie, bordercollie, schäfer)
  • 3 katter
Lotta
0

Hej på er alla djurälskare! Tänkte sätta ut en bild på två av våra djur, en tokig hund som kallas Skorpan, hon hatar karlar, sedan har vi Digital Doris som är en helig birma (fast helig vet jag väl inte) Skrattande

Lotta
0

Här kommer en bild på min dotters marsvin Blondie

Lotta
0

Melvis

Theres
0

Jag har 1 iller som heter Melwin,
sen har vi 1 katt som heter Gollum,
jag har 2 råttor som heter Wolwerine och Lepad, och min syrra har en råtta som heter Paztell.
Sen har min bror en spindel som heter Sonya.

golf.ifokus.se

Faxlin
0

haha, men Lotta. Skorpan funkar ju bra med min gubbe i alla fall. Betyder det att han är ett undantag, eller att han inte är en karl? Fundersam

Hon är så söt Skorpisen. ;-) Ge henne en klapp från mig.

Audiatur et altera pars

Flisa
0

Men åsa.. Flisan, vilket orginellt och vackert namn du skaffat till din häst ;)

vi har 1 mördarktt (hittekatt från början) och 4 undulater samt illern. har haft rottweilers men den sista dom förrförra sommaren, tik på 14 år…

Faxlin
0

haha, visst är det. Tyvärr så finns inte Flisan hemma hos oss längre. Men den nya shettisen heter Felicia och kallades också för Flisan av förra ägarna :-)

Audiatur et altera pars

gwen
0

Och jag är uppvuxen på en bondgård så där finns det massor av djur. Mjölkkor och köttdjur. Lagårdskatter (runt 5-10 st vissa tamare än andra) och 5 hundar (husky/grönland*2, malamute/husky*2 och en jämthund). inom familjen finns även en Gråhund samt ett annat monster som jag inte minns rasen på. Själv har jag även ägt en finsk spets. Men familjen har även haft en karelisk björnhund, 2 vita älghundar (+ en valpkull), och en blandras jämte. Så jag har helt enkelt MYCKET spets-hundvana. *undrar om jag glömt nån hund*

Numer bor jag i stan (i 2 veckor till tills jag flyttar ut i nybyggd villa på landet igen) med mina 2 illrar Alba och Stiffler.

blue
0

Här hemma har vi Dino..=) Min ståtliga Iggis..=)

blue
0

& 2 underbara monster..;) Znaggelz & Rinaldo (På bilden RinaldoStora,ZnaggeLilla)

Pinscher2
0

Vi har i skrivande stund:

• 1 iller
  • 2 hundar
  • 2 katter
  • 17 kaniner + en kaninunge
  • 4 marsvin
  • höns
  • 4 indiska löpankor

Tror inte att jag glömde nån nu =)

Flisa
0

129# åh :/ :P

-eM-
0

Jag får väl uppdatera mig lite, mitt liv har ändrats lite sen sist.. Nu mer bor jag hemma hos mor och far.. Och Jag själv äger en

• Cairnterrier på 12år.
  • 3 illrar 2½, 1½ och ½ år gammla
  • En Norskskogskatt/bondkatt på ca 3-4 år

Jag vill absolut ha en hund till, men har inte råd innan jag fått ett fast jobb.

animal-lover
0

Jag har just nu

• 3 illrar, 0,3 virvelvind 4år, Crazy 4år & Chimaira 9 mån
  • 3 katter, bond katter, 3,0 Clyde 3år, Harley D 2år & Rocky 2år
  • 1 marsvin, 1,0 Turbo 2 år
  • 23 möss, 2,5,16
  • 1 spindel, Ludenben ca 1 år
  • 1 eldbukad salamander, 1,0 Kaiba
  • 2 leopardgeckos, 1,1, Nemi ca 3år & Diana ca 2 år
  • 2 gulbukade vattensköldpaddor, 2,0Raphael 8år & Donathello 6 år
  • 3 majsormar, 0,1.2 Onuris, Feliz & Nisse
  • 2 kedjesnokar, 1,1 Tristan ca 2år & Isolde 2år

Här är en bild på Clyde =)

animal-lover
0

en bild på harley Glad

animal-lover
0
animal-lover
0
animal-lover
0
animal-lover
0
animal-lover
0

virvel när hon sover

Bilder på dom andra djuren kommer sen

KajsaM
0

Kanin och Hund :)

Lotta
0

Hrmmm…Åsa! Jag tror Skorpan gör ett undantag där, vet inte varför. Hmmm…kan det bero på att hon inte ligger så långt upp på hans prioriteringslista kanske *asg* Ska klappa om henne från dig *S* fortfarande, kan inte sluta……..

Faxlin
0

*asg* denna prioriteringslista är seg som kola, men vansinnigt roligt.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Tänk att det kan vara så roligt efter alla dessa år *asg* Det ska han nog få äta i några år till hahaha. Det kan du hälsa honom från mig.

Faxlin
0

hihi, japp ska hälsa honom det. Fast du lär nog inte hamna på plus då lilla vän. Men prioriteringslistan är skojig helt klart. konstigt vilken humor vi har.

Be samtidigt Jonny hålla koll på hundfananana :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Haha vilka gubbar och djur vi har, det kan inte vara sant =)

Sarah
0

6 illrar och en häst som är utlånad.

kitty
0

2 illrar och emellanåt så har jag en jättebebis i mansform på besök :)

Faxlin
0

#148; Frågan är om inte våra gubbar passar som djur här med :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Japp dom är åtminstonne lika håriga *ASG* Och hugger som kobror, envisa som åsnor….hmmmm få så….. nu tog det nog stopp. Kom på en sak, det kanske är därför Skorpan alltid ligger och gosar med Jonny ;)

Robinsnel
0

4 illrar o en tidvis kinkig flickvän :P

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.