Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 482 ggr
ferretgirl
0

Tjej söker Kille.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla pojkar där ute!!!!

Jag är en söt liten pastell tjej som kallas för Agnez, jag nästan 1år gammal (blir jag den 26/3), jag söker dig snäll och gosig pojke för heta stunder. Din färg spelar mindre roll, men du ska vara snäll också ska du bevisa lite vart du kommer ifrån.

Jag bor med min "mamma" (och riktiga mamma Tiffanie) och 8 andra illerkompisar i Helsingborg, "mamma" säger att hon kan tänka sig pojkar så långt upp som i höjd med Falkenberg och i en linje tvärs över Sverige.

Ni kan nå "mamma" här inne på Iller iFokus, eller så mailar ni henne på trollvalpen@hotmail.com

Det är jag på fotot , men jag är bara ca 6 månader gammal. Så jag ser lite anorlunda ut idag i min vuxen päls, den är lite mörkare än på fotot. 

[

](http://trollvalpen@hotmail.com/ "trollvalpen@hotmail.com")

ferretgirl
0

BRY ER INTE OM PILARNA, DOM ÄR FEL

TROLLET

Alwyn
0

Ooooh, undrar om jag ska ta en tur till helsingborg i vår å sno en valp, haha. Så suuugen :o) Har hon en ok bakgrund?

Theres
0

Finns det några bestämda anlag för färg? Så om du vet att du t.ex ska para henne med en albino, blir det då albinovalpar eller pastell? Eller blandat?
Hur ligger det egentligen till med färganlag hos illrar? Är det som med människornas ögonfärg, att en färg är starkade än en annan? Jag är valpsugen :D

golf.ifokus.se

Alwyn
0

Haha, ja du Thessan lite genetik skulle inte skada ;o) Det e jätteintressant tycker jag iaf. Klart det finns anlag för färger….var skulle färgerna annars komma ifrån hihi? Det är ju lite olika på utslaget beroende på vad som ligger dolt i generna, om en färg är dominant kan där finnas recessiva anlag gömda för andra färger ifall illern är heterozygot, alltså ex har olikfärgade släktingar. Såna färger kommer fram om både mamma- och pappa-iller bär på anlaget.

UlrikaG
0

Hoppas Agnez får napp snart så det blir finfina valpar ;)

Theres
0

ja, men vilken färg är dn starkaste färgen? :P på människor är ju tex bruna ögon starkast, så om det är en bb och en BB så blir ju alla barn brunögda med anlag för blått osv…om jag minns allt rätt :D 
   b   b
B Bb Bb
B Bb Bb

golf.ifokus.se

ferretgirl
0

Först uräkta att jag inte har svart, åkte på maginfluensa i tisdags och har gått upp först idag.

#2# Agnez kommer från min egen uppfödning så jag får väl utan skryta säga att hennes härkomst är OK.

#3# Det här med färg intresserar mig egentligen inte, då jag vanligtvis avlar på så snälla djur och friska djur som möjligt. Färgerna får komma efter detta. Vet bara att när jag parade hennes mamma som också är pastell med albino, så föddes det en albino i en kull på 3 valpar. Dom andra 2 var pasteller. Bakåt i Agnez förutom pastell finns bl.a mörk viltfärgad, viltfärgad pastelltomte och ljus silvertomte.

#5# Ja det hoppas jag också.