Evelina.L´s illrar
I dag har jag och kameran varit och hälsat på hos Evelina.
Det första jag sa när jag såg Tindra var att hon var så lik min Saga. Jag frågade hur gammal hon var och fick svaret att hon var född 2004. Det stämmer ju inte med Saga.
Tiden går och jag är fortfarande helt förundrad över hur lik Saga hon är och frågar vad den tidigare ägaren hette, men får än en gång ett svar som visar att det inte är Saga.
Evelina plockar fram stamtavlan och då fattar jag varför jag reagerat så starkt. Tilda är nämligen kullsyskon med min Ior. Hon är även syster till Saga som hon är så lik. Bara att Saga är född året efter. När vi kom på det så förklarades lite för Evelina. Hon hade upptäckt att Tilda har en lite tjurig sida. Hon går och muttrar när hon inte är glad. Precis som hon hört min Ior göra när han inte fick bita Evelina i händerna.
Ibland är världen allt bra liten. Jag lägger inte lite bilder på Tilda och Hamlet (fd Hampus).

haha, världen är liten. Ibland så liten att det är löjligt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ser ut som han har 6 tår på ena tassen…
söööta!!!!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Vilka sötnosar evelina fick hem :-)
Kan tänka mig att lyckan är total nu.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nämen! oj e tilda släkt med Saga??? oj, vi pratade faktikst om sötungen (minimonstret?) förra helgen ;)

Japp, syskon, Saga är från året efter Ior och Tilda. De är så otroligt lika varandra att jag reagerade. Annars tycker många att alla albinos är varandra lika. Men det var något som jag reagerade på, vad vet jag inte exakt.
jo jag kan nog hålla med dig där…. när man kollar på korten…å s e de ju så små ;)

#0 Kul att du hälsat på dem. Hur gick det annars, inte hört något av E sen vi släppte av henne och illrarna i Enköping. :-) Bra att hon döpte om homom till Hamlet. Själv mådde jag nästan illa av Hampus, mitt x hette nämligen det, så jag var glad att det inte var min iller som hette det. Hamlet är iaf bättre, hehehe… Han var en riktig sötnös… verkade lugn och trygg.
Jo Tilda verkar vara en väldigt speciell och ovanlig iller. Hon hade lite temperament verkade det som. Även om hon var snäll ändå, men hon gav mig några tjuvnyp när vi var och hämtade dem, iofs lite i lek. Sen verkade hon rätt aktiv. Kul iller. Kul med karaktärer. Muttrar hon? Skulle jag vilja höra!!!
Tilda och min hona Alba, som jag hade med mig ner till Götet när vi hämtade dem, slogs en hel del när de träffades. Dels var min hona misstänksam mot de 3 busfröna, i vilkas revir hon blev nedsatt. Sen hade Tilda en tendens att jaga in Alba i ett hörd (som min smått dumma Alba gång på gång sprang in i), sen satte de igång att skrika och bråkas, gång på gång på gång. Båda hade nog rätt hett humör! hehehe… Killarna bara skakade på huvudet och undrade vad de pysslade med. Sen fick Stiffler (fd Skipper) åka hem med argbiggan Alba. De börjar iaf gilla varann nu. Sakta men säkert! :) :) :)

Men Nettan!!! Har du fått min Tindra på huvudet eller är det jag som ser fel? I #0 har du ju skrivit Tindra istället för Tilda, som jag nog tror att det ska va….eller?

oj oj oj, du har så rätt. Jag blev lite kär i din Tindra ju. Jag måste verkligen hålla tungan rätt i mun för att det ska bli rätt, och det blev det ju ändå inte..*suckar*

Oh vilka fina bilder! *stolt*

Kommer tilda från den tjejen som kallade sig askungen? Jag skulle nämnligen ha tagit henne för typ ett och ett halvt år sen om det är samma, men det blidde inte så. Isf är hon väl mamma till en av chrille o maddes illrar…? Vart hamnade hon innan evelina?
#16 Det stämmer att hon komme från askungen och är mamma till madde och chrilles Benjamin.. även rikis Lurvas….
Hon bodde innan evelina hos ett par i Gråbo utanför Gbg
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

OK, undrade vad som hänt med henne. Tyckte synd om henne då. Hoppas att allt blir bra för dem hos Evelina!

i måndags var Ior och hälsade på hos sin syster.
Efter mycket nosande så började han att vara uppkäftig och bet henne. Vad han inte räknat ut var att hon faktiskt också hade tänder.
Det slutade med att Evelina fick höra illerljud hon inte hört förrut. Pip-Ior trädde fram! Han pep och kved och tyckte allmänt synd om sig. Han slutade inte ens fast jag höll honom i famnen. Han blev en liten bebis!

#19 Haha, ja Tilda är en riktig tuffing. Inga killar som rår på henne kan jag tro. Stackars Ior fick lära sig det den tuffa vägen! :)