Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 231 ggr
Faxlin
0

Trevlig Alla Hjärtans Dag

Jag vill bara passa på och önska er alla en trevlig alla hjärtans dag. Jag hoppas ni alla får en super trevlig dag.

Kram på er

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag önskar er

en fin dag

Jenna

Linda
0

Det samma:)

Alla hjärtans dag

Den 14 februari får ni ta hand om eran käraste.

Alla hjärtans dag har sitt ursprung från helgonet S:t Valentin från medeltida Frankrike och England.

Ingen vet riktigt vem helgonet Valentin var det var men firandet började redan på 400-talet av katolska kyrkan.

Först på 1300-talet blev valentindagen den 14 februari en fest för unga och kära i England och Frankrike.

-Ofta hade man "parbildningslekar" den dagen.

En teori vem S:t Valentin var,

- Är att han var en man som trotsade kejsare Claudius i Rom på 200-talet .

Kejsaren ville förbjuda unga att viga sig.

Denne Valentin ska ha fått lida martyrdöd men i fängelset så hade han lyckats att skicka ett vackert kort på just "alla hjärtans dagen den 14 februari" till fångvaktarens dotter som han var djupt förälskad i.

Därifrån kommer seden att ge alla hjärtans dag kort.

Här i sverige blev inte valentin dagen eller alla hjärtans dag som vi kallar det ett firande föränn runt 1960-talet då bla NK-varuhuset lanserade dagen som en affärs idè.

I dag ger man kärleksgåvor, som tex choklad, gelè hjärtan har länge varit högt rankade på listorna att ge bort, kanske vackra underkläder eller varför inte gå på spa ihop?!

Hoppas att ni får en bra alla hjärtans dag!

Pst…på kortdesign.se kan du själ göra fina egna kort att ge bort.

Smex
0

GLAD ALLA HJÄRTANSDAG

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trevlig alla hjärtans dag alihop!

Kramar Sara och terroristerna

Sara
0

Trevlig alla hjärtans dag!

Själv ska jag fira med en semla! *jippie*

Sara

[jenkass]
0

åååå seeeemla *ser ut som homer simpson*

Ja trevlig alla hjärtans dag allihopa! själv ska man gå långpromenad med toxi =)

sarae
0

själv skall man jobba på ett ofantligt tråkigt jobb för att sen träffa killen vars bil jag körde på….underbar alla hjärtans dag…elelr inte….suck

skrellet
0

jag och sandra ska åka tefat i backen och sen tända ljus och dricka varm choklad.Skrattande

[QueenTizzan]
0

Tack desamma :)

Mina djur hälsar också :P

VeronicaKahlbäck
0

glad allahjärtansdag allihop!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Smeagol
0

GLAD ALLA HJÄRTANS DAG PÅ ER ALLA IHOPPA!! ps. lova att berätta om uppvaktningen sedan.d.s