Jag har allting på känn...
Jag kan ligga inne och tänka att nu har en råtta dött, sen tänker jag: nej, tänk inte så, då dör den säkert. Sen säger jag emot mig själv: nej Therés, det spelar ingen roll vad du tänker, du kan inte påverka när de dör genom att tänka.
Har nu de setaste 2 veckorna tänkt så om farmor och morfar (inte om mormor eller farfar konstigt nog) och jag har intalat mig själv att mitt tänkande inte kan påverka något, men vad ska jag tro? Morfar dog idag…
golf.ifokus.se
Din morfar dog INTE pga att du tänkte det!
Antagligen har du känt av att han inte mådde så bra och dina instinker har sagt dig att det kanske är dags eller så kanske du är lite medial och blivit förvarnad.
I vilket fall som helst är det inte ditt fel och du kunde inte ha gjort något för att förhindra det.
Kramar om dig!
Sara

Ibland så känner man bara på sig saker kanske har sett tecken men inte helt velat ta in dem och undermedvetet vetat. När jag var 7 år så visste jag att mina föräldrar skulle skiljas det var liksom ingen tvekan om det även om ingen sa något eller så det var bara något jag visste året jag fyllde 11 skilde de sig så jag hade rätt.

#1 Jag har iallafall inte haft det på känn på det sättet, har inte vetat om han mådde bra eller dåligt, för jag har inte träffat honom på nån vecka… Jag bara visste.
Sen har han haft blue baby (hjärtsjukdom som man föds med) och han blev 74,5 år… blue baby-personers medellivslängd var 36 år då de inte opererade…och han har kvar sitt gamla hjärta och allt….hade…
golf.ifokus.se

Känner igen dom tankar som du har för jag kan oxå tänka så ibland! Men ja lovar att din morfars bortgång inte har något med dina tankar att göra!
Man tänker så konstigt ibland till o med så man börjar undra om man börjar bli knäpp, men ja själv tror att det é helt normalt, bara det att folk inte vågar dela med sig då man blir lite skraj av tankarna!
Livet har sin narurliga gång!
Beklagar din morfars bortgång!
kram på dig!
Jag förstår hur du känner, förlorade ju min son i december och det var som jag visste när det skulle ske. Dagen innan han gick bort så sa jag till Kent att nu är det nära, all tid from nu är bonustid. Morgonen efter ringde jag min mamma och bad henne komma över, känslan sa bara det… På eftermiddagen somnade han in i mina armar… 
Sorgen är stor, men glöm inte att minnas!!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Håller med de andra om att det inte var något du kunde inverka på. Antagligen är du lite övernaturligt känslig.
Det kan vara på gott och ont det där.
Beklagar sorgen över din morfar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Morfar har spökat lite i mitt rum idag… så jag är nog lite övernaturlig…eller nåt…
#6 Oj då, hur hände det? Var han sjuk? Hur gammal?
Det kan inte kännas bra när ens son dör, morfar var ju ändå gammal och hade hjärtsjukdom sedan födseln.
golf.ifokus.se