Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 1064 ggr
Norrskenets
0

Saga i 5:e veckan + 4 dagar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara uppdatera direkt, Saga väntas valpa den 28:e + - 2 dagar. Magen har inte "trillat ner" än men vilken dag som helst är det dags.

Jag kunde för bara en stund sedan känna 2-3st valpar men det finns såklart chans att det gömmer sig fler. Får se hur många valpar det blir men nu tvekar jag inte längre. Hon ÄR dräktig! Ett otroligt bra jobb av Eskil som det var första gången för:)

Nu börjar oron knuffa mig i ryggen att något kan hända under valpningen. Men jag försöker att utstråla lugn och harmonisk när jag är i närheten av den blivande mamman så inte hon ska känna av min oro och påverkas av den.

-------------------------------------------------------

Sagas vikt uppgång efter parning

25 Mars (vecka 1): 840g

1 April (vecka 2): 931g

8 April (vecka 3): 994g

15 April (vecka 4): 1.080g

22 April (vecka 5): 1.150g

26 April ( v.5 + 4.d ): 1.193g

-------------------------------------------------------

Lite alldeles nytagna bilder

Norrskenets
0

Gottegrisen

Mixxy
0

Åh så roligt! Håller verkligen tummarna för att allt går bra nu :)

JossanH
0

Men vad kul! Svårt att säga nej när man ser dom små nosarna sen ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

#2 Tack! det gör vi alla här hemma också *nervöst*

#3 Ja så otroligt, blev så överlycklig att känna första rörelsen sen fick mamma känna och hon blev nästan lika glad som jag, hon kunde knappt sluta känna på Sagas mage;)

Hihi ska allt se till att få många nosbilder senFlört

Saga posar lite med magen

Norrskenets
0

En till snygg pose med magen fast mer framifrån

Norrskenets
0

Lite gotta på magen

Norrskenets
0

Nästan lika svårt att vända på sig som en sköldpadda :P

JossanH
0

#4 Det är klart! Hon vill väl ha små barnbarns barn ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

Mums

Norrskenets
0

#8 hihi ja det är såklart :D

Perfekt när mina föräldrar bor nära. Idag började dom hjälpa till att medans jag jobbar så passar dom på att checka Saga när dom ändå rastar hunden och ringer mig efteråt. Perfekt om mamma märker att Saga är orolig m.m så är det bara för mamma att ringa så slänger jag mig i bilen och kör hem.

*Om ni läser detta mamma, tusen tack för att ni kan hjälpa till så jag kan slappna av bättre på jobbet*

FerretCrow
0

Alltid lika underbart att få ett sms om saga otroliga framsteg emma =) Tyvärr tog det ett tag med svaret nu ikväll för jag var på livräddningskurs. Minns så väl första kullen då du skickade en film när magen rörde sig i massor =)

Norrskenets
0

#11 Roligt att du tycker det :D Det gör ingenting alls, vet att du svarar så fort du kan. Ja det filmklippet är min favorit faktiskt, helt underbart filmklipp:)

För er andra som undrar hur det filmklippet var.

Sagas första blivande kull (9st valpar i magen) : http://www.youtube.com/watch?v=cin75j0jE3w

Satmaran
0

Härlig mage och mogna fina tuttar ;) Tror minsann inte att hon tänker hålla inne med de små till onsdag… Tippar på tisdagsbebisar :)

Håller med föregående talare om att det är kul att vara med via sms. Tänker att det kommer några positiva meddelande imorgon ;)

Stort lycka till Saga!!!!

Loveferrets
0

Så roligt o se videoklippet, tror dom blir fotbollsproffs Skrattande , hoppas verkligen att allt ska gå vägen all lycka,,

Norrskenets
0

#13 Ja hon har en helt underbart go mage:) Vi får se när hon känner för det;)

Vad roligt att höra:) hihi ja vi får vell se, hoppas isåfall bara man hinner hem och inte missar början av valpningen.

Saga: "Tack tack Lillan" :)

Norrskenets
0

#14 Filmklippet var från Sagas första kull 2008 men om dessa knoddar blir så livade så att man verkligen kan se rörelserna så pass ofta så lovar jag att filma det:) tack, det hoppas jag också.

Ännu inget tecken på att det är dags, har inte sett att vattnet gått också ligger hon antingen i boet eller utanför platt på det svala golvet och ser väntande ut. Hon är otroligt lugn fast valparna är och rör på sig stup i ett. Uppdaterar när jag hinner.

Gottfridsson
0

Skönt att hon är lugn och vilar sig, innan "drabbningen" med födsel och digivning börjar. Ser fram emot valpisarnas ankomst Glad

Norrskenets
0

#17 Ja hon är en smart liten tös;)

Nu är det lite blod i valphagen, fortsätter hålla koll. Uppdaterar så fort jag kan *nervöst/spännande och oroligt*