Hjärtat i halsgropen
Sen utegården rasade har illrarna bara kunnat vara på altanen då jag är hemma. Det är mycket uppskattat och vi spenderar en timme om dagen ute. Alla utom Cliff och Celadon får vara ute själva men C och C hoppar för bra och kan försvinna om man inte har uppsikt över dem. Celadon har aldrig försökt hoppa över tidigare men idag när jag vände bort huvudet i 5 sekunder så var han uppe på staketet. Sakta smög jag nära så att han inte skulle bli rädd. Fångade honom i svansen mitt i hoppet! 30 cm från marken stannade det lilla luddet. My god vad hjärtat slog fort. Nu måste staketet byggas högre sen han förstått detta. Attans iller! :)

Uscha, kän tänka mig att du fick det!
Fy fasen, hur högt var staketet ?

90 cm :)
Herregud o han kunde hoppa så högt, säker på att det inte är en katt du har ? haha

Då han är uppe på köksbordet frågar jag mig det samma ;) men så söt. Han hoppar upp på köksbordet, tar det han är ute efter och hoppar ner. Gräver inte i blommor eller så. Häromdagen var det tortilini-jakt. Upp på bordet, tog en, hoppade ner, fräste då jag tog tillbaka den, upp på bordet, tog en… osv.
Sarah..om det är möjlighet, så skulle du kunna sätta ett nät eller tyg som tak, så att dom inte kan hoppa ut.
Tortilini…han har ju bra smak, även om det inte är så nyttigt 

#6 Nej, det här är min altan :) där ligger jag och solar och grillar och har växthus med mera. Katterna har den som ingång till huset och sover där omde är ute på natten. Vill inte ha en till illerbur där mitt utrymme försvinner. Ska sätta en inåtlutande planka på staketet så att jag kan ha dörren öppen på sommaren. De brukar hänga där med mig varma dagar.
#7 Ja, då är det lite svårt att sätta tak. Hoppas du får många härliga stunder på altanen i sommar 
hahaha, lilla Celadon. Finns det en nöt att knäcka så gör han ju tydligen det :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

inte sina egna nötter dock… ;) ja han är smart, men aldrig dum. En trevlig utmaning.
#10 dom håller han i verkar det som! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#5, Hahahaha vilken buse.

En idé är att du när du bygger om ditt staket (förutom att då göra det lite högre ) är att du liksom gör ett tak som sticker ut ca 30-40 cm in mot tomten i ca 45* vinkel om du förstår hur jag menar. Min svägerska gjorde så när hon hade sina illrar och dom var ute i trädgården, hon hade 1 iller som hela tiden smet ut på samma vis som din Celadon gjorde.
Varför inte sätta ett delat rör längst upp på kanten till staketet? Finns det någon iller som kan få fäste på ett rör?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#14 Celadons syster och ludde lump ;) Min avspärrning är just nu ca 1,30 m med rör ovanpå, och jag litar fortfarande inte på den ;)

Smorja in det med glidmedel kanske? 
// Amanda
#15 Ja, det kunde jag väl tänka mig
. Den illern är ju inte vetig någonstans….
Jaja, det var ett försök att hjälpa till.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#13 Men Christel, din svägerska har väl inga illrar? Eller har hon skaffat nu?

Jag har mer än en svägerska Ulrika. Ta inte för givet att du vet allt du gör dig bara själv en otjänst med det.

#19 Men jisses, var kom det ifrån? Du har skrivit om din släkt förut och då har det bara handlat om katter. Undrade bara ifall någon skaffat iller nyligen. Man behöver inte läsa in påhopp i allt…

Tror du att jag har skrivit om hela min släkt?? Då tar du fel, dom är för många till det, och 2 av mina 3 bröder har varit gifta 2 gånger. Och innan du säger att då är dom inte svägerskor, så anser jag dom är det då vi har fortsatt kontakt och umgås om inte dagligen så minst 4 gånger/månad då vi stickar och syr ihop. Vi går också ut och äter och går på bio ihop minst 1 gång/månad.
Och vad angår påhopp så brukar du vara duktig på det tillsammans med några till här inne (inte bara mot mig vad jag kan läsa i inläggen), ska inte nämna namn, för dom vet nog vem dom är. Vissa tror att dom är förmer än alla andra, och bara måste klanka ner på alla andra för att må hyfsat bra.

Ursäkta att jag överhuvudtaget ställde en fråga om din släkt hade illrar. Det har jag naturligtvis inte med att göra. För ingen har någonsin med någoting att göra. Jag vet. Tycker det är intressant om flera i släkten har ett gemensamt intresse bara.
MEN om du anser att alla hoppar på dig, jag bland dem så får det stå för dig. Känner man att man måste försvara sig mot en sådan enkel fråga till övermått så känns det bara konstigt alltihop.
Ledsen att jag var intresserad överhuvudtaget, hade ingen aning om att det var så hemligt. Men nu vet jag.
Hoppas du kommer på en fungerande lösning, så att du kan känna dig säker på att Celadon inte smiter…hmm, nästan säker iaf.

Christel, jag vill inte ha ditt tjafs eller din släkthistoria i min tråd. Den dagen du är beredd att svara på frågor som du undviker kan vi diskutera, tills dess vill jag inte ha dina råd eller synpunkter.

#22# Varför är det så intressant av vi har gemensamma intressen. Vi är många i min släkt som har det, och vi gör mycket ihopa. Vi kan vara bortåt 20 pers när vi går på bio eller går ut i skogen för att umgås där. Min pappa har 14 syskon, och alla har minst 3 barn var. Så jag har många kusiner som jag umgås med till dagligdax med förutom då mina svägerkor. När vi är i skogen har jag oftast med hela mitt illergäng så att alla har någon dom kan gå med. Så jag ser inget udda med våra intressen.

tar bort…

#25# Så som du menar många har förstört både mina och andras trådar genom att göra påhopp och skriva om sådan som inte berör tråden överhuvudtaget?? Ska sluta på en gång, och ska aldrig vare sig skriva eller svara i inlägg mer så blir alla nöjda och belåtna. Så se detta som mitt sista svar för all framtid här inne, men måste säga att det börja bli lite av en sandlåda här inne ändå. Så tack och hej.
PS: PM:a inte mig eller ring som vissa göra, jag vill inte längre ha med er att göra.
DS:

Antar att du menade mig…? Nej du behöver inte oroa dig för att jag ska höra av mig ;)