Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 527 ggr
Theres
0

Halt iller + rolig "leksak"

Denver haltade lite märkte jag precis, men kunde inte hitta något fel på foten när jag kollade, och han verkade inte ha ont när jag pillade och tryckte… men han hoppar runt lite med ena baktassen i luften :S

Roligaste leksaken man kan ge en iller är nog tomma sand-kartonger :P

Istället för att slänga dem när sanden är slut så river jag bara av överdelen och så har de jättekul i den.

De har nog 4 kartonger att leka i nu, men de har släpat under två under soffan.

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

Bild på dessa kartonger ?

Så länge han inte reagerar på de så är det nog ingen fara.

Theres
0

Bara vanliga kattsandskartonger.
Tror jag har 3 stycken KATTY och en EverClean :) Så river man bara av den delen där handtaget sitter, så har de skitkul :P Egentligen så kan man bara göra själva öppningen där man häller ut sanden lite större, men jag vill inte riskera att de ska fastna i handtaget, eller det lilla hålet som blir där handtaget sitter, så jag river bort hela överdelen.

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

Aha jag trodde de var i påsar he he, att de inte krävs mycke för att roa en iller är rätt kul Skrattande

Ceciliaolucifer
0

Haha, lättroade! :)

Hoppas att han slutar att halta snart, du kan kika efter småsår. Kan han ha klämt sig? landat snett?

Farwessa
0

Man kan också göra så:

ta en stor flyttkartong, fyll den med skrynkade tidnignar plastförpackningar från foder och annat prassligt, släng in lite godis eller foderbitar, tejpa fast alla öppningar (ink. de man sätter händer i då min 800 g. Holly kom fritt igenom där) Gör ett hål i "taket" i en hörn och det andra i motsatt hörn vid golvet. Vualja (vet inte hur det stavas)

Vilket liv det blir!!! Holly älskar att krypa och hålla på där. Använder båda in/utgångar ;)))

Farwessa
0

Trots att hon är en riktigt soffpotatis som leker sällan och busryck blir det nån enstaka gång i veckan.