Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2084 ggr
Jaha-jaa
0

Gallerhage till iller sökes

Jag är på jakt efter en hage till iller gärna av galler som är lätt att fälla ihopa och ta med.

Vet nån var det finns att köpas eller nån som säljer??

Jag finns i Helsingborg…

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mig var det en lögn att få tag på det, så jag gjorde eget.
Kompstgaller som jag tag bort galler på och svetsade ihop 2 och 2 så Melwin inte skulle kunna klättra över eller komma igenom.

Puttar upp tråden.

golf.ifokus.se

klarsferrets
0

amhs illertorg har hage till iller  hör med henne vet jag .den är mycket annvänd här på alla sätt o vis dels som att dela av med och sedan som dörr.

TottsiGirl
0

Ja hagen från amhs är kalas.. har ingen själv men jag har sett många andra som har den, klättersäker, ihopfällbar och jättelätt att sätta ihop!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

JossanH
0

#1 Kompstgaller som jag tag bort galler på och svetsade ihop …….O jag som precis hade för mig att du lejde ett par av mansfolket att svetsa och kapa galler åt dig hehe!Flört

Här kommer bild på gallerhagen från amhs (obs, detta är 2 galler som är ihop satta)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

Ja, valphage är verkligen och föredra då det är smidigt och ta med sig överallt. =)))

Ja och 2 är nästan och rekommendera =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Theres
0

#4 jag har faktiskt tagit bort lite galler själv, sen målade jag det rosa ;)

iofs var det pappa som kapade det mesta, och pappas kompis lasse som svetsade :D

btw… varför går det inte att redigera inläggen?

golf.ifokus.se

Illercafe
0

Jag ska försöka få hem några hagar nästa gång jag ska beställa hem. Jag finns i Landskrona Skrattande 
Liselott

Madde
0

#7: Vad tar du för dina hagar Liselott???

Jaha-jaa
0

Ja bra fråga vad ligger kostnaden på de gallerna du tänkt ta hem Liselott ??

Sen nästa fråga var får man tag på Kompstgaller ?? o vad ligger priset på de?

kanske lönar sig att göra om Kompstgaller eller?

Illercafe
0

Runt 650kr kommer jag att ta för hagarna och för extra väggar (3 st tror jag att det är) tar jag 280 kr.
Sist jag beställde tog dom slut så det blev inga men jag hoppas på att det inte är så mycket strul denna gången.

Kompostgaller ligger runt 100 kr för 4 st så har man möjlighet att göra som Thessan_87 så kommer man billigare undan.
Dom har kompostgaller bl.a på Harald-Nyborg.

Faxlin
0

På Jula säljer de kompostgaller för 79:- tror priset är någotså när lika på OBS och på ÖB.
Då ingår 4 galler. Så man får räkna med att man måste ha 8 galler alltså två set för att få en fungerande fyrkant.
Sedan bör man enligt mig ha lite mer än så också.

Jag har visat min gubbe vad Thessan_87 gjort, och han sa sig kunna ordna detta till sommaren så att vi kan få med oss på semestern.
Så det är ett löfte jag kommer avkräva honom ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Vad kostar valphagarna på Ahms?

sarae
0

rikki jag har en hage du kan få låna! behöver nog inte denpå ett tag!

Madde
0

Det är ju jättebra när man kan låna valphagar av varandra. =))

Theres
0

jag har köpt 4 paket med 4 kompostgaller, alltså har jag 16 galler, som blir 8 delar som blir ca 4 kvm.

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Ja, det kan nog behövas. Låter som en lagon storlek. Jag som har flera läger, måste nog göra fler dock till sommaren. Tur jag har en händig gubbe.
Men visst använde du sprayfärg till dina? Hur många burkar gick det åt?

Audiatur et altera pars

Flisa
0

men såna där från ahms, kan illrarna inte klättra över dom?

Theres
0

#16 först använde jag sprayfärg, men 2 burkar räckte inte ens till ett galler, för det bara blåste iväg och det var ju så smala pinnar. Så jag köpte en burk med färg och rollade gallren :P

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Okej, så du rekomenderar alltså färg på burk.
men hur gjorde du när du sprayade dem? stod du utomhus? Hade du något bakom som stoppade upp, typ en skiva eller något?
Vad blev snyggast? Spray eller rollad färg?

Ursäkta alla frågor. ;-)

Audiatur et altera pars

Theres
0

När jag sprayade var jag utomhus och hade satt gallren bakom varann så det skulle komma på de bakom när jag sprayade på det första…om du fattar :P med det var klart bättre, lättare och mer täckande med roller… annars kan man ju ha de gröna om man vill ;) men Melwin sa: jag vill ha rosa galler ;)

golf.ifokus.se

UlrikaD
0

Sarae:jag lånar gärna din hage. Jag har sms:at dig om det. Har du inte fått det?

sarae
0

#21 aj då! såg det nu! läste det i sömnen som vanligt! suck….tyckte det var bekant när du undrade omh agar imorse hahaha….självklart får du låna den!

JossanH
0

#17 nej dom är så fiffiga att dom inte tar sig över eller igenom. om du kollar så är det bara galler som går vågrätt högst upp, längst ned och i mitten vilket gör att dom inte kan klättra!

#12 jag betalade nog ca 850:- /hage genom amhs.. sen har jag även köpt en väska att bära dom i nu. det är jättesmidigt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

tja förutom rickie då han öppnade hagen själv…var vaken halva natten när han skulle kastreras eftersom han rymde ut hagen var 5 e minut…ett par minuter innan väckar klockan skulle ringa insåg jag at jag satt hagen upp och ner ;)

Faxlin
0

Fast det var ju inte gallrets fel, det var ju hans blonda mattes fel :-)

Audiatur et altera pars

Jaha-jaa
0

Detta är det ena kompost gallert jag hitta på harald nyborg

http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=50778&n=30100&KundeID=

Faxlin
0

#26: Japp det är ett vanligt kompostgaller. Det är sådana vi menar. Fast man måste göra om dem en hel del. ;-)

Audiatur et altera pars

Jaha-jaa
0

Ja men kn inte illern ta sig ut ur galler då?

Jag var på eko o kolla idag på kompost gallena. Jag kan sticka in min hand genom gallert. Men jag har nog smal hand men en liller kan komma igenom med huvudet…

Eller är de så duma att de inte rymmer..?

vad har ni för mått mellan gallerna?

Faxlin
0

#28: Men om du läser högre upp i tråden. Så kommer det fram att Therese har svetsat ihop två kompostgaller så att springorna blir mindre. Då kommer inte de ut.
Sedan måste man också kapa bort nästan alla vågräta stänger då de annars klättrar ur hagen.

Audiatur et altera pars

Jaha-jaa
0

när jag läste svetsat ihopa två så tänkte jag att kanterna var ihopa svetsade inte två o två på varandra typ med liten för flyttning i sidan.

har ni nån mer bild man kan få se i detajl typ?

Faxlin
0

Jag tror det ska synas på hennes bild. Annars så ska det finnas en annan tråd om detta. Men jag kommer inte ihåg vad tråden heter. Men det kan nog komma fram i alla fall. Någon måste komma på vad tråden heter :-)

Audiatur et altera pars

Theres
0

Eller kan jag visa bilder :P

golf.ifokus.se

Theres
0

=)

golf.ifokus.se

Theres
0

tog bilder nu bara för dennas skull, visst är jag snäll =)

golf.ifokus.se

Theres
0

=)=)

golf.ifokus.se

Jaha-jaa
0

tackar för du visa bilder=)

nu ska jag försöka få nån till att vilja ge sig in i detta projekt med mig så jag kan fixa ihopa en hage hehe