Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 989 ggr
Loveferrets
0

Hjälp mig lösa ett problem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag har en stationär dator som står i en hurts, Den får inte stå för nära väggen och jag kan inte ha "sovplats" där heller för det blir för varmt för illern att ligga där med tanke på att det blir väldigt varmt. (det kommer värme från datorn) . Jag kan inte flytta den längre bort än den står nu för då räcker inte sladdarna.

Jag hade tänkt att sätta fast små brädor runt om hurtsens nederkant men problemet med hörnan kvarstår, hur tycker ni jag kan göra ? Bifogar med en bild så ni förstår lite hur jag menar, tack på förhand.

Sara
0

En toalåda?

Sara

Loveferrets
0

De får inte plats det heller tyvärr och det lär oxå bli svåråtkomligt att komma till då jag måste flytta hurtsen varje gång.

Sniffit
0

Självreglerande? Om illern upplever att det är för varmt så kommer han/hon med stor sannolikhet att finna en svalare plats att befinna sig på.

Gottfridsson
0

Skulle det inte gå att flytta hurtsen till andra sidan datorn och ställa datorbordet närmare väggen.

Alternativt ställa både datorn och hurtsen utefter den andra väggen.

MiniSku-
0

Men, för att inte svara på din fråga, ska du skaffa iller igen? Eller hag jar missat att du redan har gjort det? =P

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Loveferrets
0

#4, Tjo men då sitter jag ju väldigt nära väggen, vet inte om de skulle kunna funka ? På andra sidan skrivbordet står en soffa och den kan jag inte flytta då den kommer för nära fönsterkarmen. Tror oxå att det är så pass nära hurtsen då så illern kommer hoppa upp på den.

Loveferrets
0

#4, Iofs så kan jag kanske ställa de så och då ha skrivaren på hurtsen så blir det ju högre, ska faktiskt testa de, tack Gottfridssson.

Loveferrets
0

Hmhm, de blev visst rätt bökigt att sitta så nära väggen, Fler förslag ?

HannaM
0

Går det att räta upp hurtsen så den står bredvid bordet? Sen tar du skiva/brädbit och sätter mellan vägg och hurts och därnere så kommer ingen förbi.

Loveferrets
0

#9, Den måste stå en bit ifrån väggen annars blir de för varmt o de luktar bränt då. Därmed kan dom tyvärr inte stå bredvid varandra. Flyttar jag då ut alltsammans en bit ut blir det ju ändå en hörna där. Men iof så kan ju puffen vara i hörnan men då står allt mitt på golvet ha ha.

Detta var ett dilemma, har funderat en vecka på detta men de var svårare än vad jag trodde Skrattande

Var en bra ide annars Hanna.

HannaM
0

Hmm vad tusan har du för dator som blir så varm att det luktar bränt?

Loveferrets
0

Flyttar jag de bara ett par cm ut så lär de bli svårt att komma åt o städa där, då måste jag flytta på allt först.

Ni är jättegulliga som försöker hjälpa..

Loveferrets
0

#11, haha ja du fråga mig inte, men vad jag förstår så blir alla datorer de om de står för nära en vägg, Iofs kan man köpa en kylfläkt men den är inte billig.

Man borde investera i en laptop så slipper man dessa besvär med dom här stationära. Skrattande

HannaM
0

Men om du ställer hurtsen rakt men inte intill vare sig vägg eller bord och sätter skiva/bräda på båda sioor av hurtsen? En mellan vägg och hurts och en mellan bord och hurts. Och så en längst ner.

Musiken
0

Jag hade nog bara latit det vara som det ar :) Ar det for varmt sa haller sig nog illern borta anda, och annars sa blir det nog ett valdigt varmt och mysigt stalle att sova pa :)

Loveferrets
0

"14, De räcker bara ett antal cm sen räcker inte sladdarna.  Då blir det ju en hörna fri som är svår att komma åt. Hmm, då måste jag ju ändå flytta ut allt.

HannaM
0

#16 VIlken hörna blir fri om man gör som jag säger?

Loveferrets
0

Även som den står nu (som ni ser på bilden) så står datorn t.o.m. för nära egentligen, den borde dras ut lite till, fasen att man inte kan sätta den på bokhyllan eller nått he he.

Tack Amanda men även om man inte har de som sovhörna så kommer det troligtvis vara ett utmärkt ställe att göra behov på.

Loveferrets
0

#16, Den längst in väl ? Eller förstår jag dig fel kanske hmhm.

HannaM
0

Köp längre sladdar så du kan flytta runt den bättre?

Loveferrets
0

#20, Jo det var en utmärkt ide faktiskt .. hmhm. Tack Hanna.

Loveferrets
0

De blir nog som du sa Hanna, i inlägg 14, de blir ett mellanrum mellan vägg o hurts, jag kommer åt att städa där o illern kommer inte dit, Måste dock flytta ut både skrivbord och hurts en bit från väggen, de blir nog bra. Tack för all hjälp.