Hittade en tävling på nätet... : (
Rovdjursjakten är en tävling med inriktning på våra predatorer. Tävlingen utförs enligt gällande jakttabell, och gäller endast nedanstående arter. Samtliga bidrag skall lämnas in på www.jaktsidan.se med bild på byte samt jägaren, bilden skall vara av god kvalitet.
Bytet kan även intygas av två vittnen som då skall lämna namn och telefonnummer samtidigt som anmälan sker.
Med god kvalitet menas en digital bild på minst 2 megapixel, eller 800x600 pixel, bildmaterial samt namn och adress skall skickas till tavling@jaktsidan.se
Bilderna samt den gällande ställningen kommer publiceras löpande på Jaktsidan.
Tävlingen pågår mellan den 1 Augusti - 20 April, resultat och vinnare publiceras på Jaktsidan den 1 Maj i samband med prisutdelningen.
Rödräv **50p
**Mård 50p
Mårdhund 50p
Grävling 30p
Mink och iller 30p
Kråka, Kaja, måsfågel, skata, björktrast(snöskata) 3p
Varje poäng motsvarar en lott, och man deltar med samtliga poäng/lotter man samlat ihop under tävlingsperioden.
1:a pris. Swedteam Snöcamo-set samt Keps & Handske. och Swedteam Vaksäck (värde 2720:-)
2:a pris. Aclima Underställ i ullfrotte (värde 1350:-)
3:e pris. Frosts Slaktset (värde 950:-)
4-5:e pris. Petzl Pannlampa
6-10:e pris. Jaktsidans Keps (värde: 100:-)
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Man kan ju hoppas att ett djurs liv är värt mer än en keps.. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

fy så hemskt. klart att folk får skjuta djur om det är för många och de har blivit tillsagda av kommunen. Men jag tycker inte att man ska göra ett spel av det. Herrejösses.

nä fy, det var rätt sjukt..!

ptja, spär bara på mitt förakt mot jägare.Ociviliserade halvalkholiserade bonnjävlar. *storstadsmänniska* 

Ja det här var helt sjukt..
#4 Fast jag tycker inte man ska generalisera sådär!

ofta så har bönderna mera rätt till sin jakt. det är storstadsmänniskorna som åker ut och bara skjuter 
*generaliserar lite med*

Jag åker iofs inte ut och jagar i huvudtaget. Om jag skulle jaga skulle det vara 1 vs 1 utan tillhyggen. Fegt ligga på distans me gevär. Det är klart omanligt.

om jag får citera pistvakt. "ta kniven jan-e"

#6 Håller med!
På vissa djur som räknas som skadedjur måste viss jakt bedrivas. Typ som på mink, som det är skottpengar på. Annars har inte stadsborna några fåglar att mata i sina dammar… :-)
Sen tycker jag denna tävling ser lite väl extrem ut, även för en jägare som mig själv. Förresten, Bonnjävel är jag åxå, dock inte halvalkoholiserad, de är lixom för långt till Sturekompaniet med skotern. *flinar brett och pillar ut lite hö ur skon*

#7: hehe, jag får direkt en bild i huvet på hur du går boxningsmatch mot en älg! :)
urk
#11 instämmer med ett mer kraftfullt URK

Jaga kråkor och skator?
Idioter…

Tänk vi har över 200 illrar här inne. Vi skulle kunna ge dem rejäl huvudvärk om alla skickar in en bild när de håller en iller. Man behöver ju bara hålla i en sovande iller. de kan ju lura till och med illerägare att de är döda.
Nej, sorry, sjukt skämt.
Men jag tycker verkligen att detta är riktigt äckligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HAHA vilken bra idé Åsa. Snacka om att den där korkade redaktionen skulle bli översvämmade om vi skickade in bilder på våra illrar. Jag skulle definitivt skicka in en bild i taget på mina sovande pälsar. Bara där skulle det bli 4 kuvert.
Jag kan acceptera jakt som behövs för avskjutning av djur. Inte någon jäkla nöjesskjutning !! Fegt, gräsligt och totalt motbjudande !!!!!

#14 ja det vore faktiskt en ganska kul pik till deras tävling.
hehehe oh yes…men då skall det vara bilder där vi mega gosar med våra illrar hehehe