Jag fick det på bild!!!
det kan ju vara en tumör i strupen, vet en annan iller som fick det i år. han har inte hostat nått? eller så är det kanske halsfluss, svullna halsmandlar eller varböld liksom. gissar bara :)

ser inte mysigt ut.. varit hos veterinär?

Både tjabo och gimli hade sån när de va mindre, den har försvunnit nu. Vetetusan va det var för nått, den kändes lite som en blåsa.

#1 Han har haft den där ända sedan jag fick honom.
golf.ifokus.se

Ja, vetten sa att det såg ut som en blåsa :D Men tyckte inte hon kollade så noga =/
golf.ifokus.se
Äter han normalt?
Sara
den dexter hade såg mycket mindre ut- men den såg ut precis så!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kan vara något som har satt sig fast, kroppen har då en tendens att kapsla in för att inte det ska skada. Jag hade nog uppsökt veterinär för att få det undersökt.
det är nog bäst att gå till vetten igen och be dem göra en regäl undersökning och ta ett prov.

han äter normalt, allt är normalt, bara det att det är en blåsa där tydligen.
golf.ifokus.se

Helt fantastiskt att du lyckades få ett kort på det.
Men säger som de andra, jag hade nog krävt att det kollas upp.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag vet en iller förra året (var ca 1år gammal) som fick en liten vit plupp i halsen sådär men den försvann omgående och illern besvärades ej av den under tiden…
Förstår att vetten tog ett snabbt beslut -blåsa..vem vill in i det gapet o kolla
Vet att de flesta veterinärer e lite slarviga med undersökning i munnen hos iller, jag har på pekt de för dem också då de trott de va klara med illern, tex när Göran klättrade ut på fönsterbläcket o rammlade…