Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 1656 ggr
Maathilda
0

Låter ni illern sova i sängen?

Hej! Jag undrar om ni låter era illrar sova i eran egen säng? Luktar sången mkt iller sen?

Satmaran
0

Mina sover oftast i mitt påslakan!!! :)

Jag tycker inte att det luktar något, men jag är säkert immun ;)

Maathilda
0

Okeej :) hehe ^^

Telefonkontakt
0

Mina får inte vara i sovrummet. Jag gillar inte djur i sängen när jag sover

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Vintage
0

Våran lille sak får vara i köket, men inte med stängd dörr men med grind.. :P

Han har sin favorit säng och filt där med så han sussar så bra där :)
Och vi har bara haft honom i 1 ½ vecka så han är fortfarande valp   så han studsar som en liten vilde när han är i sängen, kanske blir ändring på det när han blir äldre

HannaM
0

Nej inte hemma. Men det beror på att vi behöver har fönstret i sovrummet öppet för att få lite luft så jag vågar inte ha dom där med den smitrisken. Är vi någon annanstans med illrarna så får dom gärna sova i sängen.

[jenkass]
0

ja dom får sova i sängen. men dom har sina perioder vart dom vill sova.

Jenahbella
0

min får inte vara i sovrummet :) där e de illerfritt :P

Maathilda
0

Okeej :)

skrollan
0

njae, groggie vill bitas i fötterna så han blir nerputtad, men skrollan kan ligga fint ibland :) det är mysigt!

Fruttisen
0

Sovrummet är illerfritt på natten :) Oftast på dagen också.

MimmieM
0

Jag har Bosse hos mig om nätterna, ibland sover han med mig i sängen, iband i sin puff eller transportbur. Jag älskar att vakna av att han lägger sig tillrätta eller vill bli kelad med mitt i nätterna. Men så är han lugnet självt.
Oliver och Zeke får inte vara i sovrummet när jag sover. De är uppe och bits i knävecken och rotar runt och ska leka! Men annars så får de gärna vistas där, bara inte när det är sovdags :)

Carpe Diem

Maathilda
0

Okeej :) Hur ofta badar/dushar ni era illrar ?

Heh, behöver fråga lite:P Får min iller om 1.5 vecka ^^

HannaM
0

Typ aldrig… senast jag badade någon så var det Elliott som trots att han saknar alnalsäckar luktade skunk, eller snarare stank… annars, om jag ska ställa ut och det är svenska eller tyska domare…. eller om dom geggat in sig med äckelpäckel

MimmieM
0

Jag badar aldrig mina - eller, jag har badat Oliver en gång och det var när han hade hoppat ut genom ett fönster och gömt sig under en bil hela dagen och var svart av sot och olja. Och Nike en gång när han ramlat ner i toaletten :)
Eller varma simmardagar när de behöver kyla ner sig, men jösses vad jag inte är populär då :)

Carpe Diem

Maathilda
0

Luktar inte pälsen o så när man inte badar dem?

LiindaLarsson
0

man ska bada iller så sellan som möjligt.

jag har hört ju mer du badar din iller desto mer luktar den

Jenahbella
0

min brukar skunka när jag badat den..
så som jag fattat den ska man inte shamponera den så ofta?
men man kan duscha eller bada den i vatten?
nån som kan svara? :)

HannaM
0

skölja av kan man göra oftare än schamponera ja… bara vatten torkar inte ut alls på samma sätt

Jenahbella
0

#18 tack :)

Sara
0

Duchar och bad i bara vatten tar inte bort hudfettet på samma sätt som ett schampo gör, så det händer inte så mkt om man badar av dem oftare i bara vatten.

Sara

UlrikaD
0

Jag har alla nio illrarna i sängen i stort sett jämt. Fast inte samtidigt, ha, ha. Favoriten är ju att göra tunnlar i påslakanet medans man försöker sova. En iller ska du bada så sällan som möjligt. Tror jag har använt shampoo till mina två gånger eller nåt sånt och då var det efter brunst och kastrering.

mellylove
0

min iller får inte va i sovrummet, det får bara hunden vara alltså iller och kattfritt :P

om jag inte mins fel så bör man inte bada en iller med schampoo mer än 1 gång i månaden max och bada utan schampoo , alltså bara med vatten 2 gånger i månaden… jag brukar gå till standen å bada diesel det tycker han kan va skoj så länge det e på hans vilkor :D

Fruttisen
0

Tänk på er själva! Mkt schampoo i håret= håret blir fetare å fetare. Samma sak för pillrarna! =)

Ilokay
0

numera är vårat sovrum illerfritt, just för att dom blir så j*kla busiga där:) tycker inte det luktade nåonting alls

mellylove
0

men jag tror det är så att man inte känner doften av iller efter ett tag…jag känner ju inte att det lucktar "typiskt iller" hemma hos mig men min mamma håller på att dö :D haha

MimmieM
0

Ända gången jag reagerat på illerdoft i någon större bemärkning är när en okastrerad hane legat på just den kudden man själv ska använda typ 1 minut innan sängdags!
Annars luktar de bara mysigt och hemtrevligt! Fast familj och vänner är väl inte odelat optimistiska, mamma hotade någon gång med att ge mig sparken om jag inte slutade upp med att lukta iller. Fast hon är eld och lågor när det är nygödslat eller kommer in i en ladugård! Det handlar väl om vad man är van vid och vilka erfarenheter man har till en viss doft!

Carpe Diem

zickan
0

Mina bor i sovrummet numer. Ayela tycket inte om att sova i sängen hon sover alltid i hundens säng. Milly kan somna i sängenibland men väljer hellst golvet. Däremot så har jag hunden ovandes vid fotändan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

AlbaStiffler
0

Hade en iller som sov i våra knäveck. det var rätt mysigt. mina nuvarande illrar vill inte sova i sängen, bara när inte vi är där och då sover de innuti påslakanet eller under ett uppillat lakan.

Stotte
0

Ellie får sova i sängen medans Isis är vildare. Hon brukar dock sova i strumplådan brevid sängen =) Ellie luktar inte alls när hon sover med oss.

Gilla
0

önskar att någon av våra VILLE ligga i vår säng :S

Här blir det bara lek.
Ingen bits…men ingen vill ligga kvar heller…

skrollan
0

#30 haha, ja det där förstår jag inte.  Sängen är lägenhetens lekplatts jämnt!

Norrskenets
0

Mina får inte sova i sängen då dom bara ska under och naffsa och busas under täcket hehe

eyesuck
0

Klart bruschan sover i sängen, i täcket

Aviendha
0

Mina är små demoner under lakan.. Det poppas, kutas och bits! Så, det går inte. Men om jag ska sova middag så kan jag ta med mig en redan sovande iller, och då kan de gå bra ett tag.

Tvättar inte illrarna, tvättar grejerna i stället, och då luktar de mycket renare än när jag tvättar själva djuret ^^

Avi, tex, luktar sköljmedel mest hela tiden, för hon sover altid i sängen på dagarna.

Maathilda
0

Hugo fick va i mitt rum i början på nätterna , då sov han bara i sin gosefilt. Men sen lärde han sig att klättra upp för sängen :P

Och när han kom upp så skulle han racea runt under täcket o sen bita i tårna, haha. Så sen fick han inte va i mitt rum längre på nätterna. :P

Gustav-o-Linda
0

Vågar inte det ! Tänk om man skulle råkat ha ihjäl illern i sömnen!

AlbaStiffler
0

#36> Du vänjer dig, tror inte det är någon större risk att man skulle ha ihjäl illern. Precis på samma sätt du vänjer dig vid att inte rulla runt i sängen så att du ramlar ur, så vänjer du dig vid att inte lägga dig på illern…

Madde
0

Mina illrar får inte sova i min säng.

Jag vill ha ett rum illerfritt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AlbaStiffler
0

Åja, inget går upp mot sovvibrationerna i rummet man får av 3 snarkande karlar, en människokarl, och två iller-karlar. Ibland snarkar illrarna högre än min man, hehehe…

AlbaStiffler
0

Åja, inget går upp mot sovvibrationerna i rummet man får av 3 snarkande karlar, en människokarl, och två iller-karlar. Ibland snarkar illrarna högre än min man, hehehe… Måste vara därför så många illerägare sover med öronproppar, mig inkluderad.

[jennyrapp]
0

I början tycker man alltid att iller luktar fan, men man vänjer sig. Och man kan ju tvätta sängkläderna..och då luktar det somsagt sköljmedel istället. :)

[jennyrapp]
0

tänkte inte på vilken jävla gammal tråd jag skrev i nu..haha.

zickan
0

haha riktig gammal tråd. Jag har flyttat sedan denna skrevs tom ;-).

Numer har en grabb sovit i mitt sovrum. vill ha koll på honom så mycket jag kan just nu så man kanske kan få han rumsren i framtiden.
Men annars har jag bättre uppdelad lght nu, iof mindre men bättre yta. Så illrarna har 2 toaletter, kök och hall som sitt. Sedan smådjuren i vardagsrummet och bara en grabb, hund och liten bur i sovrummet med en råttkull.

[jennyrapp]
0

Ja satt & kollade runt i gammla trådar, tänkte inte på att tråden var 2 år innan jag skrev Skäms

Ganska rolig tråd endå..;)

zickan
0

äh den är ju ännu rätt aktuell :-D

Monizz
0

Jag vågar inte på natten, eftersom jag rör mig så mycket. På morgonen när husse åkt till jobbet så får Max komma upp till mig , fast då läser jag och han sover :)

TheWildRose
0

Min fick inte sova i sängen överhuvudtaget. Hon la sig i påslakanet. Eftersom hon skunkade osv så luktade det inte så gott..
Men när jag inte såg då passade hon på ;)

[Sephrenia]
0

Våra sover i sängen, helst på huvudkudden på natten när vi sover där med annars så sover dom under täcket på dagen.. jag tycker det luktar gott med iller så jag tycker det är mysigt.

Sarah
0

Nix, sängen och sovrummet är katternas. Slänger Ut Celadon och Cliff ibland då de kommit över avspärrningarna.

Aviendha
0

Kan uppdatera med att jag faktiskt nu har en iller som får vara i sängen nattetid :) Camaro är godheten själv, men när han vill busa får han gå ner, svårt att sova när över 1,5kg klumpig iller studsar en i magen :P

[Sephrenia]
0

Det enda negativa jag kan komma med att illrarna får vara i sängen är att ena tjejen bestämmer när vi ska gå upp och nafsar i knävecken då som en ondare variant av väckarklockan.

Jennsan
0

Jag har 4 illrar som är hänvisade till köket nattetid men om dagarna invaderar de gärna sängen. Minerva och Sigge brukar slåss om att sova i örngottet med kudden. Tyvärr har dem den fula ovanan att göra sina behov längst in under sängen när dem har vaknat. =(

Musiken
0

Mina far inte vara i sangen nar jag sover, for de bits, krafsas och leker bara under tacket. Ajajaj…

[Sephrenia]
0

#52 det har våra börjat med på senaste tiden med, mycket tråkigt är det :S

MartinaHn
0

Nej, inte sängen. Hehe vågar inte då hon har en tendens att nypas lite. En iller på morgonpromenad över ansiktet mjaaaa… inte riktigt på ett sätt jag vill vakna på. hur söt hon en är. Skrattande

JossanH
0

Jag vill att mina ska sova i sängen med mig, men det vill oftast inte dom. ibland kan jag få sällskap i påslakanet, men det är sällan.

Tycker inte det luktar mycket iller i sängen, men täcket blir ju inte supermysigt när dom sover i påslakanet..

Sajtvärd på Iller.ifokus