Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 856 ggr
PernillaM
0

Djurambulansen Västra Götaland län

Hej

Har inte varit medlem i så många dagar här, mest vart fokuserad av att hitta valp och sen när jag hittade en så har den lilla plutten tagit upp halva min hjärnverksamhet :)

MEN…

Vet ni om att det finns en djurambulans?

Jo, den finns på riktigt :)

Vi "jobbar" ihop med Gbg:s djurskyddförening och är en helt ideel förening med säte i Göteborg.

Polisen har i dagsläget (och inte tidigare heller) varken tid eller resurser/kunskap att ta hand om djuren. Något dom innan ofta fick göra, åka på omhändertagningar, skadade djur och upphittade djur m.m.

Idag, finns vi!

Ambulansen är i jour 24 timmar och årets alla dagar.

Vi sticker ut när medlemmar ringer och inte kan köra sina djur till veterinär, vi hämtar upphittade djur från polis "begäran" eller att djurskyddsföreningen ringer, vi hjälper skadade djur - helt enkelt smådjur i nöd

Hundar, katter, marsvin, möss, hamstrar, ILLRAR, fåglar, chinchillor, gebriler…listan kan göras lång :)

För mer information kika in på www.djurhjalp.se

Vi behöver all hjälp vi kan få!!

FerretCrow
0

Men helt underbart =)

PernillaM
0

Visst e de… men vi behöver medlemmar och mer folk som vill hjälpa till

Loveferrets
0

Det är ju perfekt, tummen upp för djurambulansen. Synd det inte går nån i skåne bara, det har det inte gjort hitentills i alla fall.

Gottfridsson
0

Pernilla: Nu tänker jag långt fram i tiden…men om ni får många medlemmar (medlemsavgifter), folk som hjälper till och ekonomisk bärighet, då kanske detta kan utvidgas till andra delar av landet?

PernillaM
0

Drömmen och tanken är att djurambulansen ska finnas i hela Sverige

Just nu finns det en bil i Västra götaland län och en kommer snart att köra i (tror det var) vänersborg.

Men allt handlar ju i slutändan om ekonomi - ju mer medlemmar destu mer resurser till ambulansen.

LiselottLindell
0

Där är en i Helsingborg vad jag vet men jag vet inte om det funkar så.

Loveferrets
0

#6, När jag ringde dom och fråga så sa han att dom bara hämtade hästar och större djur, så illrar gällde tyvärr inte Gråter

PernillaM
0

djurhjalp.se som jag hjälper är en "annan" ambulans.

Det finns lite olika runt om i landet.

Vi hjälper ALLA smådjur. Och vårt mål är att kunna ha bilar och folk så att vi kan täcka hela sverige.

Just här i västra götalands län finns bara vår ambulans och vi har tagit över djur transporten för polisen. Ju mer vi växer här, destu mer kan vi växa ut i övriga sverige.

Just därför behövs fler medlemmar

Kika in på hemsidan :) www.djurhjalp.se

[Sephrenia]
0

Säger till när jag fått körkort så är jag hjälpa till, helt fantastiskt bra.